Tani Volkswagen ID.3 nie jest tani. Prawie 140 tys. za „golasa”
Gdy debiutowaÅ‚o na polskim rynku późnÄ… wiosnÄ… i w bogatszych wersjach oraz z wiÄ™kszymi bateriami. Ceny startowaÅ‚y z poziomu ok. 170 tyÅ›. zÅ‚, a koÅ„czyÅ‚y siÄ™ grubo powyżej 200 tyÅ›. Klienci narzekali, że jest drogo. Volkswagen zapewniaÅ‚ wówczas, że niebawem na rynku zadebiutujÄ… znacznie taÅ„sze wersje, na które stać bÄ™dzie „Kowalskiego”. ParÄ™ dni temu okazaÅ‚o siÄ™ jednak, że Kowalski jednak musi mieć gry portfel. Bo tani Volkswagen ID.3 jest trochÄ™… drogi. Kosztuje 136 890 zÅ‚. Za wersjÄ™ „nicniemajÄ…cÄ…”.
ID.3 Pure Performance ma motor o mocy 150 koni mechanicznych i bateriÄ™ i pojemnoÅ›ci 44 kWh. Teoretyczny zasiÄ™g to 350 km, choć bliższe prawdzie pewnie okaże siÄ™ 250 km, a w warunkach zimowych nawet mniej. PrÄ™dkość maksymalna to 160 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 9 sekund. Nie sÄ… to wartoÅ›ci przyprawiajÄ…ce o gÄ™siÄ… skórkÄ™, a mimo to wydać trzeba na nie prawie 140 tyÅ›. zÅ‚. W wyposażeniu standardowym jest jednostrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i… stalowe felgi z koÅ‚pakami.
Zimą zasięg w elektryku spada nawet o połowę!
Lepiej wyposażona wersja (m.in. nawigacja, podgrzewane fotele, kierownica wielofunkcyjna) to wydatek ponad 150 tys. zł. Do tego wypada dołożyć pompę ciepła, żeby zasięg w zimniejsze dni nie kurczył się drastycznie. I jeszcze lakier metalic. iTak kończymy wizytę w salonie z rachunkiem na 160 tyś. zł. Za auto ze 150-konnym motorem, mogące realnie przejechać 250 km na ładowaniu!
W podobnych pieniądzach można mieć wielką hybrydową Toyotę RAV4 z napędem na cztery koła w bogatszej wersji wyposażenia. Albo Lexusa IS 300h, jeśli ktoś nie lubi SUV-ów. Nie wspominając o dziesiątkach bardziej praktycznych aut spalinowych, które nie maja takich ograniczeń, jak ID.3. Podobnie wyposażony do ID.3 Volkswagen Golf z motorem 1.5 eTSI będzie tańszy o jakieś 50-60 tyś. zł!!!
WyglÄ…da na to, że jeszcze sporo wody w WiÅ›le upÅ‚ynie zanim faktycznie doczekamy siÄ™ „elektryków dla ludu”. O ile w ogóle kiedyÅ› to nastÄ…pi. Bo choć elektryfikacja postÄ™puje, to jakoÅ› nie widać by na gieÅ‚dach taniaÅ‚y surowce do produkcji akumulatorów. Niestety, w tym wypadku wyższy popyt wcale nie oznacza niższych cen.