Ten chiński elektryk podbija rynek w Polsce. Potwierdzają to kolejne miesiące
MG to niespodziewana historia sukcesu
Dla wielu osób MG jest jedną z najmniej prawdopodobnych marek, które miałyby przewodzić rewolucji samochodów elektrycznych. Znana z brytyjskich dwumiejscowych aut sportowych, jej reinwencja jako marki samochodów elektrycznych wciąż zaskakuje wielu nowych nabywców. Prawie dwie dekady po tym, jak chiński gigant motoryzacyjny SAIC nabył prawa do nazwy, MG z napędem bateryjnym należą do najbardziej pożądanych przystępnych cenowo samochodów elektrycznych w branży.
MG wyprzedza wielkie marki, takie jak Skoda i Land Rover, przechodząc z pozycji outsidera do jednej z najgorętszych marek na rynku. Jeśli myślałeś, że MG 5 i ZS są doskonałymi przykładami tworzenia świetnych, przystępnych cenowo samochodów elektrycznych, to MG4 naprawdę podniósł poprzeczkę.
Wymierzony bezpośrednio w Volkswagena ID.3 (wymiary są niemal identyczne), MG4 na dedykowanej platformie ostatecznie stanie się podstawą dla kolejnych w pełni elektrycznych modeli MG, podobnie jak platforma ID. Volkswagena, na której opiera się szereg aut, od ID. Buzz po Cuprę Born. MG4 to zdecydowanie najostrzejszy i najbardziej wyrazisty elektryczny model MG.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze MG4 wygląda nowocześnie dzięki otwartej aranżacji deski rozdzielczej i dwóm ekranom – jeden przed kierowcą, a drugi dotykowy do obsługi systemu infotainment. W przeciwieństwie do Volkswagena, MG zdecydowało się na zamontowanie rzędu fizycznych przycisków zamiast przełączników haptycznych i suwaka, co ułatwia korzystanie z nich w ruchu.
Łatwo znaleźć dobrą pozycję za kierownicą, z tyłu jest przyzwoita przestrzeń dla pasażerów, a bagażnik o pojemności 363 litrów jest przeciętnej wielkości, ale ma dobry kształt. MG4 jest dobrze wyposażony – podstawowe wersje SE mają przednie i tylne światła LED, tylne czujniki parkowania, technologię vehicle-to-load oraz aplikację MG iSMART.
Wersje Trophy dodają luksusowe elementy, takie jak kamera parkowania 360 stopni, bezprzewodowe ładowanie telefonu, podgrzewane przednie fotele i kierownicę. Wnętrze jest przestronne i wygodne, choć jakość niektórych materiałów mogłaby być lepsza.
Silnik i osiągi
MG4 oferuje szeroki wybór mocy w zależności od wybranej baterii. Podstawowy model Standard Range ma silnik elektryczny o mocy 167 KM na tylnej osi i napędza tylne koła, podczas gdy wersje Long Range mają silnik elektryczny o mocy 201 KM. Mimo większej mocy Standard Range jest szybszy, przyspieszając do 60 mph w 7,5 sekundy.
MG4 Extended Range otrzymuje mocniejszy silnik elektryczny o mocy 242 KM na tylne koła, osiągając czas od 0 do 60 mph w 6,1 sekundy. Ale dla oszałamiających osiągów jest XPower – jego podwójne silniki elektryczne generują 429 KM, a przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje absurdalnie 3,7 sekundy.
MG4 to najbardziej sportowy i angażujący w prowadzenie samochód, jaki obecnie produkuje MG. Układ kierowniczy jest dobrze wyważony, a jakość jazdy jest dobra. MG4 nie sprawia wrażenia tak zrównoważonego jak ID.3 czy Cupra Born, ale nie jest niewygodny.
Przełomowy model osiąga sukces – także w Polsce
MG4 to przełomowy samochód dla MG, jeśli nie dla całego rynku samochodów elektrycznych. Nie jest idealny, ale jest bardzo kompetentnym samochodem rodzinnym, który dobrze się prowadzi, ma przyzwoity zasięg i szybkość ładowania. Co więcej, MG4 jest wyceniony na poziomie, który czyni go naprawdę atrakcyjną opcją dla osób chętnych do zakupu swojego pierwszego samochodu elektrycznego i przejścia na elektryczność. Trudno znaleźć obecnie w sprzedaży lepszy stosunek jakości do ceny wśród samochodów elektrycznych. Więcej o tegorocznej ofercie samochodu w Polsce znajdziecie w naszym dedykowanym newsie – MG4 2024. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć.
MG4 to imponujący samochód, który pokazuje, jak daleko zaszła marka MG w swojej elektrycznej transformacji. Dzięki atrakcyjnej cenie (od 121 200 zł brutto), dobrym osiągom i przestronnemu wnętrzu, MG4 ma wszelkie predyspozycje, by stać się jednym z najpopularniejszych elektrycznych hatchbacków na rynku. W tym roku ten model jest na 11. miejscu wśród elektryków w Polsce pod kątem liczby rejestracji, co jest bardzo dużym sukcesem. Model po pięciu miesiącach zostawia w pokonanym polu choćby Skodę Enyaq, Volkswagena ID.4 czy Nissana Ariyę.