Dacia Duster

Najtańsze nowe hybrydowe SUV-y w Polsce. TOP 10

SUV-y z napędem hybrydowym cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich kierowców. Łączą one przestronność i uniwersalność SUV-ów z oszczędnością paliwa, jaką zapewnia napęd hybrydowy. Trend ten jest szczególnie widoczny w miastach, gdzie hybrydy pozwalają znacząco obniżyć zużycie paliwa w porównaniu do wersji czysto spalinowych.

Mimo rosnącej popularności, dla wielu potencjalnych nabywców cena wciąż pozostaje główną barierą w zakupie SUV-a z napędem hybrydowym. Producenci dostrzegają jednak tę lukę na rynku i wprowadzają do swojej oferty modele, które będą bardziej przystępne cenowo. W niniejszym artykule przedstawimy 10 najtańszych hybrydowych SUV-ów dostępnych obecnie na polskim rynku w kolejności od najtańszego do najdroższego. W każdym przypadku podajemy ceny dostępne na stronach producentów, nie wliczając ewentualnych zniżek jakie potencjalnie mogą zaoferować dealerzy.

1. Toyota Yaris Cross Hybrid – od 104 300 zł

Biała Toyota Yaris Cross stoi pod domem
Toyota Yaris Cross to najtańsza propozycja w naszym zestawieniu (fot. Toyota)

Toyota Yaris Cross Hybrid to najmniejszy i najtańszy hybrydowy SUV w ofercie japońskiej marki, a zarazem najtańszy model w naszym zestawieniu. Mimo niewielkich rozmiarów, oferuje całkiem przestronne wnętrze i praktyczne rozwiązania.

Yaris Cross Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 116 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.5 oraz jednostki elektrycznej. Układ ten zapewnia świetną ekonomię – według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji Active znajdziemy m.in. system multimedialny Toyota Touch z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz 16-calowe felgi stalowe. Toyota Yaris Cross Hybrid oferuje również pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zawierający m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia czy asystenta utrzymania pasa ruchu. Najbogatsza wersja tego auta to Premiere Edition za 139 700 zł.

2. Fiat 600e Hybrid – od 108 000 zł

niebieski Fiat 600E
Design Fiata 600E wywołuje uśmiech na twarzy (fot. Fiat)

Fiat 600e Hybrid to kompaktowy włoski SUV łączy charakterystyczny design z oszczędnym napędem hybrydowym.

Ten samochód wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 136 KM, składający się z benzynowego silnika 1.2 oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,1 sekundy i prędkość maksymalną 207 km/h. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

W bogatszej wersji wyposażenia La Prima, dostępnej za 128 000 zł, znajdziemy m.in. 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego z nawigacją, automatyczną klimatyzację, 18-calowe felgi aluminiowe oraz elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Fiat 600e Hybrid oferuje również szereg systemów wspomagających kierowcę, takich jak adaptacyjny tempomat czy system monitorowania martwego pola. Lepiej wyposażona wersja La Prima wyceniona jest na 128 800 zł. Ciekawostka – Fiat 600e Hybrid produkowany jest w Polsce.

3. Dacia Duster Hybrid – od 111 400 zł

Duster Hybrid
Duster pod maską kryje rozwiązania znane z Renault (fot. Renault)

Dacia to bardzo lubiana przez Polaków marka. Dacia Duster Hybrid to propozycja dla osób szukających przestronnego i wszechstronnego SUV-a w przystępnej cenie. Model ten oferuje technologię hybrydową znaną z droższych modeli Renault.

Duster Hybrid wyposażony jest w układ hybrydowy o łącznej mocy 140 KM, składający się z silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch jednostek elektrycznych. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Essential znajdziemy m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację manualną, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi stalowe. Dacia Duster Hybrid oferuje również system wspomagania ruszania pod górę czy system kontroli trakcji. Najbogatsze wersje Extreme i Journey producent wycenił na 117 400 zł.

4. Opel Mokka Hybrid – od 112 900 zł

Opel Mokka
Opel Mokka z tradycyjną hybrydą to jedna z nowszych propozycji na rynku (fot. Opel)

Opel Mokka Hybrid debiutuje na rynku jako jedna z nowszych propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów z napędem hybrydowym.

Mokka Hybrid wyposażona jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 136 KM, składający się z benzynowego silnika 1.2 Turbo oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten zapewnia dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa – według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,5 l/100 km.

W podstawowej wersji wyposażenia Edition znajdziemy m.in. 7-calowy ekran systemu multimedialnego, klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Opel Mokka Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów czy asystent utrzymania pasa ruchu. Najdroższa w cenniku jest wersja GS za 118 900 zł.

5. Renault Captur E-Tech Hybrid – od 120 800 zł

Renault Captur Techno Arctic White
Renault Captur to brat bliźniak Mitsubishi ASX (fot. Renault)

Na drugim miejscu listy najtańszych SUV-ów z hybrydą w Polsce znajduje się Renault Captur E-Tech Hybrid. Ten kompaktowy crossover, produkowany przez francuską markę, oferuje przyzwoity pakiet wyposażenia w cenie zaczynającej się od 120 800 złotych.

Renault Captur E-Tech Hybrid wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 145 KM, składający się z silnika benzynowego 1.6 o mocy 94 KM oraz dwóch silników elektrycznych. Napęd ten zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,6 sekundy i prędkość maksymalną 170 km/h. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,8 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Techno znajdziemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz kamerę cofania. Captur E-Tech Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak system utrzymania pasa ruchu czy system wykrywania zmęczenia kierowcy. Najbogatszą odmianą jest E-Tech engineered kosztująca co najmniej 131 800 złotych.

