Lexus UX 300e 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Lexus UX 300e 2024 to pierwszy elektryczny model japońskiej marki premium Toyoty. Warto wskazać, że samochód jest jednak dostępny także w wersji benzynowej i hybrydowej. Model ma 4 495 mm długości, 1 840 mm szerokości i 1 545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 367 litrów. Samochód można ładować prądem stałym o mocy do 50 kW oraz prądem przemiennym o mocy do 6,6 kW.
Lexus UX 300e 2024 – silniki
Elektryczny Lexus UX jest dostępny w Polsce w jednej wersji – 300e. Jest ona wyposażona w silnik elektryczny o mocy 204 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7.5 sekundy, a prędkość maksymalna 160 km/h. Napęd przekazywany jest oczywiście za pomocą bezstopniowego automatu e-CVT.
UX 300e wyposażono w składającą się z 288 ogniw litowo-jonową baterię o pojemności nominalnej 72,8 kWh. W przypadku tego modelu pozwala ona na przejechanie do 450 kilometrów według WLTP. Zużycie energii w cyklu mieszanym według tej metodologii wynosi natomiast 16,7-16,9 kWh/100 km.
Lexus UX 300e – wersje wyposażenia
Elektryczny Lexus UX w Polsce jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Pure, Business, Prestige i Omotenashi.
Bazowa wersja Pure jest już naprawdę dobrze wyposażona, jak przystało na markę premium. W standardzie znajdziemy bowiem 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną dwustrefową klimatyzację, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości czy podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne. Przednie reflektory i tylne światłą wykonane w technologii LED, a multimediami steruje się za pomocą 8-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Wśród asystentów bezpieczeństwa znajdziemy m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu, asystenta podążania pasem ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych czy system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Wersja Business w Lexusie UXe jest nieco lepiej wyposażona od bazowej. Przede wszystkim znajdziemy w niej kamerę cofania i czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania z przodu i tyłu. Są też przyciemniane szyby tylnej części nadwozia czy przednie lampy przeciwmgielne w technologii LED.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowy Lexus RX. Czym różnią się trzy wersje modelu? Która jest najlepsza?
Co w najbogatszych wersjach wyposażenia?
W wersji wyposażenia Prestige znajdziemy już 18-calowe koła oraz sporo nowości technologicznych. To przede wszystkim karta z inteligentnym kluczykiem, podgrzewane i wentylowane przednie fotele czy bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Są też nowe systemy asystujące kierowcy – system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania. Jest też tapicerka z naturalnej skóry i nakładki progowe z elementami aluminium.
Elektryczny Lexus UX Omotenashi to szczyt możliwości tego modelu w standardzie. Znajdziemy w niej kamerę 360 stopni, elektrycznie otwieraną/zamykaną pokrywę bagażnika sterowaną ruchem nogi, aerodynamiczne nakładki nadkoli w kolorze nadwozia. Są też przednie reflektory Full LED w kształcie litery L, przednie kierunkowskazy L oraz dynamiczne adaptacyjne światła drogowe i lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Jako jedyna wersja ta jest wyposażona w standardzie w system audio premium Mark Levinson z 13 głośnikami. Jest też wbudowana nawigacja i 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.
Co za dodatkową opłatą?
Elektryczny Lexus w Polsce dostępny jest łącznie aż w dziesięciu kolorach. Co dla wielu istotne, nie ma możliwości skonfigurowania samochodu z nadwoziu dwukolorowym. Lexus UX 300e kolory lakieru:
- niemetaliczny Black – bez dopłaty;
- niemetaliczny Madder Red – 2 000 zł;
- metaliczne: Sonic Quartz, Sonic Grey, Sonic Titanium Chrome, Sonic Iridium, Graphite Black, Blazing Carnelian Terrane Khaki, Celestial Blue – 4 500 zł.
Dla bazowej wersji Pure poza Black dostępny jest jedynie drugi niemetaliczny lakier – Madder Red.
Jeśli chodzi o tapicerki w elektrycznym Lexusie, do wyboru są te z tkaniny oraz ze skóry naturalnej. Tkaninowe są dostępne dla wersji Pure (tylko Black) i Business (Black, Hazel), a skórzane dla Prestige i Omotenashi. Dostępne są one w czterech kolorach: Rich Cream, White Ash, Black oraz Hazel. W każdej wersji dostępne są tylko wybrane tapicerki, nie można dokupić innych z wyższych wersji wyposażenia.
Lexus nie przygotował zbyt wielu pakietów doposażających. To dwa pakiety stworzone dla konkretnych wersji wyposażenia:
- Pakiet Techno (7 900 zł, dla Business). Zawiera inteligentny kluczyk, elektrycznie otwieraną/zamykaną pokrywę bagażnika (bez otwierania/zamykania nogą), elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, system monitorowania martwego pola i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania;
- Pakiet Luxury (15 900 zł, dla Prestige). Zawiera system audio klasy premium Mark Levinson z 13 głośnikami, 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz wbudowaną nawigację.
Z pozostałych opcji warto wskazać jeszcze na elektrycznie sterowany szyberdach dostępny tylko dla wersji Prestige (5 000 zł). Wśród licznych akcesoriów warto zwrócić uwagę na:
- belki dachowe za 1 635 zł;
- dachowy uchwyt rowerowy za 956 zł;
- dywaniki tekstylne ze skórą za 1 346 zł;
- kompletne koła zimowe z czujnikami ciśnienia – 17″ za 8 400 zł, 18″ za 10 900 zł albo 11 400 zł;
- wallbox w cenie od 4 000 zł.
Lexus UX 300e 2024 – cennik
Cennik nowego Lexusa UXe rozpoczyna się od 262 900 zł za wersję wyposażenia Pure. Lexus za pośrednictwem swojej strony internetowej chwali się możliwym rabatem 27 000 zł od ceny katalogowej dzięki programowi „Mój elektryk”. Więcej informacji można oczywiście znaleźć na stronie producenta – lexus-polska.pl. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- Pure od 262 900 zł;
- Business od 272 900 zł;
- Prestige od 292 900 zł;
- Omotenashi od 317 900 zł.
Skomentuj