Leapmotor C10 2024. Wersje, silniki, ceny. Co oferuje chiński SUV?
Choć Leapmotor dopiero rozpoczyna swoją przygodę na europejskim rynku, jego dwa elektryczne modele już teraz przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Szczególnie interesujący wydaje się model C10 w nadwoziu SUV, który może stanowić realną alternatywę dla niezwykle popularnej Tesli Model Y.
Chiński producent oferuje swój pojazd w znacznie niższej cenie niż amerykański konkurent, jednocześnie wyposażając go w szereg wyjątkowych funkcji i rozwiązań technicznych. Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim aspektom tego intrygującego modelu.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Leapmotor T03 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Atrakcyjna cena i bogate wyposażenie nowego Leapmotora
Podstawowa cena Leapmotora C10 w Europie została ustalona na poziomie 36 400 euro, a więc około 157 tysięcy złotych. W tej kwocie otrzymujemy wersję wyposażenia „Style”, która oferuje między innymi pompę ciepła, panoramiczny dach, czujniki parkowania z kamerą 360 stopni, 18-calowe felgi oraz ładowanie bezprzewodowe smartfona.
Wyższa wersja wyposażenia, nazwana „Design”, dodatkowo wzbogaca samochód o podgrzewaną kierownicę, fotele z wegańskiej skóry z funkcją podgrzewania i wentylacji, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, nastrojowe oświetlenie ambient, 20-calowe felgi oraz przyciemniane szyby.
Taka polityka cenowa w połączeniu z bogatym wyposażeniem standardowym sprawia, że Leapmotor C10 staje się niezwykle konkurencyjną propozycją w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy średniej. Przypomnijmy, że Stellantis już oficjalnie poinformował, że obydwa modele Leapmotor będą oferowane u wybranych dealerów marki od 2025 roku.
Osiągi i zasięg dostosowane do europejskich wymagań
Leapmotor C10 jest obecnie dostępny w jednej wersji napędowej, wyposażonej w silnik elektryczny o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm, napędzający tylną oś. Energia dostarczana jest z akumulatora o pojemności 69,9 kWh, co przekłada się na zasięg do 420 kilometrów.
Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie energii wynosi 17,7 kWh na 100 kilometrów. Samochód można ładować prądem stałym z mocą do 83 kW, natomiast w przypadku prądu zmiennego moc ładowania wynosi 6,6 kW. Te parametry techniczne plasują C10 w środku stawki współczesnych elektrycznych SUV-ów, oferując rozsądny kompromis między osiągami a efektywnością energetyczną.
Wymiary i przestronność na poziomie segmentu D
Leapmotor C10 należy do segmentu D, co stawia go w bezpośredniej konkurencji z takimi modelami jak Tesla Model Y, Skoda Enyaq czy Volkswagen ID.4. Wymiary pojazdu to 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2825 mm.
Imponujące gabaryty przekładają się na przestronne wnętrze, które zostało zaprojektowane z myślą o komfortowych, dalekich podróżach. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą liczyć na wygodną pozycję i dużą ilość miejsca nad głową oraz na nogi. C10 wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko wymiarami, ale także przemyślanym wykorzystaniem dostępnej przestrzeni, co czyni go praktycznym wyborem dla rodzin i osób często podróżujących.
Wnętrze Leapmotora C10 zaskakuje wysoką jakością wykończenia i materiałów, szczególnie biorąc pod uwagę cenę pojazdu. Minimalistyczny design wnętrza podkreślają dwa ekrany – 10,25-calowy wyświetlacz za kierownicą oraz centralny ekran o przekątnej 14,6 cala z obsługą Apple CarPlay i Android Auto.
Komfort podróżowania zwiększają wygodne fotele z przodu i z tyłu, przy czym pasażerowie drugiego rzędu mogą korzystać ze środkowego podłokietnika i osobnych nawiewów klimatyzacji. Przestrzeń na nogi i nad głową w drugim rzędzie jest więcej niż zadowalająca. W konsoli centralnej znalazło się miejsce na bezprzewodową ładowarkę do smartfona oraz uchwyty na napoje, co dodatkowo zwiększa praktyczność wnętrza.
Praktyczny bagażnik o przemyślanej konstrukcji
Bagażnik Leapmotora C10 oferuje podstawową pojemność 435 litrów, a jego regularne kształty ułatwiają załadunek i transport przedmiotów. Pod podłogą znajduje się dodatkowa przestrzeń przeznaczona na przewożenie kabli do ładowania.
Po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40, przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1410 litrów. Płaska podłoga bez progów znacząco ułatwia załadunek większych przedmiotów. Taka konfiguracja przestrzeni bagażowej sprawia, że C10 może sprawdzić się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas dłuższych wyjazdów z większym bagażem.
Leapmotor C10 – opinie. Czy warto się nim zainteresować?
Leapmotor C10 to pojazd, który może zainteresować wszystkich poszukujących elektrycznego SUV-a o dobrym stosunku jakości do ceny. Choć design może być kwestią indywidualnych preferencji, trudno odmówić mu atrakcyjności i nowoczesności.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, C10 oferuje zaskakująco dynamiczne prowadzenie, zachowując przy tym wysoki komfort jazdy dzięki dobrze zestrojonym amortyzatorom. Biorąc pod uwagę cenę, wyposażenie oraz ogólną jakość wykonania, Leapmotor C10 stanowi interesującą alternatywę dla bardziej uznanych marek w segmencie elektrycznych SUV-ów.