6. Nissan Juke Hybrid – od 124 000 zł

żółty Nissan Juke
Nissan Juke zdecydowanie zwraca na siebie uwagę stylistyką (fot. Łukasz Walkiewicz)

Ten niewielki japoński SUV łączy wyjątkowy, charakterystyczny dla tego modelu design z zaawansowaną technologią hybrydową.

Juke Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 143 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.6 oraz jednostki elektrycznej. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Acenta znajdziemy m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Nissan Juke Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, w tym inteligentny system hamowania awaryjnego czy system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Wersja N-Sport, która znajduje się na szczycie cennika kosztuje 163 990 zł.

7. Honda HR-V e:HEV – od 124 900 zł

Szara Honda HR-V
Niewielka Honda HR-V ma zadziwiająco duże wnętrze (fot. Honda)

Kolejny samochód w naszym zestawieniu to Honda HR-V e:HEV. Ten stylowy i kompaktowy SUV łączy w sobie elegancki design z zaawansowaną technologią hybrydową.

HR-V e:HEV napędzany jest hybrydowym układem o łącznej mocy 131 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.5 oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten charakteryzuje się wysoką wydajnością – średnie zużycie paliwa według danych producenta wynosi tylko 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Elegance znajdziemy m.in. system multimedialny Honda Connect z 9-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczną klimatyzację. HR-V e:HEV oferuje również bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing, obejmujący m.in. adaptacyjny tempomat i system utrzymania pasa ruchu. Najbogatsza wersja jaką możemy kupić to Advance Style BSI za 149 900 zł.

8. Hyundai Kona Hybrid – od 130 400 zł

czerwony Hyundai Kona
Hyundai Kona zwraca uwagę futurystyczną linią nadwozia (Fot. Hyundai)

Koreański SUV oferuje atrakcyjne połączenie nowoczesnego designu, przestronnego wnętrza i wydajnego napędu hybrydowego.

Kona Hybrid napędzana jest układem hybrydowym o łącznej mocy 141 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.6 GDI oraz jednostki elektrycznej. Układ ten zapewnia dobre osiągi przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa – według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,5 l/100 km.

W podstawowej wersji wyposażenia Smart znajdziemy m.in. system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem, kamerę cofania oraz automatyczną klimatyzację. Hyundai Kona Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, w tym asystenta unikania kolizji czołowych czy system utrzymania pasa ruchu. Najdroższa wersja wyposażeniowa to stylistycznie usportowiona N Line za 161 400 zł.

9. Kia Niro Hybrid – od 130 600 zł

zielona Kia Niro HEV

Kia dzieli technologię z Hyundaiem (fot. Kia)

Nasze zestawienie zamyka Kia Niro Hybrid. To przestronny i praktyczny SUV, zaprojektowany od podstaw jako model hybrydowy.

Niro Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 141 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.6 GDI oraz jednostki elektrycznej. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia M znajdziemy m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Kia Niro Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, w tym system autonomicznego hamowania czy asystent utrzymania pasa ruchu. Na szczycie gamy jest wersja Business Line kosztująca 153 600 zł.

10. Peugeot 2008 Hybrid – od 134 200 zł

szary Peugeot 2008 Hybrid
Dynamiczny i lekko agresywny style Peugeota jest od razu rozpoznawalny (fot. Peugeot)

Peugeot 2008 Hybrid to stylowy i nowoczesny SUV, który łączy charakterystyczny drapieżny design z zaawansowaną technologią hybrydową.

2008 Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.2 PureTech oraz jednostki elektrycznej. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Active znajdziemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi stalowe. Peugeot 2008 Hybrid oferuje również innowacyjny kokpit i-Cockpit oraz szereg systemów bezpieczeństwa, w tym aktywny system utrzymania na pasie ruchu. Na najbardziej wymagających czeka odmiana GT za 149 500 zł.

Ceny hybrydowych SUV-ów w Polsce

Analizując ceny hybrydowych SUV-ów w Polsce, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników. Przede wszystkim, kwoty, które trzeba za nie zapłacić są wciąż nieco wyższe niż w przypadku porównywalnych modeli z samymi silnikami spalinowymi. Wynika to głównie z kosztów produkcji układów hybrydowych, które są zauważalnie bardziej skomplikowane technologicznie.

Obserwując trendy rynkowe, można jednak zauważyć stopniowy spadek cen SUV-ów z hybrydą. Jest to efekt zarówno postępu technologicznego, który pozwala na bardziej efektywną i tańszą produkcję układów hybrydowych, jak i rosnącej konkurencji na rynku.

Przy zakupie auta dobrze jest pomyśleć o nim w dłuższej perspektywie. Samochody zasilane układami hybrydowymi, mimo wyższej ceny zakupu, mogą okazać się bardziej ekonomiczne podczas kilkuletniej eksploatacji dzięki niższemu zużyciu paliwa, szczególnie w warunkach miejskich.

Przyszłość tanich SUV-ów hybrydowych w Polsce

Patrząc w przyszłość, można spodziewać się dalszego rozwoju segmentu SUV-ów hybrydowych w Polsce. Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów, postęp technologiczny oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji CO2 dla nowych samochodów w Unii Europejskiej będą sprzyjać popularyzacji napędów hybrydowych. Można się spodziewać, że tradycyjni producenci będą intensyfikować swoje wysiłki w kierunku hybrydyzacji, wprowadzając na rynek coraz więcej modeli w konkurencyjnych cenach.

Jednocześnie, warto zauważyć rosnącą konkurencję ze strony samochodów w pełni elektrycznych, których ceny powoli, ale jednak spadają. W dłuższej perspektywie może to wpłynąć na lepszą cenową dostępność hybrydowych SUV-ów, potencjalnie prowadząc do dalszych obniżek cen lub spopularyzowania bardziej zaawansowanych układów hybrydowych plug-in.