toyota bz4x

Toyota bZ4x 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Co oferuje i ile kosztuje nowa Toyota bZ4x w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie nowego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Toyota bZ4X to pierwsze w pełni elektryczne auto osobowe japońskiego producenta. Ten krok w stronę elektromobilności nie był dla marki oczywisty – podczas gdy inne koncerny zdecydowanie stawiają na napędy elektryczne, Toyota przez długi czas koncentrowała się na technologii hybrydowej, w której jest niekwestionowanym liderem.

Toyota bZ4x 2024 ma 4 690 mm długości, 1 860 mm szerokości i 1 650 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 850 mm. Należy więc do segmentu D, który wciąż jest zdominowany przez samochody z silnikami spalinowymi. W tej klasie bZ4X konkuruje z takimi modelami jak Nissan Ariya, Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq czy Ford Explorer EV.

Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 452 litry do linii okna, a zdolność holownicza sięga 750 kg (przyczepa bez hamulców). Samochód można ładować prądem stałym o mocy do 150 kW oraz prądem przemiennym o mocy do 11 kW.

Toyota bZ4x 2024 – silniki

Toyota bZ4x jest dostępny w Polsce z dwoma układami napędowymi – na dwa i na cztery koła.

W wersji z napędem wyłącznie na przednie koła samochód ma 204 KM mocy maksymalnej generowanej z przedniego silnika elektrycznego i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tej wersji samochodu wynosi 7,5 sekundy.

Nieco mocniejszy jest bZ4x z napędem na wszystkie koła XMode. Wyposażono go w dwa silniki elektryczne o mocy 109 KM. Łącznie układ napędowy ma 218 KM mocy maksymalnej i 365 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te pozwalają na przyspieszenie 0-100 km/h w 6,9 s.

W obydwu przypadkach samochód wyposażono w litowo-jonową baterię składającą się z 96 ogniw o łącznej pojemności użytkowej 64 kWh. Według danych WLTP wystarcza to na zasięg do 512 kilometrów w przypadku napędu na przednie koła i do 461 km w przypadku napędu na wszystkie koła.

W każdej wersji samochód sparowano oczywiście z automatyczną skrzynią biegów e-CVT.

toyota bz4x
Fot. Toyota

Toyota bZ4x – wersje wyposażenia

bZ4x w Polsce jest dostępny w trzech czytelnych wersjach wyposażenia – Comfort, Prestige i Executive.

Bazowa wersja Comfort jest naprawdę przyzwoicie wyposażona. W standardzie znajdziemy już bowiem 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp czy 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego Toyota Smart Connect. Standardem jest także automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja czy światła główne i do jazdy dziennej w technologii LED. Każdy klient wraz z samochodem dostaje do samochodu kabel do ładowania Typu 2 o długości 7,5 m. Android Auto i Apple CarPlay są oczywiście standardem, przy czym póki co bezprzewodowo można się połączyć tylko za pomocą systemu Apple.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pojemność baterii samochodów elektrycznych – całkowita, a użytkowa. Czym się różnią i o czym warto pamiętać?

W wersji wyposażenia Prestige znajdziemy dodatkowo podgrzewane fotele przednie, kierownicę oraz wycieraczki przedniej szyby. Standardem w drugiej wersji wyposażenia jest także system multimedialny Toyota Smart Connect z 12,3-calowym ekranem dotykowym. Konfigurację uzupełniają chociażby przyciemniane tylne szyby, częściowo skórzana (skóra syntetyczna) tapicerka czy możliwość bezprzewodowego ładowania smartfona.

Toyota bZ4x Executive to natomiast najwyższa wersja wyposażenia, która oferuje już 20-calowe felgi czy w pełni skórzaną tapicerkę (skóra syntetyczna). Są także wentylowane fotele przednie, system kamer 360 stopni czy panoramiczny dach w standardzie. Wersja ta wyróżnia się także designem, bowiem ma chromowane listwy drzwi, dolny przedni grill w kolorze satynowego chromu czy czarny dach. Rozbudowaną konfigurację uzupełniają także dodatkowe systemy bezpieczeństwa, w tym zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park czy system monitorowania martwego pola w lusterkach.

toyota bz4x
Fot. Toyota

Co za dodatkową opłatą?

bZ4x dostępna jest łącznie w sześciu kolorach. Toyota bZ4x kolory lakieru to:

  • podstawowy Astral Black – bez dopłaty, dostępny dla Comfort i Prestige;
  • metalizowany Dark Blue Mica – 2 900 zł, dostępny dla Comfort i Prestige;
  • perłowy Platinum White – 4 400 zł, dostępny dla Comfort i Prestige;
  • specjalne: Precious Metal, Precious Silver, Imperial Red – 4 400 zł, dostępne dla Comfort i Prestige.

W każdym przypadku jest dostępna także konfiguracja z czarnym dachem, ale tylko w wersji wyposażenia Executive – i to bez dopłaty.

Toyota – jak ma to w standardzie – nie przygotowała zbyt wielu pakietów doposażających. To bardzo czytelne dla klienta, który większość funkcjonalności ma dostępnych w wybranych wersjach wyposażenia. Ciekawą i tak naprawdę jedyną możliwością jest także Pakiet Protection (1 300 zł, dla wszystkich wersji) zawierający wykładzinę przestrzeni bagażowej, wykładzinę ochronną tylnych siedzeń oraz osłony przeciwbłotne.

Toyota oferuje też sporo akcesoriów także dla tego modelu. I tak np. bagażnik dachowy z uchwytem na rower kosztuje 2 300 zł, hak holowniczy wypinany poziomo z wiązką elektryczną 13 PIN 3 200 zł, a boksy dachowe są dostępne w czterech rozmiarach – od 3 400 zł. Japoński producent oferuje także markowego Wallboxa w cenie od 3 600 zł.

toyota bz4x wnętrze
Fot. Toyota

Toyota bZ4x 2024 – cennik

Cennik nowej Toyoty bZ4x rozpoczyna się od 193 900 zł za wersję wyposażenia Comfort. To zresztą jedyna konfiguracja samochodu, która jest dostępna wyłącznie z napędem na przednie koła. Ceny samochodu znacząco spadły względem 2023 roku – wtedy cennik rozpoczynał się… niemal 50 tysięcy złotych drożej.

Ceny katalogowe poszczególnych wersji prezentują się następująco:

  • bZ4x 204 KM FWD – Comfort od 193 900 zł, Prestige od 214 900 zł, Executive od 231 900 zł;
  • bZ4x 218 KM Xmode – Prestige od 224 900 zł, Executive od 241 900 zł.