Ile kosztuje najtańsze elektryczne Volvo EX30? Cena wrzesień 2024

Elektryczny Volvo EX30 jest obecnie jedną z najciekawszych opcji w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów. Ile kosztuje i co oferuje w sierpniu 2024 roku?

Volvo, znane ze swojego zaangażowania w elektryfikację, wprowadza na rynek kolejny elektryczny model – EX30. To najmniejszy i najtańszy SUV w ofercie szwedzkiej marki. Ma szansę podbić serca klientów poszukujących prestiżowego, ale stosunkowo przystępnego cenowo samochodu elektrycznego.

Cena elektrycznego Volvo EX30

szare Volvo EX30
fot. Volvo

Obecnie cena wyjściowa elektrycznego Volvo EX30 w Polsce wynosi 176 990 zł. Kwotę tę można oczywiście obniżyć, korzystając z programu dopłat „Mój Elektryk”. W tej wersji samochód ma 272 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 343 Nm. Silnik jest umieszczony na tylnej osi, na którą przekazuje też całą moc. Bazowe EX30 wyposażono w baterię o pojemności nominalnej 51 kWh, którą można ładować z maksymalną mocą 134 kW prądem stałym albo 11 kW prądem zmiennym. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi do 337 km w cyklu mieszanym według cyklu WLTP.

Volvo oferuje trzy poziomy wyposażenia – Core, Plus oraz Ultra. Wersja Core to podstawa, ale już w niej znajdziemy sporo ciekawego wyposażenia, w tym 12,3-calowy wyświetlacz centralny, reflektory LED czy system audio o dużej mocy.

Wymiary Volvo EX30

Volvo jadące po drodze w górach
fot. Volvo

Volvo EX30 ma całkowitą długość 4 233 mm. Z tym rozmiarem wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów, będąc ciekawą alternatywą dla popularnych modeli innych marek. EX30 wyróżnia się również nowoczesnym, minimalistycznym designem typowym dla najnowszych modeli Volvo.

Elektryczne EX30 ma 1 838 mm szerokości (2 032 mm z lusterkami). Wysokość to 1 550 mm, a rozstaw osi – 2 650 mm. To wszystko przekłada się na całkiem przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych.

Wnętrze

wnętrze Volvo EX30
fot. Volvo

Wnętrze elektrycznego Volvo EX30 jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi, ekologicznymi trendami w motoryzacji. W standardzie znajdziemy tapicerkę tekstylną połączoną z materiałem Nordico, który jest przyjazny dla środowiska. Deska rozdzielcza jest prosta i elegancka, a dominuje na niej 12,3-calowy wyświetlacz centralny.

System multimedialny bazuje na usługach Google, oferując dostęp do Asystenta Google, Map Google i sklepu Google Play. Warto zaznaczyć, że Volvo oferuje 4-letnią subskrypcję na te usługi w standardzie. System obsługuje także aktualizacje bezprzewodowe (OTA), co pozwala na ciągłe ulepszanie funkcjonalności samochodu bez konieczności odwiedzania serwisu.

Volvo EX30 oferuje wygodną przestrzeń dla czterech osób, choć homologowane jest dla pięciu. Przestrzeń na nogi z przodu wynosi 1 063 mm, a z tyłu 821 mm. Szerokość na wysokości ramion to odpowiednio 1 400 mm z przodu i 1 346 mm z tyłu. 

Bagażnik elektrycznego EX30

bagażnik Volvo EX30

Bagażnik najmniejszego elektrycznego Volvo ma pojemność 318 litrów. Choć nie jest to imponująca wartość w segmencie, trzeba pamiętać, że mówimy o najmniejszym SUV-ie w gamie tej marki. Tylna kanapa jest dzielona, co pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej w razie potrzeby.

Co ciekawe, EX30 posiada także przednią przestrzeń bagażową (tzw. frunk), choć producent nie podaje jej dokładnej pojemności. Jest to przestrzeń idealna do przechowywania kabli do ładowania lub innych mniejszych przedmiotów.

Volvo EX30 Electric – czy warto? 

ładowanie samochodu elektrycznego Volvo
fot. Volvo

Elektryczne Volvo EX30 to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów. Jego główne zalety to atrakcyjny design, rozsądna cena, dobre osiągi, nowoczesne technologie, ekologiczne materiały we wnętrzu oraz możliwość szybkiego ładowania. Dodatkowo integracja z usługami Google, aktualizacje OTA czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa to również mocne strony EX30, co z pewnością docenią miłośnicy nowych technologii.

EX30 prezentuje się nowocześnie i elegancko, a jako że jest to najtańsze Volvo w ofercie, to może przyciągnąć nowych klientów do marki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy to świetny wynik w tej klasie i potrafi dać odrobinę sportowych emocji podczas jazdy.

Wśród potencjalnych minusów można wymienić ograniczony zasięg – 337 km w cyklu mieszanym może być niewystarczające dla niektórych użytkowników, szczególnie tych, którzy chcą podróżować na dłuższych dystansach. Niewielki bagażnik o pojemności 318 litrów to kolejny aspekt, który może być problematyczny dla rodzin lub osób potrzebujących dużo przestrzeni ładunkowej. Pasażerowie drugiego rzędu mogą również narzekać na niewielką ilość miejsca na nogi, ale w tej klasie trudno spodziewać się cudów. Volvo EX30 to warta rozważenia propozycja dla mieszkańców miast, którzy cenią sobie luksus, ekologię i nowoczesne technologie, a jednocześnie nie potrzebują ogromnego samochodu do codziennego użytku.