toyota c-hr

Drugi samochód w rodzinie? Ten model jest hitem w Polsce i ma nawet 10 lat gwarancji

Popularny crossover jednego z wiodących producentów samochodów przeszedł gruntowną modernizację, umacniając swoją pozycję na rynku. Nowa generacja oferuje trzy wydajne układy napędowe, a dodając do tego atrakcyjną cenę startową i nawet 10-letnią gwarancję, jest interesującą propozycją dla osób poszukujących niezawodnego i ekonomicznego pojazdu.

C-HR w nowej generacji jest jeszcze lepszy

Toyota od lat cieszy się renomą producenta niezawodnych i bezpiecznych samochodów. Nie bez powodu marka ta stała się liderem sprzedaży w Polsce, a jej hybrydowe modele zyskały miano wzorcowych. Toyota idzie jednak o krok dalej, oferując jedną z najdłuższych gwarancji na rynku – aż 10 lat lub 185 000 kilometrów. Toyota C-HR, która przeszła gruntowną modernizację w ubiegłym roku, cały utrzymuje się w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. Po lipcu 2024 roku model jest ósmym najpopularniejszym samochodem w Polsce, a w pierwszej dziesiątce mamy do czynienia aż z pięcioma Toyotami.

Pod względem przestrzeni Toyota C-HR poprawiła się w porównaniu do poprzedniej generacji, choć pojemność bagażnika na poziomie 388 litrów w słabszej wersji hybrydowej (362-364 litry w mocniejszej wersji hybrydowej i 310 litrów w hybrydzie plug-in) nie rzuca na kolana. Tym samym japoński crossover raczej nie sprawdzi się jako samochód rodzinny – Toyota ma w swojej gamie inne modele do tego celu, choćby RAV4 czy Camry. Jeśli jednak mówimy o pomyśle na drugi samochód w domu, to wręcz doskonała propozycja.

toyota c-hr
Fot. Toyota
toyota c-hr wnętrze
Fot. Toyota

Jakie napędy w obecnej ofercie?

Toyota C-HR jest dostępna w Polsce z trzema układami napędowymi. Wszystkie z nich są hybrydowe i charakteryzują się wysoką wydajnością, płynną pracą oraz niskim poziomem hałasu. Pierwszym dostępnym silnikiem jest układ napędowy oparty na 1,8-litrowym silniku benzynowym, rozwijający 140 KM. Według cyklu mieszanego WLTP, napęd ten spala średnio 4,7-4,9 l benzyny na 100 kilometrów, co czyni go bardzo ekonomicznym wyborem.

Drugi to hybryda oparta na 2-litrowym silniku benzynowym rozwijająca 196 KM mocy. Ten napęd jest jedynym w gamie dostępnym zarówno w wersji z napędem zarówno na dwa, jak i na cztery koła, z tą szczególną cechą, że napęd na wszystkie koła uzyskuje się poprzez dodanie niezależnego silnika elektrycznego do napędzania tylnych kół. Wersja 4X4 idealnie sprawdzi się więc, kiedy chcemy zjechać z utwardzonych dróg, a ta z napędem na dwa koła zachowuje świetny balans pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa.

Gamę C-HR zamyka jedyna dostępna wersja hybrydowa plug-in oparta na 2-litrowym silniku o mocy 152 KM i osiągająca 223 KM. Co ciekawe, silnik elektryczny ma w niej aż 163 KM, co gwarantuje świetne wrażenia z jazdy wyłącznie na prądzie. Ta odmiana może przejechać do 66 km w trybie elektrycznym dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 13,8 kWh. Tym samym to świetne auto do codziennego użytkowania dla klientów, którzy mogą regularnie ładować je z domowego gniazdka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota C-HR plug-in Hybrid. Test, opinia, zasięg. Czy jest lepsza niż zwykła hybryda?

Bardzo dobra jakość, choć przeciętna przestronność

Toyota C-HR jest zbudowana na modułowej platformie globalnej TNGA-C. Jest to ta sama platforma, która jest używana w modelach takich jak Toyota Corolla, Toyota RAV4, a nawet w modelach Lexusa, choćby w modelu UX. Z klasyczną architekturą zawieszenia – z kolumną McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu – ustawienie Toyoty C-HR jest wyraźnie ukierunkowane na zapewnienie dobrego kompromisu między komfortem a dynamiką. Dla tych, którzy szukają dodatkowej frajdy z jazdy, dzięki wykończeniu GR Sport możliwe jest cieszenie się bardziej sportowym zachowaniem C-HR.

Wnętrze Toyoty C-HR jest bardzo technologiczne, z ekranem dotykowym o przekątnej 8 lub 12,3 cala dominującym na asymetrycznej desce rozdzielczej. Zestaw wskaźników jest również cyfrowy, z 12,3-calowym wyświetlaczem, oferującym ograniczony stopień personalizacji, ale zapewniającym dobrą jakość grafiki i informacji. Konstrukcja wnętrza charakteryzuje się bardzo dobrą jakością, choć należy przyznać, że niektóre aspekty, takie jak przestronność i widoczność z tyłu, nie są jego mocną stroną ze względu na zewnętrzny design. Wyposażenie jest bardzo bogate i może obejmować skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, system audio JBL, nawigację, reflektory w technologii full LED oraz szereg systemów wspomagających jazdę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż hybryd 2024. Który model jest najpopularniejszy?

Ile kosztuje nowa Toyota C-HR?

Cennik Toyoty C-HR w Polsce startuje od 119 900 zł, co jest bardzo atrakcyjną ofertą. Zwłaszcza, że już bazowa wersja Comfort jest świetnie wyposażona. Znajdziecie w niej automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny, 12,3″ cyfrowe wskaźniki, 8″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay czy 17-calowe aluminiowe felgi.  Ceny C-HR PHEV startują natomiast od 168 900 zł, co czyni model jedną z najtańszych hybryd plug-in dostępnych w Polsce.

Toyota jest pewna jakości swoich samochodów, więc daje na nie nawet 10-letnią gwarancję (albo 185 tys. kilometrów). Aby z niej skorzystać nie jest nawet konieczna dodatkowa opłata. Wystarczy wykonywać okresowe przeglądy w autoryzowanych serwisach Toyoty, a gwarancja zostanie przyznana automatycznie.

Podsumowując, Toyota C-HR jawi się jako niezwykle atrakcyjna propozycja dla osób poszukujących niezawodnego, ekonomicznego i dobrze wyposażonego SUV-a. Połączenie hybrydowego napędu, bogatego wyposażenia standardowego oraz atrakcyjnej oferty finansowej sprawia, że model ten może skutecznie konkurować z innymi popularnymi SUV-ami na rynku. Długa gwarancja oferowana przez Toyotę dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego modelu.