cupra leon ehybrid

Cupra León eHybrid 2024. Wersje, napędy, ceny. Co można kupić?

Cupra León zawsze zajmowała szczególne miejsce na rynku motoryzacyjnym, począwszy od czasów, gdy marka funkcjonowała jeszcze pod szyldem Seat. Model ten, choć nie był pierwszym w portfolio marki Cupra (tę rolę pełniła Ateca), szybko stał się jednym z jej flagowych produktów. Początkowo skupiony na sportowych doznaniach, z czasem ewoluował w kierunku bardziej wszechstronnego pojazdu.

Szczególną popularnością cieszy się wersja eHybrid, łącząca sportowy charakter z możliwościami napędu hybrydowego typu plug-in. Ta technologia pozwala na pokonywanie kilkudziesięciu kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, co przekłada się na minimalne zużycie paliwa podczas codziennej jazdy. Dodatkowym atutem jest otrzymanie „zielonej” naklejki środowiskowej, co przekłada się na szereg przywilejów w ruchu miejskim.

Najnowsza wersja na rok 2024 wprowadza szereg udoskonaleń, zachowując jednocześnie charakterystyczny dla marki sportowy styl. Model ten stanowi odpowiedź na rosnące wymagania kierowców poszukujących kompromisu między osiągami a ekonomią użytkowania.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ford Capri czy Cupra Tavascan? Porównujemy sportowe nowości na prąd

Cupra León eHybrid 2024. Ceny i wyposażenie

Bazowa cena Cupry León eHybrid w Polsce rozpoczyna się od 189 700 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy bogato wyposażony samochód w jedynym dostępnym wariancie wykończenia. Standardowe wyposażenie obejmuje czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, trzystrefową klimatyzację, przyciemniane szyby tylne oraz podgrzewane fotele przednie i kierownicę.

Producent oferuje szeroką gamę opcji personalizacji, w tym różnorodną paletę kolorów nadwozia, felgi o średnicy do 19 cali oraz wybór tapicerek. Należy jednak pamiętać, że każdy dodatkowy element wyposażenia wpływa na końcową cenę pojazdu. Wersja VZ o mocy 272 KM startuje od 209 900 zł, oferując jeszcze więcej sportowych wrażeń.

Warto zauważyć, że mimo wysokiej ceny bazowej, oszczędności wynikające z wykorzystania napędu elektrycznego w codziennej eksploatacji mogą częściowo zrekompensować początkową inwestycję. Dodatkowo, wysoka jakość wykończenia i prestiż marki przyczyniają się do wolniejszej utraty wartości pojazdu.

cupra leon ehybrid
Fot. Cupra

Osiągi i zużycie paliwa

Podstawowa wersja Cupry León eHybrid dysponuje łączną mocą 204 KM i zapewnia zasięg elektryczny na poziomie 125 kilometrów według cyklu mieszanego WLTP. W tym trybie jazdy samochód zużywa zaledwie 0,4 litra paliwa na 100 kilometrów, co jest wynikiem godnym uwagi w segmencie kompaktowych hybryd plug-in.

Sportowa wersja VZ eHybrid oferuje znacząco większą moc – 272 KM, zachowując przy tym imponującą efektywność. Zasięg elektryczny w tej wersji wynosi 123 kilometry, a średnie zużycie paliwa to tylko 0,5 litra na 100 kilometrów. Te wartości pokazują, że nawet w wersji o wysokich osiągach, Cupra León pozostaje ekonomicznym wyborem. Oczywiście obydwa wyliczenia pochodzą z cyklu mieszanego WLTP, gdzie bada się pierwsze 100 kilometrów w określonych warunkach, jednak pokazują one możliwości samochodu.

Warto podkreślić, że różnica w zużyciu paliwa między obiema wersjami jest minimalna, co świadczy o wysokiej efektywności układu napędowego niezależnie od poziomu mocy. Jest to szczególnie istotne dla kierowców, którzy szukają kompromisu między sportowymi osiągami a ekonomią jazdy.

cupra leon ehybrid
Fot. Cupra

Wymiary i praktyczność – kompaktowy charakter z przestrzennym wnętrzem

Cupra León eHybrid charakteryzuje się typowymi dla segmentu C wymiarami: 4 399 mm długości, 1 799 mm szerokości oraz 1 467 mm wysokości. Rozstaw osi wynoszący 2 681 mm zapewnia stabilność i przestronność wnętrza, podczas gdy masa własna 1 673 kg świadczy o solidnej konstrukcji pojazdu.

