Hybrydowy Nissan Qashqai 2024. Ceny, wersje, opinie. Co moลผna kupiฤ?
Nowy Nissan Qashqai wykorzystuje nowฤ generacjฤ napฤdรณw hybrydowych o nazwie e-Power. W przeciwieลstwie do innych pojazdรณw hybrydowych w tym segmencie, system ten zostaล zaprojektowany tak, aby prowadziฤ siฤ jak samochรณd elektryczny, co stanowi gลรณwnฤ rรณลผnicฤ w stosunku do konkurencji. Warto zaznaczyฤ, ลผe Qashqai jest rรณwnieลผ dostฤpny z silnikami MHEV (ลagodna hybryda 48V). W tym newsie opisujemy jednak wyลฤ cznie w peลni hybrydowฤ wersjฤ HEV z napedem e-Power.
Ceny i wersje wyposaลผenia
Nissan Qashqai e-Power jest dostฤpny aลผ w piฤciu rรณลผnych wersjach wyposaลผenia. Hybrydowy Qashqai jest dostฤpny w wersjach Acenta, N-Connecta, N-Design, Tekna oraz Tekna+. Bazowa wersja (od 154 200 zล) jest naprawdฤ nieลบle wyposaลผona. Znajdziecie w niej choฤby automatycznฤ klimatyzacjฤ, kamerฤ cofania, ลwiatลa Full LED czy 17-calowe felgi aluminiowe. Jest teลผ naprawdฤ rozbudowany pakiet systemรณw bezpieczeลstwa.
Wersja N-Connecta, od 167 200 zล, wyrรณลผnia siฤ cyfrowym zestawem wskaลบnikรณw z 12,3-calowym ekranem, systemem kamer 360 stopni, relingami dachowymi czy 18-calowymi felgami. N-Design, dostฤpna od 183 450 zล, dodaje choฤby tapicerkฤ ze skรณry ekologicznej poลฤ czonฤ z czarnฤ Alcantarฤ , panoramiczne okno dachowe czy 20-calowe felgi.
W wersji Tekna (takลผe od 183 450 zล) znajdziecie co prawda ponownie 19″ koลa, ale za to dodano m.in. wyลwietlacz head-up 10,8″, elektryczne i bezdotykowe sterowanie klapฤ bagaลผnika czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamiฤciฤ ustawieล. Najwyลผsza wersja Tekna+, od 191 250 zล, oferuje 20-calowe koลa, tapicerkฤ ze skรณry premium (poลฤ czonฤ z czarnฤ Alcantarฤ ), fotele z masaลผem i pamiฤciฤ ustawieล czy system audio premium Bose z 10 gลoลnikami.
Innowacyjny napฤd e-Power
Nissan Qashqai e-Power nie jest konwencjonalnym hybrydowym pojazdem, ale hybrydฤ szeregowฤ . Ten SUV wyposaลผony jest w innowacyjny system napฤdowy skลadajฤ cy siฤ z silnika elektrycznego o mocy 190 KM, poลฤ czonego z przednimi koลami, oraz silnika benzynowego o pojemnoลci 1,5 litra, ktรณry peลni wyลฤ cznie funkcjฤ generatora elektrycznego.
Silnik spalinowy nie jest w ลผadnym momencie poลฤ czony mechanicznie z koลami. Jego zadaniem jest ลadowanie akumulatora litowo-jonowego o pojemnoลci 2,1 kWh, gdy ten siฤ rozลaduje. Dziฤki tej pomysลowej konfiguracji, Qashqai e-Power prowadzi siฤ podobnie do samochodu elektrycznego. Charakteryzuje siฤ pลynnฤ i progresywnฤ reakcjฤ na pedaล przyspieszenia, a nawet posiada tryb jazdy z wykorzystaniem tylko jednego pedaลu.
Nowoลci w zakresie silnikรณw nie koลczฤ siฤ na tym. Silnik benzynowy pozwala na dwa rรณลผne stopnie sprฤลผania: wysokiej wydajnoลci (14:1) oraz wydajnoลciowy (8:1). Dziฤki temu Qashqai e-Power osiฤ ga zuลผycie paliwa na poziomie 5,3 litra na 100 kilometrรณw wedลug cyklu mieszanego WLTP.
