Huawei rozpoczął sprzedaż rywala Xiaomi SU7. Jest znacznie droższy
Stelato S9 na dobry początek
Stelato S9 to efekt strategicznego partnerstwa między Huawei a BAIC Motor, łączącego wiedzę technologiczną Huawei z doświadczeniem BAIC w produkcji pojazdów. Model jest już dostępny w sprzedaży w Chinach, oferując klientom wybór między dwiema wersjami, każda z różnymi pakietami akumulatorów. Ta premiera stanowi ważny krok dla Huawei w ekspansji na nowe rynki i dywersyfikacji portfolio produktów.
Wejście Huawei na rynek samochodów elektrycznych jest szczególnie interesujące w kontekście rosnącej konkurencji w tym segmencie. W przeciwieństwie do niedawno wprowadzonego na rynek modelu Xiaomi, Stelato S9 pozycjonuje się w wyższym segmencie cenowym, stawiając się raczej jako konkurent dla Tesli niż dla bardziej przystępnych cenowo alternatyw.
Dane techniczne i osiągi Stelato S9
Stelato S9 imponuje swoimi rozmiarami, mierząc 5,16 metra długości, 1,99 metra szerokości i 1,49 metra wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3,050 metra. Te wymiary plasują go nieco powyżej konkurencyjnego Xiaomi SU7, który nie przekracza 5 metrów długości. Większe gabaryty przekładają się na przestronne wnętrze, oferujące pasażerom komfort podróżowania na długich dystansach.
Klienci mają do wyboru dwie wersje napędowe. Podstawowy model z napędem na tylne koła oferuje moc 304 KM, podczas gdy topowa wersja z napędem na wszystkie koła dysponuje imponującą mocą 516 KM. Te parametry zapewniają Stelato S9 doskonałe osiągi, pozwalające na dynamiczną jazdę w różnych warunkach drogowych. Wersja z napędem na wszystkie koła może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy.
Są również dwa warianty akumulatorów w samochodzie elektrycznym Huawei. To 79,9 kWh dla wersji podstawowej i 97,6 kWh dla wersji z napędem na wszystkie koła. Według chińskiego cyklu testowego CLTC, te pakiety akumulatorów zapewniają zasięg odpowiednio 721 i 816 kilometrów. Warto jednak zaznaczyć, że w europejskim cyklu WLTP te wartości mogłyby być nieco niższe.
First look at the Huawei BAIC STELATO S9 in Shenzhen at Huawei HQ. This will be the car to debut Huawei’s Qiankun ADS 3.0. The car is two months early. Deliveries start tonight. Unbelievably spacious car. $62k USD, and IMO rivals Lucid Air, even if the software were disabled. pic.twitter.com/VnR515WO9N
— Taylor Ogan (@TaylorOgan) July 8, 2024
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tylko dwie chińskie marki zarobiły na samochodach elektrycznych w 2023 r. To ciekawa statystyka
Innowacyjne technologie i systemy wspomagania jazdy
Stelato S9 wykorzystuje architekturę 800 V, co umożliwia bardzo szybkie ładowanie. Huawei chwali się, że pojazd może zyskać do 200 kilometrów zasięgu w zaledwie 5 minut ładowania przy odpowiedniej stacji ładowania. Ta technologia znacząco skraca czas potrzebny na uzupełnienie energii, co jest kluczowe dla wygody użytkowania samochodu elektrycznego w codziennym życiu.
Huawei wniosło do projektu swoje zaawansowane rozwiązania technologiczne. Stelato S9 jest pierwszym pojazdem wyposażonym w system Advanced Driving System 3.0, opracowany przez chińskiego giganta technologicznego. Ten zaawansowany system wspomagania jazdy zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu, wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji i przetwarzania danych.
BAIC Motor, z kolei, odpowiadał za aspekty związane z konstrukcją pojazdu i mechaniką, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w przemyśle motoryzacyjnym. Huawei miało również udział w rozwoju i optymalizacji akumulatorów litowych, które są produkowane przez CATL, jednego z wiodących producentów baterii na świecie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lit z tego kraju może uchronić Europę przed Chińczykami. Serbowie stawiają jednak twarde warunki
Cena Stelato S9. To raczej rywal Tesli niż Xiaomi
Cena Stelato S9 wskazuje na jego pozycjonowanie w segmencie premium. Podstawowa wersja modelu kosztuje w Chinach około 51 000 euro, podczas gdy topowa wersja osiąga cenę 57 000 euro. Te kwoty stawiają Stelato S9 w zupełnie innej kategorii cenowej niż Xiaomi SU7, którego cena startowa wynosi około 27 000 euro.
Takie pozycjonowanie cenowe sugeruje, że Huawei celuje w bardziej wymagających klientów, stawiając swój produkt w bezpośredniej konkurencji z markami premium, takimi jak Tesla. Wyższa cena jest uzasadniana zaawansowanymi technologiami, wysokimi osiągami i luksusowym wykończeniem, które oferuje Stelato S9.