hybrydowy renault austral

Hybrydowy Renault Austral E-Tech 2024. Ceny, wersje, układ napędowy. Co warto wiedzieć?

Renault Austral E-Tech to nowy kompaktowy SUV, który zastąpił model Kadjar. Łączy w sobie najnowszą technologię francuskiego producenta, oferując komfort i przestronność. Pojazd ten jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na SUV-y oraz trend elektryfikacji i hybrydyzacji w branży motoryzacyjnej.

Najnowsza technologia Renault w kompaktowym SUV-ie

Renault Austral został zbudowany na platformie wspólnej z Nissanem, co sugeruje, że może stać się bestsellerem, podobnie jak spokrewniony z nim Qashqai. W Polsce samochód jest dostępny w wersjach mild hybrid (MHEV, miękka hybryda) oraz E-Tech (HEV, pełna hybryda). W tym artykule skupimy się na drugiej, bardziej interesującej opcji. Austral E-Tech plasuje się między modelami Arkana a większymi i droższymi Rafale czy nowym Espace.

Renault Austral E-Tech to przykład zaawansowanej inżynierii i nowoczesnego designu, który ma szansę przyciągnąć uwagę klientów poszukujących ekonomicznego, ale jednocześnie przestronnego i dobrze wyposażonego SUV-a. Jego hybrydowy napęd obiecuje niskie zużycie paliwa, co jest coraz ważniejszym czynnikiem dla świadomych ekologicznie kierowców.

hybrydowy renault austral
Fot. Renault
hybrydowy renault austral
Fot. Renault

Ceny i wersje wyposażenia Renault Australa

W Polsce Renault oferuje Australa w czterech różnych wersjach wyposażenia, każda z nich charakteryzuje się odmiennym zestawem funkcji i dodatków. Podstawowa wersja Evolution, startująca od 147 900 zł i niedostępna w wersji E-Tech, wyposażona jest w 17-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system multimedialny z 9-calowym ekranem i bezprzewodową łącznością dla smartfonów.

Wersja Techno (podobnie jak wszystkie kolejne dostępna w obu wersjach napędowych), kosztuje od 158 900 zł (E-Tech od 173 900 zł) i oferuje większe, 19-calowe felgi dwukolorowe, reflektory LED, ładowarkę indukcyjną oraz system nawigacji openR link z 12-calowym ekranem.

Przedostatnia wersja Iconic, startująca od 173 900 zł (E-Tech od 188 900 zł), wyróżnia się dynamicznymi kierunkowskazami, fotelem kierowcy z masażem lędźwiowym oraz bezdotykowym otwieraniem bagażnika. Na szczycie oferty znajduje się wariant Iconic Espirit Alpine, który za cenę początkową 180 900 zł (E-Tech od 195 900 zł) dodaje inteligentny adaptacyjny tempomat i subtelne detale we wnętrzu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Tucson vs Toyota RAV4. Porównanie popularnych SUV-ów w hybrydowych wersjach

Renault Austral 2024. Jak działa układ napędowy E-Tech?

Napęd Renault Austral E-Tech Full Hybrid to zaawansowane rozwiązanie technologiczne. Sercem układu jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbosprężarką, generujący moc 131 KM. Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 34 i 68 KM, które są bezpośrednio połączone z przekładnią.

Mniejszy silnik elektryczny służy do uruchamiania silnika spalinowego i synchronizacji prędkości obrotowej silnika z przekładnią, podczas gdy mocniejszy napędza pojazd w trybie elektrycznym. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 2 kWh zasila układ elektryczny. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 199 KM, a wszystkie wersje Austral E-Tech wyposażone są w wielotrybową skrzynię biegów.