Wymiary te zostały starannie dobrane, aby zapewnić optymalną zwrotność w ruchu miejskim, nie rezygnując przy tym z komfortu jazdy na dłuższych trasach. Jest to szczególnie ważne dla kierowców, którzy często poruszają się zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i poza nią.
Proporcje nadwozia CUPRA León eHybrid świadczą o sportowym charakterze pojazdu, jednocześnie nie ograniczając jego praktyczności.

Kompaktowe wymiary zewnętrzne w połączeniu z przemyślanym rozplanowaniem wnętrza tworzą auto, które sprawdzi się w różnych scenariuszach użytkowania.

Wnętrze – technologia i komfort w sportowym wydaniu

Najnowsza odsłona Cupry León eHybrid przynosi znaczące ulepszenia w zakresie wyposażenia wnętrza. Cyfrowy kokpit o przekątnej 10,25 cala oferuje szerokie możliwości personalizacji wyświetlanych informacji, a centralny ekran dotykowy o przekątnej 12,9 cala zapewnia płynną obsługę systemu multimedialnego, w tym integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Fotele przednie dostępne są w wersji sportowej, przypominającej fotele wyścigowe, choć jest to opcja dodatkowa. Tylna kanapa oferuje komfortową przestrzeń dla pasażerów, wyposażona jest w nawiewy klimatyzacji, podłokietnik centralny oraz porty USB-C do ładowania urządzeń mobilnych.

Jakość wykończenia wnętrza została znacząco poprawiona w najnowszej wersji, co widać zarówno w doborze materiałów, jak i spasowaniu elementów. Całość tworzy ergonomiczną i nowoczesną przestrzeń, łączącą sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością.

cupra leon ehybrid wnętrze
Fot. Cupra

Bagażnik – kompromis na rzecz elektryfikacji

Bagażnik Cupry León eHybrid oferuje podstawową pojemność 270 litrów, co jest wartością znacząco niższą w porównaniu do wersji z tradycyjnym napędem. Redukcja przestrzeni bagażowej wynika z konieczności umieszczenia baterii pod podłogą bagażnika, co jest typowym rozwiązaniem w autach hybrydowych.

W razie potrzeby przewożenia większych przedmiotów, tylna kanapa może zostać złożona w proporcji 40:60, zwiększając przestrzeń ładunkową do 1 191 litrów. Dodatkowo, przez otwór w tylnym podłokietniku można przewozić długie przedmioty, jak na przykład narty, bez konieczności składania całej kanapy.

Choć pojemność bagażnika może nie być imponująca, praktyczne rozwiązania, takie jak możliwość różnorodnej konfiguracji przestrzeni ładunkowej, częściowo rekompensują ten mankament. Jest to kompromis, który wielu użytkowników jest gotowych zaakceptować w zamian za korzyści płynące z napędu hybrydowego.

Cupra León eHybrid – opinie. Czy warto zastanowić się nad tym samochodem?

Cupra León eHybrid stanowi atrakcyjną propozycję dla osób poszukujących kompaktowego auta z napędem hybrydowym plug-in. Zasięg elektryczny wynoszący 125 kilometrów w zupełności wystarcza do codziennych dojazdów, a nawet przemieszczania się między miejscowościami bez zużycia kropli paliwa.

Zgodnie z filozofią marki Cupra, model ten oferuje sportowe wrażenia z jazdy, co szczególnie docenią entuzjaści dynamicznej jazdy. Samochód świetnie sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas weekendowych wypadów na krętych drogach.

Połączenie sportowego charakteru z zaawansowaną technologią hybrydową sprawia, że Cupra León eHybrid jest wyjątkową propozycją na rynku. To auto, które udowadnia, że ekologia nie musi wykluczać przyjemności z jazdy, a sportowy charakter może iść w parze z praktycznością.