range rover evoque

Range Rover, który nie rujnuje portfela? Nowa hybryda plug-in to niecodzienna propozycja

Range Rover Evoque pozostaje wciąż stosunkowo mało znanym modelem na rynku motoryzacyjnym, jednak jego najnowsza odsłona w wersji hybrydowej plug-in zasługuje na szczególną uwagę. Ten kompaktowy SUV wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, co jest rzadkością w segmencie premium.

W czasach zdominowanych przez ekonomiczne modele hybrydowe, łatwo przeoczyć fakt, że również producenci z segmentu premium intensywnie rozwijają technologię PHEV w swoich pojazdach. Range Rover potwierdza to wprowadzeniem zupełnie nowej wersji hybrydowej Evoque, która zadebiutowała w lipcu tego roku.

Nowy model pojawił się jako następca dotychczasowej wersji P300e, oferując zoptymalizowaną charakterystykę mocy i zwiększoną wydajność całego układu napędowego. Ta ulepszona wersja otrzymała oznaczenie P270e.

Kompaktowy luksus w najlepszym wydaniu

Range Rover Evoque, jako najmniejszy przedstawiciel prestiżowej rodziny Range Rover, imponuje kompaktowymi wymiarami – jego długość wynosi dokładnie 4,37 metra. Mimo niewielkich gabarytów, samochód oferuje przestronny bagażnik o pojemności 472 litrów, co potwierdza jego praktyczny charakter.

Wnętrze pojazdu przeszło niedawno gruntowną modernizację, której najbardziej wyrazistym elementem jest nowy system multimedialny Pivi Pro 2. Jest on wyświetlany na innowacyjnym, „pływającym” ekranie o przekątnej 11,4 cala, wyróżniającym się zakrzywionym szkłem.

Producent zadbał o każdy detal wykończenia, tworząc przestrzeń, która łączy w sobie nowoczesność z typowym dla marki luksusem. Szczególną uwagę zwraca ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterowania i wysoka jakość użytych materiałów.

range rover evoque
Fot. Range Rover
range rover evoque wnętrze
Fot. Range Rover

Zaawansowany układ napędowy nowej generacji

Wprowadzony w lipcu model P270e wykorzystuje zaawansowany układ napędowy typu plug-in hybrid (PHEV), generujący imponującą moc 269 koni mechanicznych. To znaczący krok naprzód w rozwoju technologii hybrydowej w segmencie premium.

Układ napędowy składa się z dwóch głównych elementów: trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, umieszczonego z przodu pojazdu, oraz silnika elektrycznego napędzającego tylną oś. Takie rozwiązanie zapewnia pełnowartościowy napęd na wszystkie koła, co jest kluczowe dla samochodu o terenowych aspiracjach.

Inżynierowie Range Rovera położyli szczególny nacisk na optymalizację współpracy obu jednostek napędowych, co zaowocowało znaczącą poprawą wydajności w porównaniu z poprzednią wersją P300e.

Imponujące osiągi elektryczne

Sercem elektrycznej części układu napędowego jest akumulator o pojemności 15 kWh, który umożliwia przejechanie do 61 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej, zgodnie z pomiarami w cyklu mieszanym WLTP. Ta imponująca wartość przekłada się na wyjątkowo niskie średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 1,4 litra na 100 kilometrów.

Range Rover zadbał o wygodę użytkowania, implementując możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą do 50 kW. W praktyce oznacza to, że pełne naładowanie baterii zajmuje około 30 minut, co znacząco zwiększa praktyczność codziennego użytkowania pojazdu. System zarządzania energią został zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalną efektywność przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy, charakterystycznego dla marki Range Rover.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Top 10. Hybrydy plug-in z największym zasięgiem elektrycznym. Co kupicie w Polsce?

Kompleksowa oferta cenowa

Range Rover Evoque w nowej wersji hybrydowej plug-in jest dostępny w trzech wariantach wykończenia, rozpoczynając od podstawowej wersji S, której cena wynosi od 305 300 zł. To propozycja dla osób poszukujących wejścia do świata premium z technologią PHEV.

Środkowa opcja Dynamic SE została wyceniona na co najmniej 339 600 zł, oferując rozszerzone wyposażenie i dodatkowe elementy wykończenia. Jest to propozycja dla klientów oczekujących wyższego poziomu luksusu przy zachowaniu rozsądnej ceny.

Najbardziej ekskluzywna wersja Autobiography, dostępna w cenie od 379 200 zł, reprezentuje szczyt możliwości technologicznych i luksusowych dodatków w gamie Evoque. Ta wersja skierowana jest do najbardziej wymagających klientów, ceniących prestiż i najwyższą jakość wykończenia.