Alfa Romeo Tonale PHEV 2024. Wersje, napędy, ceny. Co można kupić?
Szczególną uwagę przyciąga hybrydowa wersja plug-in modelu Tonale, która łączy charakterystyczny włoski design z nowoczesną technologią napędu. Model ten oferuje nie tylko wyjątkową dynamikę jazdy, ale także zerową emisję spalin w trybie elektrycznym, mogąc pokonać dystans do 61 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej.
Nowy Tonale PHEV stanowi dowód na to, że marka skutecznie adaptuje się do wymogów współczesnego rynku motoryzacyjnego, nie tracąc przy tym swojego sportowego charakteru. Jest to pierwszy krok włoskiego producenta w stronę zelektryfikowanej przyszłości.
Cena i wyposażenie – co oferuje włoski producent?
Podstawowa wersja Alfy Romeo Tonale PHEV w wariancie Sprint jest dostępna w Polsce od 237 000 zł. Za tę kwotę otrzymujemy bogato wyposażony samochód, który standardowo posiada 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz system kamer i czujników parkowania.
Wyższa wersja wyposażenia, nazwana Veloce, charakteryzuje się bardziej sportowym charakterem, co podkreślają specjalne felgi i czarne elementy dekoracyjne. Cena tego wariantu rozpoczyna się od 262 200 złotych.
W standardzie każda wersja oferuje integrację ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto oraz oddzielny, wysokiej jakości system audio. Wyposażenie podstawowej wersji jest na tyle bogate, że większość klientów nie będzie odczuwała potrzeby dopłaty do wyższej wersji.
Szczytem oferty jest wersja Tributo Italiano, dostępna od 279 400 zł. To limitowana seria, mająca celebrować włoski styl i osiągi. Jej wyróżnikiem są czerwony elementy we wnętrzu, specjalne emblematy z włoską flagą, a także dodatkowe elementy wyposażenia w standardzie (np. system audio Harman Kardon).
Układ napędowy i zużycie paliwa – moc i ekologia w jednym
Alfa Romeo Tonale PHEV jest dostępna wyłącznie w jednej konfiguracji napędu hybrydowego plug-in (choć w gamie występuje również wersja z klasycznym napędem hybrydowym). Sercem układu napędowego jest benzynowy silnik o pojemności 1.3 litra, generujący moc 180 KM. Współpracuje on z jednostką elektryczną o mocy 122 KM, zasilaną baterią o pojemności 15,5 kWh.
Łączna moc systemowa układu wynosi imponujące 280 KM, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła poprzez stały system Q4. Mimo sportowych osiągów, średnie zużycie paliwa według homologacji wynosi zaledwie 1,3 l/100 km. To oczywiście dane z cyklu mieszanego WLTP, który obejmuje 100-kilometrowy odcinek testowy.
To właśnie połączenie wysokiej mocy z niskim zużyciem paliwa stanowi jeden z największych atutów tego modelu. Dodatkowo, możliwość pokonania 61 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym sprawia, że samochód świetnie sprawdza się zarówno w codziennej eksploatacji miejskiej, jak i podczas dłuższych podróży.
Wymiary i przestrzeń – kompaktowy SUV premium
Alfa Romeo Tonale PHEV mierzy 4528 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1601 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2636 mm. Masa własna pojazdu to 1910 kg, co jest typową wartością dla hybrydowego SUV-a tej klasy.
Model ten konkuruje bezpośrednio z takimi pojazdami jak Audi Q3 TFSIe, BMW X1 xDrive25e, Mercedes GLA 250e czy Toyota RAV4 PHEV. Jego wymiary zostały starannie dobrane tak, aby zapewnić optymalną użyteczność zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży.
Te przemyślane proporcje sprawiają, że Tonale jest idealnym wyborem dla szerokiego grona odbiorców, oferując kompromis między kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi a przestronnym wnętrzem.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Alfa Romeo Tonale czy Lexus UX. Porównujemy dwa hybrydowe SUV-y premium o różnych obliczach
Wnętrze – komfort i technologia w zgodzie z tradycją
Wnętrze Tonale PHEV zachwyca wysoką jakością wykończenia, charakterystyczną dla włoskiej marki. Większość powierzchni dotykowych została pokryta miękkimi materiałami, a nawet twarde plastiki prezentują zadowalającą jakość.
Kokpit zdominowany jest przez dwa ekrany cyfrowe: 12,3-calowy wyświetlacz zegarów oraz 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego. Interfejs jest intuicyjny i oferuje pełną integrację z urządzeniami mobilnymi.
Przestrzeń we wnętrzu została zorganizowana z myślą o komforcie wszystkich pasażerów. Przednie fotele oferują doskonałe wsparcie i posiadają funkcję ogrzewania, podczas gdy tylna kanapa zapewnia wygodną podróż dzięki centralnemu podłokietnikowi i dodatkowym nawiewom klimatyzacji. We wnętrzu znajdziemy też liczne i pojemne schowki na przedmioty osobiste.
Bagażnik – funkcjonalność przede wszystkim
Bagażnik Alfy Romeo Tonale PHEV oferuje pojemność 385 litrów w standardowej konfiguracji, co jest jednym z lepszych wyników w segmencie. Przestrzeń ładunkowa charakteryzuje się regularnymi kształtami, co ułatwia załadunek różnorodnych przedmiotów.
Po złożeniu tylnej kanapy, dzielonej w proporcji 60:40, przestrzeń bagażowa wzrasta do imponujących 1430 litrów. Jest to wystarczająca pojemność do transportu większych przedmiotów czy bagażu podczas dalszych wyjazdów. Taka organizacja przestrzeni bagażowej sprawia, że Tonale PHEV jest praktycznym wyborem dla osób prowadzących aktywny tryb życia, nie rezygnując przy tym z luksusu i sportowego charakteru marki.
Alfa Romeo Tonale PHEV – opinie. Czy warto zainteresować się tym modelem?
Alfa Romeo Tonale PHEV wyróżnia się charakterystycznym dla marki sportowym zacięciem. Bezpośredni układ kierowniczy i precyzyjnie zestrojone elementy sterujące zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Model ten doskonale sprawdza się zarówno podczas codziennych dojazdów w trybie elektrycznym, jak i podczas dynamicznej jazdy na dłuższych trasach. Komfort podróżowania idzie w parze z przyjemnością prowadzenia, co jest rzadko spotykanym połączeniem w segmencie SUV-ów.
Dla kierowców poszukujących samochodu łączącego ekologię z sportowymi genami włoskiej marki, Tonale PHEV stanowi niezwykle atrakcyjną propozycję. Jest to model, który udowadnia, że era elektryfikacji nie musi oznaczać końca emocji za kierownicą.