WytrzymaĆy do granic moĆŒliwoĆci. Teraz bestia z napÄdem 4×4 dostanie nowy silnik
Nowy ukĆad napÄdowy w Jeepie Gladiator â jeszcze lepsze osiÄ gi w terenie
Jeep Gladiator to jeden z najbardziej wytrzymaĆych samochodĂłw terenowych dostÄpnych obecnie na rynku. Od momentu premiery brakowaĆo mu jednak bardziej wydajnego silnika, zarĂłwno na drodze, jak i w terenie. BezpoĆredni rywal takich pick-upĂłw jak Ford Ranger czy Toyota Hilux, za chwilÄ pojawi siÄ jednak na rynku w nowej wersji – jako hybryda plug-in. Nowa odsĆona potÄĆŒnego Jeepa Gladiatora bÄdzie miaĆa znany z Wranglera silnik 4xe, obiecujÄ c znaczÄ ce ulepszenia od 2025 roku.
WydawaĆo siÄ, ĆŒe Jeep Gladiator, zaprojektowany z myĆlÄ o jeszcze bardziej wymagajÄ cym i ekstremalnym uĆŒytkowaniu, nie bÄdzie oferowany z tym ukĆadem napÄdowym. Jednak biorÄ c pod uwagÄ sukces w Wranglerze i Grand Cherokee, Jeep chce teraz sprĂłbowaÄ szczÄĆcia z Gladiatorem. Potwierdzenie tej nowoĆci zostaĆo dokonane przez samego Jeepa, ktĂłry nie wchodzÄ c w szczegĂłĆy, wskazaĆ na prezentacjÄ Jeepa Gladiatora 4xe w 2025 roku.
Ten ukĆad napÄdowy prawdopodobnie zastÄ pi wiÄkszoĆÄ jednostek napÄdowych modelu, dÄ ĆŒÄ c do redukcji emisji w gamie i pozostawiajÄ c miejsce tylko dla specjalnych wersji z silnikiem V8, dostÄpnych wyĆÄ cznie na rynku amerykaĆskim. Hybrydowy ukĆad plug-in 4xe, ktĂłry bÄdzie stosowany w Gladiatorze, osiÄ ga moc 381 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Jest to moĆŒliwe dziÄki poĆÄ czeniu 2,0-litrowego silnika benzynowego Turbo o mocy 272 KM i silnika elektrycznego o mocy 141 KM.
Jeep Gladiator 4xe – osiÄ gi i moĆŒliwoĆci terenowe bez kompromisĂłw
BiorÄ c pod uwagÄ rĂłĆŒnice miÄdzy Wranglerem a Gladiatorem w zakresie rozmiaru i wagi, moĆŒna siÄ spodziewaÄ, ĆŒe w pick-upie zostanie wprowadzona bateria o wiÄkszej pojemnoĆci, ktĂłra nie tylko pozwoli na zwiÄkszenie zasiÄgu elektrycznego, ale takĆŒe poprawi jego wydajnoĆÄ. Wszystkie szczegĂłĆy poznamy juĆŒ wkrĂłtce, a samochĂłd pojawi siÄ na naszych drogach w przyszĆym roku.
Najlepsze w tym napÄdzie hybrydowym plug-in jest to, jak Jeep zaplanowaĆ go od samego poczÄ tku. JeĆli chodzi o ukĆad napÄdowy i moĆŒliwoĆci terenowe, wszystko w 4xe jest bowiem zaprojektowane tak, aby zachowaÄ niezmienione osiÄ gi w terenie, jakie oferujÄ juĆŒ silniki spalinowe. W ten sposĂłb w Jeepie Gladiator 4xe znajdziemy Ćwietne osiÄ gi w terenie.
Obecnie Jeep Gladiator V6 diesel broni jednego z najlepszych rozwiÄ zaĆ terenowych w segmencie pick-upĂłw, czego dowodem jest przeĆwit 25,3 cm, gĆÄbokoĆÄ brodzenia 76 cm, kÄ t natarcia 41Âș, kÄ t rampowy 18,4Âș czy kÄ t zejĆcia 25Âș. Wszystko to nie zapominajÄ c o obecnoĆci reduktora i potrĂłjnej blokady dyferencjaĆĂłw.
ZOBACZ RĂWNIEĆ»:Â Toyota RAV4 czy Nissan X-Trail. KtĂłrego hybrydowego SUV-a wybraÄ?
Gladiator 4xe bÄdzie gotowy na kaĆŒde wyzwanie w terenie
W ten sposĂłb, o ile nie bÄdzie to ogromna niespodzianka w ostatniej chwili, Jeep Gladiator 4xe zachowaĆby nienaruszone wszystkie swoje wymiary terenowe, a nawet mĂłgĆby je poprawiÄ dziÄki nowej wersji Rubicon, ktĂłra uwydatni jego najbardziej dzikÄ naturÄ.
Jeep Gladiator 4xe to obietnica niezrĂłwnanej wydajnoĆci i moĆŒliwoĆci w najtrudniejszym terenie. DziÄki zastosowaniu sprawdzonego napÄdu hybrydowego plug-in, znanego z modeli Wrangler i Grand Cherokee, ten pick-up ma szansÄ staÄ siÄ jednym z najlepszych samochodĂłw terenowych na rynku.