Popularny hybrydowy SUV otrzymał nowy napęd. Wkrótce także w Polsce
Peugeot 3008 to popularny kompaktowy SUV, który zyskuje coraz większą gamę jednostek napędowych. Po wcześniejszym zaprezentowaniu miękkiej hybrydy oraz trzech wariantów elektrycznych, francuski producent przedstawia teraz wersję z napędem hybrydowym plug-in.
Nowy model ma ambicje, by zostać liderem w swojej klasie i zadebiutuje w marcu 2025 roku. To kolejny krok w kierunku elektryfikacji gamy Peugeota, wpisujący się w globalne trendy motoryzacyjne.
Specyfikacja techniczna układu napędowego
Sercem układu napędowego jest nowy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM), który współpracuje z 1,6-litrowym, czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM. Całość jest sprzężona z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Łączna moc układu wynosi 195 KM, co stawia ten model w czołówce segmentu pod względem osiągów. Taka konfiguracja powinna zapewnić dynamiczne osiągi przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa.
Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid wykorzystuje najnowsze technologie, by zaoferować kierowcom jak najlepsze wrażenia z jazdy. Płynne przełączanie między trybem elektrycznym a spalinowym gwarantuje komfort i wygodę w codziennym użytkowaniu.
Bateria i zasięg w trybie elektrycznym
Kluczowym elementem nowego Peugeota 3008 Plug-in Hybrid jest bateria o pojemności 17,8 kWh. To nieco więcej niż w poprzednich wersjach, co przekłada się na imponujący zasięg w trybie czysto elektrycznym, wynoszący 87 kilometrów.
Bateria może być ładowana prądem zmiennym o mocy 7,4 kW, co pozwala na pełne naładowanie w ciągu 2 godzin i 55 minut. To wystarczająco szybko, by naładować samochód podczas postoju w pracy lub na zakupach.
Duża pojemność baterii i możliwość szybkiego ładowania sprawiają, że Peugeot 3008 Plug-in Hybrid może być idealnym wyborem dla osób, które chcą korzystać z zalet napędu elektrycznego na co dzień, bez obaw o zasięg.
Pozostałe parametry i ceny
Peugeot 3008 Plug-in Hybrid może holować przyczepy o masie do 1550 kg, co według producenta jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Homologowane zużycie paliwa wynosi 0,9 l/100 km, choć jak wiadomo, w przypadku hybryd plug-in wyniki testowe często odbiegają od rzeczywistości.
Zbiornik paliwa ma pojemność 55 litrów, identyczną jak w wersji Hybrid, a pojemność bagażnika pozostaje na poziomie 520 litrów. To wystarczająco dużo, by pomieścić bagaże całej rodziny podczas wyjazdów.
Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid nie jest jeszcze dostępny w przedsprzedaży w Polsce. Marka powinno jednak wkrótce ogłosić tę premierę, bowiem w wielu europejskich krajach samochód można już zamawiać! Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu 2025 roku. Ceny rozpoczynają się od 44 160 euro za wersję Allure i sięgają 49 160 euro za topowy wariant GT. Oznacza to, że przy porównywalnym wyposażeniu, nowy model jest o 7000 euro droższy od wersji Hybrid i o 3000 euro tańszy od w pełni elektrycznego e-3008 o mocy 210 KM.
Będzie hit?
Peugeot 3008 Plug-in Hybrid to obiecujący dodatek do gamy kompaktowych SUV-ów francuskiego producenta. Dzięki mocnemu układowi napędowemu, dużej baterii i imponującemu zasięgowi w trybie elektrycznym, model ten ma szansę stać się jednym z najpopularniejszych wyborów w swoim segmencie.
Choć cena jest wyższa niż w przypadku standardowej wersji hybrydowej, to wciąż pozostaje atrakcyjną alternatywą dla droższego wariantu w pełni elektrycznego. Nowy Peugeot 3008 Plug-in Hybrid z pewnością znajdzie wielu zwolenników zarówno wśród miłośników marki, jak i osób poszukujących ekologicznego i ekonomicznego transportu.