CZerwone Mitsubishi ASX

Nowe Mitsubishi ASX. Silniki, wyposażenie, cena

Mitsubishi wprowadza na polski rynek nowy model ASX. To SUV, zbudowany z myślą o europejskich kierowcach. Ma w sobie łączyć nowoczesne technologie, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i ekonomiczne jednostki napędowe. 

Nowy ASX wyróżnia się stylistyką, która podkreśla jego przynależność do Mitsubishi. Sylwetka samochodu, z płynnymi liniami i szerokimi łukami nadkoli, jest dynamiczna i przyjemna dla oka. Tylna część nadwozia, z charakterystycznymi lampami LED w kształcie rozszerzonych liter C, ładnie dopełnia bryłę tego niewielkiego SUV-a

Gama silnikowa

białe i czerwone Mitsubishi ASX stojące obok siebie
fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX może mieć pod maską zarówno zelektryfikowane, jak i tradycyjne jednostki spalinowe. Oferta obejmuje silnik z miękką hybrydą (Mild Hybrid), benzynowy z turbodoładowaniem, a także zasilany LPG. W późniejszym terminie oferta zostanie poszerzona o napęd w pełni hybrydowy (HEV).

W Mitsubishi ASX z miękką hybrydą połączono silnik benzynowy o pojemności 1.3 turbo z rozruszniko-alternatorem. Takie rozwiązanie umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania i zwalniania oraz późniejsze wykorzystanie jej do wspomagania jazdy. Dzięki temu ASX z napędem Mild Hybrid oferuje płynność jazdy i dynamikę przy jednoczesnym, niskim zużyciu paliwa (5,9 – 7,5 l/100 km).

Dla kierowców preferujących tradycyjne rozwiązania, Mitsubishi przygotowało 1-litrowy silnik benzynowy MPI-T o mocy 91 KM. Współpracuje on z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zapewniając dobrą równowagę między osiągami i ekonomią. Nowością w ofercie jest także fabryczną jednostką LPG o mocy 100 KM, która stanowi ciekawą alternatywę dla osób szukających oszczędności. 

Technologie i systemy bezpieczeństwa

ekran Mitsubishi ASX
fot. Mitsubishi

Nowy ASX został wyposażony w szereg zaawansowanych technologii zapewniających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Centralnym elementem kokpitu jest 10,4-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, wyposażony w oprogramowanie Google. Dzięki temu sterownik ma dostęp do takich usług jak Mapy Google czy Asystent Google, co przydaje się podczas codziennego korzystania z samochodu.

Aplikacja My Mitsubishi Motors, dostępna na smartfony, pozwala na zdalne sterowanie wieloma funkcjami pojazdu. Właściciel może sprawdzić stan samochodu, a także zlokalizować go na parkingu i wyznaczyć w nawigacji drogę do niego. To rozwiązanie idealnie wpisuje się w trend zwiększania funkcjonalności między urządzeniami mobilnymi.

Bezpieczeństwo w nowym Mitsubishi ASX gwarantuje zestaw 19 systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich znajduje się m.in. system zapobiegający kolizjom czołowym z funkcją wykrywania pieszych, asystent utrzymania pasa ruchu lub adaptacyjny tempomat. Dostępny jest także system MI-PILOT, który łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu i asystenta utrzymania na pasie ruchu, co jest małym krokiem w stronę jazdy autonomicznej. 

Wnętrze i praktyczność

wnętrze Mitsubishi ASX
fot. Mitsubishi

Wnętrze nowego ASX jest zaprojektowane z myślą o wygodzie. Wysoko ustawione fotele ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, co docenią szczególnie osoby starsze lub rodziny z dziećmi. Materiały wykończeniowe różnią się w zależności od wersji.

Praktycznym rozwiązaniem jest przesuwana tylna kanapa, która pozwala na elastyczne zarządzanie przestrzenią. Dzięki temu bagażnik może mieć pojemność od 422 do 536 litrów, co czyni ASX-a jednym z najbardziej pojemnych samochodów w swojej klasie. Docenią to zapewne rodziny i wszyscy, którzy od czasu do czasu potrzebują przewieźć coś większego. 

W topowej wersji INSTYLE, Mitsubishi ASX oferuje luksusowe dodatki, takie jak skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane fotele lub system audio Premium Harman Kardon. To elementy, które mogą uprzyjemnić podróże i chociaż w pewnym zakresie konkurować z samochodami z wyższych segmentów.

Oferta i gwarancja

Wersje wyposażenia Mitsubishi ASX
fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: INFORM, INVITE, INTENSE i INSTYLE. Ceny zaczynają się od 95 990 PLN za wersję INFORM z silnikiem 1.0 o mocy 91 KM. Samochód z miękką hybrydą o mocy 140 KM i skrzynią manualną kosztuje co najmniej 106 990 zł w wersji INFORM. Najwyższa wersja INSTYLE, ze 158-konny silnikiem, układem miękkiej hybrydy i automatyczną skrzynią biegów wyceniona jest na 139 990 zł.

Wszystkie wersje ASX-a objęte są kompleksowym pakietem gwarancyjnym Mitsubishi, czyli 5 lat lub 100 000 km przebiegu gwarancji mechanicznej, 12 lat gwarancji antykorozyjnej oraz 5 lat Mitsubishi Assistance bez limitu kilometrów. 

Podsumowanie

Nowe Mitsubishi ASX łączy nowoczesne technologie, ekonomiczne układy napędowe i atrakcyjną stylizację. Szeroki napędów pozwala na wybranie wersji pasującej do naszych indywidualnych potrzeb i zastosowań. Rozsądnym rozwiązaniem jest 140-konny silnik połączony z miękką hybrydą i 6-biegowym manualem. Pozwala na niezależność (nie potrzeba ładowania) i jednoczesne korzystanie z dobrodziejstw elektryfikacji.