Wytrzymały do granic możliwości. Teraz bestia z napędem 4×4 dostanie nowy silnik
Nowy układ napędowy w Jeepie Gladiator – jeszcze lepsze osiągi w terenie
Jeep Gladiator to jeden z najbardziej wytrzymałych samochodów terenowych dostępnych obecnie na rynku. Od momentu premiery brakowało mu jednak bardziej wydajnego silnika, zarówno na drodze, jak i w terenie. Bezpośredni rywal takich pick-upów jak Ford Ranger czy Toyota Hilux, za chwilę pojawi się jednak na rynku w nowej wersji – jako hybryda plug-in. Nowa odsłona potężnego Jeepa Gladiatora będzie miała znany z Wranglera silnik 4xe, obiecując znaczące ulepszenia od 2025 roku.
Wydawało się, że Jeep Gladiator, zaprojektowany z myślą o jeszcze bardziej wymagającym i ekstremalnym użytkowaniu, nie będzie oferowany z tym układem napędowym. Jednak biorąc pod uwagę sukces w Wranglerze i Grand Cherokee, Jeep chce teraz spróbować szczęścia z Gladiatorem. Potwierdzenie tej nowości zostało dokonane przez samego Jeepa, który nie wchodząc w szczegóły, wskazał na prezentację Jeepa Gladiatora 4xe w 2025 roku.
Ten układ napędowy prawdopodobnie zastąpi większość jednostek napędowych modelu, dążąc do redukcji emisji w gamie i pozostawiając miejsce tylko dla specjalnych wersji z silnikiem V8, dostępnych wyłącznie na rynku amerykańskim. Hybrydowy układ plug-in 4xe, który będzie stosowany w Gladiatorze, osiąga moc 381 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Jest to możliwe dzięki połączeniu 2,0-litrowego silnika benzynowego Turbo o mocy 272 KM i silnika elektrycznego o mocy 141 KM.
Jeep Gladiator 4xe – osiągi i możliwości terenowe bez kompromisów
Biorąc pod uwagę różnice między Wranglerem a Gladiatorem w zakresie rozmiaru i wagi, można się spodziewać, że w pick-upie zostanie wprowadzona bateria o większej pojemności, która nie tylko pozwoli na zwiększenie zasięgu elektrycznego, ale także poprawi jego wydajność. Wszystkie szczegóły poznamy już wkrótce, a samochód pojawi się na naszych drogach w przyszłym roku.
Najlepsze w tym napędzie hybrydowym plug-in jest to, jak Jeep zaplanował go od samego początku. Jeśli chodzi o układ napędowy i możliwości terenowe, wszystko w 4xe jest bowiem zaprojektowane tak, aby zachować niezmienione osiągi w terenie, jakie oferują już silniki spalinowe. W ten sposób w Jeepie Gladiator 4xe znajdziemy świetne osiągi w terenie.
Obecnie Jeep Gladiator V6 diesel broni jednego z najlepszych rozwiązań terenowych w segmencie pick-upów, czego dowodem jest prześwit 25,3 cm, głębokość brodzenia 76 cm, kąt natarcia 41º, kąt rampowy 18,4º czy kąt zejścia 25º. Wszystko to nie zapominając o obecności reduktora i potrójnej blokady dyferencjałów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota RAV4 czy Nissan X-Trail. Którego hybrydowego SUV-a wybrać?
Gladiator 4xe będzie gotowy na każde wyzwanie w terenie
W ten sposób, o ile nie będzie to ogromna niespodzianka w ostatniej chwili, Jeep Gladiator 4xe zachowałby nienaruszone wszystkie swoje wymiary terenowe, a nawet mógłby je poprawić dzięki nowej wersji Rubicon, która uwydatni jego najbardziej dziką naturę.
Jeep Gladiator 4xe to obietnica niezrównanej wydajności i możliwości w najtrudniejszym terenie. Dzięki zastosowaniu sprawdzonego napędu hybrydowego plug-in, znanego z modeli Wrangler i Grand Cherokee, ten pick-up ma szansę stać się jednym z najlepszych samochodów terenowych na rynku.