nowa dacia spring

Dacia Spring 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Dacia Spring to jeden z najtańszych samochodów elektrycznych na rynku, który od 2024 r. można kupić w mocniejszej i lepiej wyposażonej wersji. Ile kosztuje i co oferuje?

Dacia Spring to jeden z najbardziej wyśmiewanych samochodów elektrycznych, który w 2024 pojawił się jednak w nowej odsłonie. Większa moc silnika, lepsze wyposażenie i niskie ceny mają mu zapewnić rynkowy sukces. Model ma 3 701 mm długości, 1 583 mm szerokości, 1 519 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 423 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 308 litrów, a w wersji Cargo 1 085 litrów. Rumuńska marka zapewnia 3 lata gwarancji lub 100 tysięcy kilometrów – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.

Dacia Spring 2024 – wersje wyposażenia

Spring jest obecnie dostępny w Polsce w czterech wersjach wyposażenia – Essential, Expression, Extreme oraz Cargo.

Nie ma się co oszukiwać – bazowa wersja Essential jest przeciętnie wyposażona, choć i tak obecnie wygląda lepiej niż w przypadku samochodu przed liftingiem. W standardzie znajdziecie światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane przednie szyby, tempomat i ogranicznik prędkości czy tylne czujniki parkowania. Jeśli chodzi o multimedia, standardem jest 7-calowy ekran komputera pokładowego oraz radio cyfrowe ze sterowaniem przy kierownicy tylko z dwoma głośnikami. W zakresie asystentów bezpieczeństwa warto zwrócić uwagę na system rozpoznawania znaków drogowych oraz system utrzymania pasa ruchu. Standardem dla tej wersji są 14-calowe felgi stalowe z zestawem naprawczym (żadna z wersji nie ma koła zapasowego) oraz tapicerka materiałowa.

Wersja wyposażenia Expression otrzymała kosmetyczne zmiany względem wyżej opisanej Essential. Ma ona już 15-calowe felgi stalowe i dwukolorową tapicerkę materiałową, a także manualną klimatyzację, zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia (bazowo czarne) oraz czarne naklejki ochronne na drzwi.

Wersja wyposażenia Extreme ma natomiast tapicerkę materiałową łączoną ze skórą syntetyczną MicroCloud. Są też elektrycznie regulowane tylne szyby, elektrycznie sterowane boczne lusterka czy kamera cofania. Przede wszystkim warto jednak zwrócić uwagę, że w tej wersji w standardzie pojawia się 10-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją online oraz połączeniem Android Auto i Apple CarPlay.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowa Dacia Spring. Bardziej dojrzała, ale bez przesady

Wersja użytkowa Dacii Spring

Nowy Spring jest też dostępny w wersji Cargo. Nietrudno zgadnąć, że jest to elektryczny samochód użytkowy do miasta, w którym Dacia zwiększyła powierzchnię załadunkową dzięki wymontowaniu tylnej kanapy. Długość przestrzeni ładunkowej po zmianach wynosi 1 172 mm, a ładowność 358 kg. Pojemności… Dacia chyba sama nie jest do końca pewna. W swoich materiałach raz podaje 1 000 litrów, a innym razem 1 085 litrów. Ta druga wersja jest bardziej prawdopodobną i to ją tutaj podajemy.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to Cargo najbardziej odpowiada bazowej wersji Essential z pojedynczymi. Są 14″ felgi, tapicerka materiałowa czy czarne klamki, ale także manualna klimatyzacja, przednie czujniki parkowania (to jedyna wersja mająca je w standardzie) czy kamera cofania. Cargo ma też 10″ ekran inforozrywki.

nowa dacia spring
Fot. Dacia

Silniki, układy napędowe

Dacia Spring jest obecnie dostępna w Polsce z dwoma układami napędowymi. Podstawowy to Electric 45, który jest jednak dostępny jedynie w bazowej wersji wyposażenia Essential. Ma 45 KM mocy maksymalnej i 125 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny ma 26,8 kWh, co pozwala na 225 km zasięgu w cyklu mieszanym według LWTP. Samochód można ładować prądem zmiennym (AC) do 7,4 kW i prądem stałym (DC) o mocy do 30 kW. Standardem jest skrzynia biegów z jednostopniową redukcją.

W 2024 roku do oferty wprowadzono nową wersję samochodu Electric 65, która według wielu ma znaczniej więcej sensu. Układ napędowy ma w niej 65 KM mocy maksymalnej i 113 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta sama bateria, co w wyżej opisanej słabszej wersji, pozwala w tym przypadku na przejechanie do 228 km w cyklu mieszanym WLTP.

Prędkość maksymalna obu wersji została ograniczona do 125 km/h, a w wersji Cargo nawet do 110 km/h.

dacia spring
Fot. Dacia

Nowy Spring. Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Jedyna dotąd elektryczna Dacia jest dostępna w sześciu kolorach. Dacia Spring kolory lakieru to:

  • biel alpejska – bez dopłaty;
  • metalizowane: niebieski stonewash, czerwony brick, szary diamond, beżowy safari – 2 300 zł;
  • niemetalizowany khaki lichen – 2 300 zł.

Oferta opcjonalnego wyposażenia Dacii Spring jest niezwykle ograniczona. Tak naprawdę to jeden pakiet i kilka dodatkowych możliwości:

  • Pakiet Techno (3 600 zł, dla Expression). Zawiera 10″ ekran inforozrywki, kamerę cofania oraz dodatkowe wyjście USB-C;
  • przednie czujniki parkowania (tylko Extreme) – 700 zł;
  • przewód ładowania typu 2 do terminali typu Wallbox i terminali (wszystkie wersje poza Cargo, które ma to w standardzie) – 1 500 zł;
  • gniazdo DC (30 kW) do szybkiego ładowania – 2 750 zł.
nowa dacia spring wnętrze
Fot. Dacia

Dacia Spring 2024 – ceny

Ceny Dacii Spring w Polsce rozpoczynają się już od 132 100 zł. To promocyjna oferta modelu, o 25 tysięcy złotych niższa niż cena podstawowa. Nissan więc oferuje bardzo niewielki wybór, jeśli chodzi o konfigurację samochodu, ale zachęca do zakupu niskimi cenami. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • Electric 45 – Essential od 76 900 zł;
  • Electric 65 – Expression od 86 000 zł, Extreme od 90 600 zł, Cargo od 92 400 zł.

Skomentuj

Dodaj komentarz