Tani Volkswagen ID.3 nie jest tani. Prawie 140 tys. za „golasa”

Wprowadzając na rynek pierwszy wyłącznie elektryczny model, Volkswagen zapewniał, że na najtańszą wersję będzie stać także mniej zamożnych klientów. Ale okazało się, że tani Volkswagen ID.3 wcale nie jest tani. Za wersje Pure zapłacić trzeba 136 890 zł.

Gdy debiutowaÅ‚o na polskim rynku późnÄ… wiosnÄ… i w bogatszych wersjach oraz z wiÄ™kszymi bateriami. Ceny startowaÅ‚y z poziomu ok. 170 tyÅ›. zÅ‚, a koÅ„czyÅ‚y siÄ™ grubo powyżej 200 tyÅ›. Klienci narzekali, że jest drogo. Volkswagen zapewniaÅ‚ wówczas, że niebawem na rynku zadebiutujÄ… znacznie taÅ„sze wersje, na które stać bÄ™dzie „Kowalskiego”. ParÄ™ dni temu okazaÅ‚o siÄ™ jednak, że Kowalski jednak musi mieć gry portfel. Bo tani Volkswagen ID.3 jest trochÄ™… drogi. Kosztuje 136 890 zÅ‚. Za wersjÄ™ „nicniemajÄ…cÄ…”.

Tani Volkswagen ID.3

ID.3 Pure Performance ma motor o mocy 150 koni mechanicznych i bateriÄ™ i pojemnoÅ›ci 44 kWh. Teoretyczny zasiÄ™g to 350 km, choć bliższe prawdzie pewnie okaże siÄ™ 250 km, a w warunkach zimowych nawet mniej. PrÄ™dkość maksymalna to 160 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 9 sekund. Nie sÄ… to wartoÅ›ci przyprawiajÄ…ce o gÄ™siÄ… skórkÄ™, a mimo to wydać trzeba na nie prawie 140 tyÅ›. zÅ‚. W wyposażeniu standardowym jest jednostrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i… stalowe felgi z koÅ‚pakami.

Tani Volkswagen ID.3

Zimą zasięg w elektryku spada nawet o połowę!

Lepiej wyposażona wersja (m.in. nawigacja, podgrzewane fotele, kierownica wielofunkcyjna) to wydatek ponad 150 tys. zł. Do tego wypada dołożyć pompę ciepła, żeby zasięg w zimniejsze dni nie kurczył się drastycznie. I jeszcze lakier metalic. iTak kończymy wizytę w salonie z rachunkiem na 160 tyś. zł. Za auto ze 150-konnym motorem, mogące realnie przejechać 250 km na ładowaniu!

W podobnych pieniądzach można mieć wielką hybrydową Toyotę RAV4 z napędem na cztery koła w bogatszej wersji wyposażenia. Albo Lexusa IS 300h, jeśli ktoś nie lubi SUV-ów. Nie wspominając o dziesiątkach bardziej praktycznych aut spalinowych, które nie maja takich ograniczeń, jak ID.3. Podobnie wyposażony do ID.3 Volkswagen Golf z motorem 1.5 eTSI będzie tańszy o jakieś 50-60 tyś. zł!!!

Tani Volkswagen ID.3

WyglÄ…da na to, że jeszcze sporo wody w WiÅ›le upÅ‚ynie zanim faktycznie doczekamy siÄ™ „elektryków dla ludu”. O ile w ogóle kiedyÅ› to nastÄ…pi. Bo choć elektryfikacja postÄ™puje, to jakoÅ› nie widać by na gieÅ‚dach taniaÅ‚y surowce do produkcji akumulatorów. Niestety, w tym wypadku wyższy popyt wcale nie oznacza niższych cen.