Ten hybrydowy SUV zyskuje coraz większą popularność. Po liftingu jest dostępny w nowej wersji
Ford Kuga to jeden z najbardziej lubianych hybrydowych SUV-ów, który teraz zyskał jeszcze więcej technologii i nową wersję, która pozwala zjechać z utwardzonych dróg. Kuga jest w Europie jednym z najlepiej sprzedających się hybrydowych pojazdów plug-in na rynku.
Lifting Forda Kugi
W nowej odsłonie Forda Kuga zachowano wersję benzynową, a dodatkowo w ofercie są dwa rodzaje hybrydy – pełna (FHEV) oraz plug-in (PHEV). Jednocześnie wprowadzono specyficzne elementy dla wersji ST-Line i ST-Line X, takie jak unikalny design deski rozdzielczej i elementy zderzaków w kolorze nadwozia (z chromowanymi detalami w wersji ST-Line X).
Największą nowością w odświeżonym Fordzie Kuga są wersje Active, wyróżniające się specyficznymi emblematami i podwyższeniem nadwozia o dodatkowe 10 mm z przodu i 5 mm z tyłu. Oprócz tego, warianty Active posiadają unikalne wzory 18- i 19-calowych obręczy ze stopów lekkich. W przypadku wyboru wersji Active X, dodatkowo otrzymujemy obudowy lusterek i dach wykończone na czarno, co nadaje pojazdowi bardziej muskularny wygląd. Wersja ta oferuje również tryb Trail Drive, zmieniający ustawienia kontroli trakcji i reakcję na pedał gazu, ułatwiając jazdę po błotnistych lub piaszczystych powierzchniach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota RAV4 czy Ford Kuga. Którą hybrydę wybrać?
Zaawansowane wnętrze z systemem SYNC 4
We wnętrzu nowego Forda Kuga najważniejszą nowością jest zastosowanie systemu komunikacji SYNC 4, który zastępuje poprzedni SYNC 3. Jest on bardziej zaawansowany i szybszy, z nawigacją połączoną z chmurą. System SYNC 4 oferuje również sterowanie głosowe, obsługę Apple Carplay i Android Auto oraz aktualizacje oprogramowania Over the Air za pośrednictwem systemu 5G FordPass.
W wersjach X dostępne są także fotele z 18-stopniową regulacją, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Na centralnym ekranie o przekątnej 13,2 cala kontrolowanych jest więcej funkcji niż kiedykolwiek wcześniej, w tym klimatyzacja, która nie ma już fizycznych przycisków. Funkcje te są zawsze dostępne na ekranie, umieszczone w dolnej części dla jak najłatwiejszego dostępu.
Moc do 243 KM z układu PHEV
Najmocniejszą pozycją w ofercie Forda Kuga jest wersja hybrydowa plug-in (PHEV), wyposażona w 2,5-litrowy silnik benzynowy z cyklem Atkinsona, połączony z układem elektrycznym. Razem generują moc 243 KM, zapewniając zasięg w trybie elektrycznym od 60 do 69 kilometrów i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, dzięki dodatkowemu wsparciu układu hybrydowego.
Ten sam silnik 2.5 można znaleźć również w wersji hybrydowej z automatycznym ładowaniem (FHEV). Jest ona dostępna zarówno z napędem na przednie koła (180 KM), jak i na wszystkie koła (183 KM). Alternatywnie, dla osób poszukujących konwencjonalnego silnika benzynowego, dostępny jest 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM, z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 6,3-7,2 l/100 km według cyklu WLTP.
W Polsce szczególnie popularna jest pełna hybryda – model jest w 2024 roku na 13. miejscu w rankingu sprzedaży tego układu napędowego. Sprzedaż tej wersji samochodu wzrosła zresztą względem 2023 roku aż trzykrotnie. Cennik nowej wersji Forda Kugi startuje od 162 010 zł. Wersje hybrydowe są jednak sporo droższe – pełna hybryda kosztuje od 189 090 zł, a hybryda plug-in od 206 690 zł.