ZOBACZ RรWNIEลป:ย Nissan e-Power. Na czym polega ten ukลad napฤdowy i czy jest lepszy niลผ tradycyjna hybryda?
Hybrydowy Qashqai. Przestronnoลฤ i funkcjonalnoลฤ wnฤtrza
Nissan Qashqai e-Power zachowuje te same wymiary co poprzednia generacja. Utrzymuje dลugoลฤ 4,43 metra, szerokoลฤ 1,84 m i wysokoลฤ 1,63 m, z rozstawem osi wynoszฤ cym 2,67 metra. Masa pojazdu nieznacznie wzrosลa ze wzglฤdu na dodanie baterii i silnika elektrycznego – wersja e-Power waลผy do 130 kg wiฤcej niลผ Qashqai MHEV, w zaleลผnoลci od wersji wyposaลผenia. Mimo to, Nissan zapewnia, ลผe rozkลad masy miฤdzy osiami pozostaje zrรณwnowaลผony dziฤki umieszczeniu akumulatora pod przednimi fotelami.
Wnฤtrze nowego hybrydowego Qashqaia oferuje wysokฤ jakoลฤ wykoลczenia, szczegรณlnie w lepiej wyposaลผonych wersjach. Kabina zachowuje swojฤ tradycyjnฤ konfiguracjฤ, zapewniajฤ c dobrฤ przestronnoลฤ. Przednie fotele sฤ obszerne i zapewniajฤ odpowiednie podparcie boczne oraz wygodnฤ pozycjฤ do jazdy. W drugim rzฤdzie jest wystarczajฤ co duลผo miejsca, aby trzech dorosลych podrรณลผowaลo bez problemรณw.
Jakoลฤ wykonania i materiaลรณw podtrzymuje dobre wraลผenie, jakie ogรณlnie pozostawia Nissan Qashqai. Moลผna znaleลบฤ twarde plastiki w drugorzฤdnych strefach, ale gลรณwne powierzchnie kontaktowe sฤ wykoลczone przyjemnymi i dobrze zmontowanymi materiaลami. Projekt deski rozdzielczej jest atrakcyjny, z poziomymi liniami, ktรณre dajฤ wraลผenie przestronnoลci.
ZOBACZ RรWNIEลป:ย Zmieniony Nissan Qashqai. Bestseller w nowej odsลonie
Nowy Nissan Qashqai – opinie. Warto siฤ zainteresowaฤ?
Jednฤ z gลรณwnych zalet czฤลciowej elektryfikacji Nissana Qashqai jest to, ลผe prawie nie zmniejsza ona pojemnoลci bagaลผnika w porรณwnaniu do starszych modeli spalinowych. Pojemnoลฤ bagaลผnika pozostaje prawie niezmieniona i wynosi 479 litrรณw (a w wersji Acenta bez koลa zapasowego nawet 504 litry), co jest duลผym atutem w porรณwnaniu do konkurencyjnych modeli hybrydowych. Dodatkowo, Qashqai e-Power oferuje moลผliwoลฤ regulacji wysokoลci podลogi bagaลผnika na dwรณch poziomach. Po zลoลผeniu siedzeล, dostฤpna pojemnoลฤ wzrasta do 1 415 litrรณw.
Chociaลผ Qashqai dzieli platformฤ z Renault Austral E-Tech, japoลski producent zastosowaล zupeลnie inne podejลcie. Decyzja o wykorzystaniu silnika benzynowego jako generatora sprawia, ลผe Qashqai jest bardzo komfortowy i cichy, co wyraลบnie odrรณลผnia go od wersji Mild Hybrid wykorzystujฤ cych przekลadniฤ CVT. Nissan chciaล zaoferowaฤ pojazd o pลynnej i progresywnej jeลบdzie. Szczegรณlny nacisk poลoลผono na wnฤtrze, dlatego warto rozwaลผyฤ co najmniej wersjฤ N-Connecta. Dla osรณb spฤdzajฤ cych duลผo czasu w samochodzie, najlepszym wyborem bฤdฤ warianty Tekna i Tekna+.