hybrydowy nissan qashqai

Hybrydowy Nissan Qashqai 2024. Ceny, wersje, opinie. Co można kupić?

Nissan Qashqai, model wprowadzony na rynek w 2007 roku, zrewolucjonizował segment SUV-ów. Jego sukces w Europie sprawił, że inni producenci szybko zaczęli powielać tę formułę w swoich pojazdach. Nissan nie spoczął jednak na laurach i kontynuował rozwój tego popularnego modelu. Obecna, trzecia generacja Qashqaia, koncentruje się na oferowaniu pojazdu, który zachowuje komfort poprzednich generacji, ale charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin.

Nowy Nissan Qashqai wykorzystuje nową generację napędów hybrydowych o nazwie e-Power. W przeciwieństwie do innych pojazdów hybrydowych w tym segmencie, system ten został zaprojektowany tak, aby prowadzić się jak samochód elektryczny, co stanowi główną różnicę w stosunku do konkurencji. Warto zaznaczyć, że Qashqai jest również dostępny z silnikami MHEV (łagodna hybryda 48V). W tym newsie opisujemy jednak wyłącznie w pełni hybrydową wersję HEV z napedem e-Power.

Ceny i wersje wyposażenia

Nissan Qashqai e-Power jest dostÄ™pny w trzech różnych wersjach wyposażenia. Hybrydowy Qashqai nie jest bowiem dostÄ™pny w bazowej wersji Acenta – w tej kupicie jedynie wersje z miÄ™kkÄ… hybrydÄ…. Zawiera ona 18-calowe felgi aluminiowe, tylne czujniki parkowania z kamerÄ… czy 8-calowy ekran centralny z Å‚Ä…cznoÅ›ciÄ… Apple CarPlay i Android Auto.

Wersja N-Connecta, od 163 200 zł, wyróżnia się cyfrowym zestawem wskaźników z 12,3-calowym ekranem, kamerą 360 stopni, usługami NissanConnect oraz ładowarką bezprzewodową do smartfonów. Tekna, dostępna od 179 950 zł, dodaje adaptacyjne światła LED matrix, 10-calowy wyświetlacz Head-Up Display i automatyczną klapę bagażnika.

Najwyższa wersja Tekna+, od 187 750 zł, oferuje panoramiczny szklany dach, 20-calowe felgi, system audio Bose z 10 głośnikami oraz elektryczne fotele z funkcją masażu w pierwszym rzędzie.

hybrydowy nissan qashqai
Fot. Nissan
hybrydowy nissan qashqai
Fot. Nissan

Innowacyjny napęd e-Power

Nissan Qashqai e-Power nie jest konwencjonalnym hybrydowym pojazdem, ale hybrydą szeregową. Ten SUV wyposażony jest w innowacyjny system napędowy składający się z silnika elektrycznego o mocy 190 KM, połączonego z przednimi kołami, oraz silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, który pełni wyłącznie funkcję generatora elektrycznego.

Silnik spalinowy nie jest w żadnym momencie połączony mechanicznie z kołami. Jego zadaniem jest ładowanie akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2,1 kWh, gdy ten się rozładuje. Dzięki tej pomysłowej konfiguracji, Qashqai e-Power prowadzi się podobnie do samochodu elektrycznego. Charakteryzuje się płynną i progresywną reakcją na pedał przyspieszenia, a nawet posiada tryb jazdy z wykorzystaniem tylko jednego pedału.

hybrydowy nissan qashqai wnętrze
Fot. Nissan
hybrydowy nissan qashqai bagażnik
Fot. Nissan

Nowości w zakresie silników nie kończą się na tym. Silnik benzynowy pozwala na dwa różne stopnie sprężania: wysokiej wydajności (14:1) oraz wydajnościowy (8:1). Dzięki temu Qashqai e-Power osiąga zużycie paliwa na poziomie 5,3 litra na 100 kilometrów według cyklu mieszanego WLTP.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nissan e-Power. Na czym polega ten układ napędowy i czy jest lepszy niż tradycyjna hybryda?

Hybrydowy Qashqai. Przestronność i funkcjonalność wnętrza

Nissan Qashqai e-Power zachowuje te same wymiary co poprzednia generacja. Utrzymuje dÅ‚ugość 4,43 metra, szerokość 1,83 m i wysokość 1,63 m, z rozstawem osi wynoszÄ…cym 2,67 metra. Masa pojazdu nieznacznie wzrosÅ‚a ze wzglÄ™du na dodanie baterii i silnika elektrycznego – wersja e-Power waży do 130 kg wiÄ™cej niż Qashqai MHEV, w zależnoÅ›ci od wersji wyposażenia. Mimo to, Nissan zapewnia, że rozkÅ‚ad masy miÄ™dzy osiami pozostaje zrównoważony dziÄ™ki umieszczeniu akumulatora pod przednimi fotelami.

Wnętrze nowego hybrydowego Qashqaia oferuje wysoką jakość wykończenia, szczególnie w lepiej wyposażonych wersjach. Kabina zachowuje swoją tradycyjną konfigurację, zapewniając dobrą przestronność. Przednie fotele są obszerne i zapewniają odpowiednie podparcie boczne oraz wygodną pozycję do jazdy. W drugim rzędzie jest wystarczająco dużo miejsca, aby trzech dorosłych podróżowało bez problemów.

Jakość wykonania i materiałów podtrzymuje dobre wrażenie, jakie ogólnie pozostawia Nissan Qashqai. Można znaleźć twarde plastiki w drugorzędnych strefach, ale główne powierzchnie kontaktowe są wykończone przyjemnymi i dobrze zmontowanymi materiałami. Projekt deski rozdzielczej jest atrakcyjny, z poziomymi liniami, które dają wrażenie przestronności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zmieniony Nissan Qashqai. Bestseller w nowej odsłonie

hybrydowy nissan qashqai przednie siedzenia
Fot. Nissan
hybrydowy nissan qashqai tylne siedzenia
Fot. Nissan

Opinie i wrażenia z jazdy hybrydowym Nissanem Qashqai

Jedną z głównych zalet częściowej elektryfikacji Nissana Qashqai jest to, że prawie nie zmniejsza ona pojemności bagażnika w porównaniu do starszych modeli spalinowych. Pojemność bagażnika pozostaje prawie niezmieniona i wynosi 479 litrów, co jest dużym atutem w porównaniu do konkurencyjnych modeli hybrydowych. Dodatkowo, Qashqai e-Power oferuje możliwość regulacji wysokości podłogi bagażnika na dwóch poziomach. Po złożeniu siedzeń, dostępna pojemność wzrasta do 1 415 litrów.

Chociaż Qashqai dzieli platformę z Renault Austral E-Tech, japoński producent zastosował zupełnie inne podejście. Decyzja o wykorzystaniu silnika benzynowego jako generatora sprawia, że Qashqai jest bardzo komfortowy i cichy, co wyraźnie odróżnia go od wersji Mild Hybrid wykorzystujących przekładnię CVT.

Nissan chciał zaoferować pojazd o płynnej i progresywnej jeździe. Szczególny nacisk położono na wnętrze, dlatego warto rozważyć co najmniej wersję N-Connecta. Dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, najlepszym wyborem będą warianty Tekna i Tekna+.