peugeot 3008

Popularny hybrydowy SUV otrzymał nowy napęd. Wkrótce także w Polsce

Popularny producent samochodów zaprezentował właśnie nową wersję swojego popularnego kompaktowego SUV-a z hybrydowym napędem plug-in. Model ten ma ambicje, by stać się liderem w swojej klasie, oferując znaczący zasięg w trybie elektrycznym, dynamiczne osiągi i atrakcyjną cenę w porównaniu do w pełni elektrycznego wariantu. Nowy hybrydowy SUV trafi do salonów w marcu 2025 roku, wpisując się w globalny trend elektryfikacji samochodów.

Peugeot 3008 to popularny kompaktowy SUV, który zyskuje coraz większą gamę jednostek napędowych. Po wcześniejszym zaprezentowaniu miękkiej hybrydy oraz trzech wariantów elektrycznych, francuski producent przedstawia teraz wersję z napędem hybrydowym plug-in.

Nowy model ma ambicje, by zostać liderem w swojej klasie i zadebiutuje w marcu 2025 roku. To kolejny krok w kierunku elektryfikacji gamy Peugeota, wpisujący się w globalne trendy motoryzacyjne.

Specyfikacja techniczna układu napędowego

Sercem układu napędowego jest nowy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM), który współpracuje z 1,6-litrowym, czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM. Całość jest sprzężona z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Łączna moc układu wynosi 195 KM, co stawia ten model w czołówce segmentu pod względem osiągów. Taka konfiguracja powinna zapewnić dynamiczne osiągi przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa.

Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid wykorzystuje najnowsze technologie, by zaoferować kierowcom jak najlepsze wrażenia z jazdy. Płynne przełączanie między trybem elektrycznym a spalinowym gwarantuje komfort i wygodę w codziennym użytkowaniu.

Bateria i zasięg w trybie elektrycznym

Kluczowym elementem nowego Peugeota 3008 Plug-in Hybrid jest bateria o pojemności 17,8 kWh. To nieco więcej niż w poprzednich wersjach, co przekłada się na imponujący zasięg w trybie czysto elektrycznym, wynoszący 87 kilometrów.

Bateria może być ładowana prądem zmiennym o mocy 7,4 kW, co pozwala na pełne naładowanie w ciągu 2 godzin i 55 minut. To wystarczająco szybko, by naładować samochód podczas postoju w pracy lub na zakupach.

Duża pojemność baterii i możliwość szybkiego ładowania sprawiają, że Peugeot 3008 Plug-in Hybrid może być idealnym wyborem dla osób, które chcą korzystać z zalet napędu elektrycznego na co dzień, bez obaw o zasięg.

peugeot e-3008
Fot. Peugeot
peugeot e-3008 wnętrze
Fot. Peugeot

Pozostałe parametry i ceny

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid może holować przyczepy o masie do 1550 kg, co według producenta jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Homologowane zużycie paliwa wynosi 0,9 l/100 km, choć jak wiadomo, w przypadku hybryd plug-in wyniki testowe często odbiegają od rzeczywistości.

Zbiornik paliwa ma pojemność 55 litrów, identyczną jak w wersji Hybrid, a pojemność bagażnika pozostaje na poziomie 520 litrów. To wystarczająco dużo, by pomieścić bagaże całej rodziny podczas wyjazdów.

Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid nie jest jeszcze dostępny w przedsprzedaży w Polsce. Marka powinno jednak wkrótce ogłosić tę premierę, bowiem w wielu europejskich krajach samochód można już zamawiać! Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu 2025 roku. Ceny rozpoczynają się od 44 160 euro za wersję Allure i sięgają 49 160 euro za topowy wariant GT. Oznacza to, że przy porównywalnym wyposażeniu, nowy model jest o 7000 euro droższy od wersji Hybrid i o 3000 euro tańszy od w pełni elektrycznego e-3008 o mocy 210 KM.

Będzie hit?

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid to obiecujący dodatek do gamy kompaktowych SUV-ów francuskiego producenta. Dzięki mocnemu układowi napędowemu, dużej baterii i imponującemu zasięgowi w trybie elektrycznym, model ten ma szansę stać się jednym z najpopularniejszych wyborów w swoim segmencie.

Choć cena jest wyższa niż w przypadku standardowej wersji hybrydowej, to wciąż pozostaje atrakcyjną alternatywą dla droższego wariantu w pełni elektrycznego. Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid z pewnością znajdzie wielu zwolenników zarówno wśród miłośników marki, jak i osób poszukujących ekologicznego i ekonomicznego transportu.