Dzięki tej kombinacji, Renault Austral E-Tech może pochwalić się bardzo niskim zużyciem paliwa – zaledwie 4,7 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. To prawie o 50% mniej niż w przypadku wersji MHEV, co czyni ten model niezwykle ekonomicznym wyborem dla osób szukających oszczędnego SUV-a.

hybrydowy renault austral wnętrze
Fot. Renault
hybrydowy renault austral bagażnik
Fot. Renault

Renault Austral E-Tech 2024. Wymiary, przestronność

Austral E-Tech imponuje swoimi wymiarami w segmencie kompaktowych SUV-ów. Z długością 4,51 metra i rozstawem osi wynoszącym 2,67 metra, oferuje on hojną przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Wysokość pojazdu wynosząca 1,62 metra zapewnia łatwy dostęp do wnętrza i potęguje wrażenie przestronności.

Szerokość całkowita 1,83 metra plasuje Austral E-Tech w średniej jego segmentu, co przekłada się na komfortową przestrzeń wewnątrz kabiny. Takie proporcje gwarantują, że pasażerowie będą podróżować wygodnie, niezależnie od tego, czy jest to krótka podróż po mieście, czy dłuższa trasa.

Pomimo hybrydowego układu napędowego, który zazwyczaj ogranicza przestrzeń bagażową, Austral E-Tech oferuje pojemny bagażnik. W standardowej konfiguracji ma on 430 litrów pojemności, którą można zwiększyć do 555 litrów, przesuwając tylną kanapę do przodu. Po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń ładunkowa rozszerza się do imponujących 1455 litrów, co z pewnością zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Wnętrze Australa

Wnętrze nowego Renault Austral E-Tech wyróżnia się nowoczesnością, wysoką jakością materiałów i zaawansowanymi technologiami. Uwagę przykuwa przede wszystkim zestaw ekranów, składający się z cyfrowych zegarów i ekranu systemu multimedialnego, który jest niemal identyczny z tym stosowanym w Renault Megane E-Tech.

Panel dotykowy charakteryzuje się świetną jakością obrazu, jasnością i responsywnością. System multimedialny OpenR link z zintegrowanym Google jest uważany za jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy na rynku. Nowy interfejs działa szybko i intuicyjnie, a system będzie wspierany aktualizacjami przez wiele lat. Integracja z urządzeniami iOS i Android jest bezproblemowa.

Ergonomia miejsca kierowcy jest również na wysokim poziomie. Przyciski i pokrętła są dobrze rozmieszczone i łatwe w obsłudze. Oprócz centralnego ekranu dotykowego, dostępne są fizyczne przyciski i pokrętła do najczęściej używanych funkcji, takich jak kontrola klimatyzacji. Jedynym mankamentem może być umiejscowienie selektora zmiany biegów, które może wydawać się nieco niewygodne ze względu na nagromadzenie przycisków w tym obszarze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault Austral E-Tech czy Nissan Qashqai e-Power. Porównujemy hybrydowe SUV-y tego samego „koncernu”

Czy warto kupić Renault Austral E-Tech? Opinie

Renault Austral E-Tech, podobnie jak wiele innych pojazdów hybrydowych, ma cenę, która może nie być dostępna dla wszystkich. Jednak francuska marka stworzyła złożony, ale bardzo efektywny układ napędowy, który zapewnia niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Mimo że nie jest to pojazd typu plug-in, producent twierdzi, że ten SUV może pokonywać trasy miejskie w trybie elektrycznym w prawie 80% przypadków.

Oczywiście, Austral E-Tech ma również swoje słabe strony. Chociaż jego silnik spalinowy jest bardzo nowoczesny i najbardziej wydajny w swoim segmencie, może być głośny podczas przyspieszania i jazdy autostradowej, ponieważ musi pracować na wyższych obrotach, aby dostarczyć wymaganą moc.

Podsumowując, Renault Austral E-Tech to zrównoważony, komfortowy i bardzo nowoczesny SUV. Wersja Techno wydaje się być dobrym punktem wyjścia, oferując dodatkowe wyposażenie, takie jak adaptacyjne reflektory i ulepszoną 12-calową nawigację, za niewielką dopłatę w stosunku do ceny podstawowej. To pojazd, który z pewnością znajdzie swoich zwolenników wśród osób poszukujących ekonomicznego, ale jednocześnie dobrze wyposażonego i przestronnego SUV-a.