Ile kosztuje najtańszy elektryczny Hyundai Kona? Cena październik 2024
Hyundai zdołał spozycjonować się na rynku jako jedna z najbardziej lubianych marek dla szerokiej publiczności. Dobrym tego dowodem są ich wyniki sprzedaży, plasujące markę w TOP 5 sprzedaży w Polsce. Koreańska marka jest jedną z tych, które położyły największy nacisk na elektryfikację. Z tego powodu w gamie pojawiają się kolejne samochody elektryczne, które są już trzy: Ioniq 5, Ioniq 6 oraz Kona EV. Ze względu na swój segment, zdecydowanie najpopularniejsza jest właśnie elektryczna Kona.
Cena elektrycznego Hyundaia Kona
Obecnie cena wyjściowa elektrycznego Hyundai Kona w Polsce wynosi 143 900 zł. Kwotę tę można oczywiście obniżyć korzystając z programu dopłat „Mój Elektryk”. W tej wersji samochód ma 136 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 255 Nm. Silnik jest umieszczony na przedniej osi, na którą przekazuje też całą moc. Bazową Konę wyposażono w baterię o pojemności 49 kWh, którą można ładować z maksymalną mocą 100 kW prądem stałym albo 11 kW prądem przemiennym. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi 380 km w cyklu mieszanym według WLTP.
Do wyboru jest też mocniejszy wariant o mocy 204 KM, która ma baterię o pojemności 65 kWh, która pozwala przejechać do 510 kilometrów według WLTP. Mocniejsza elektryczna Kona jest jednak już znacznie droższa – jej cena startuje od 160 900 zł.
Hyundai oferuje trzy poziomy wyposażenia – Smart, Executive oraz Platinum. Wersja ze słabszą baterią jest dostępna jedynie w bazowej wersji Smart, podczas gdy zasięg wersji Platinum ze względu na jej specyfikę wynosi 440 km, w porównaniu do wspomnianych 510 km w pozostałych wersjach.
Wymiary Hyundai Kona EV
Hyundai Kona EV ma całkowitą długość 4 355 mm. To sprawia, że model wpisuje się w konkurencyjny segment kompaktowych SUV-ów, środowisko, w którym praktycznie wszystkie marki masowe mają dla niego rywala. Według wielu Hyundai zdecydowanie wyróżnia się jednak designem.
Pod względem szerokości, elektryczna Kona ma 1 825 mm. Ten wymiar jest naprawdę ważny, aby określić, jak wygodnie można podróżować w jego wnętrzu. Wreszcie jego wysokość wynosi 1 580 mm. Pierwsze wrażenie na pierwszy rzut oka jest takie, że to dość muskularny samochód o bardzo osobistych proporcjach.
Wnętrze
Wnętrze elektrycznego Hyundai Kona jest dobrze wykończone we wszystkich miejscach. Materiały są miłe w dotyku, ale dają także wrażenie trwałości. Wszystko jest dość dobrze spasowane i daje nawet wrażenie droższego samochodu (ze względu na te elementy) niż jest w rzeczywistości (dość przystępny dla większości potencjalnych nabywców).
Deska rozdzielcza składa się z panelu z podwójnym ekranem, każdy o przekątnej 12,3 cala. Centralny jest przeznaczony dla systemu multimedialnego i można go oczywiście sparować z Apple CarPlay i Android Auto. Z drugiej strony, zachowano także fizyczne przyciski do regulacji klimatyzacją, co spodoba się wielu osobom.
Kona EV oferuje też hojną przestrzeń dla swoich pasażerów, zarówno dla tych w pierwszym rzędzie, gdzie znajdą również liczne schowki na przedmioty, jak i dla tych w tylnym rzędzie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Tucson FL – test, opinie. Odświeżony bestseller z Korei
Bagażnik elektrycznej Kony
Bagażnik elektrycznego Hyundaia Kona ma pojemność 466 litrów. Ma bardzo użyteczne kształty, dzięki dość prostym ścianom i ogólnie bardzo kwadratowej przestrzeni. Pod podłogą znajduje się również dodatkowa mała przestrzeń, gdzie można przechowywać na przykład kable do ładowania.
Kona jest jednym z tych samochodów elektrycznych, który ma dwa bagażniki. Główny, który już opisaliśmy, i drugi pod przednią maską o pojemności 27 litrów. Ten drugi jest szczególnie idealny do małych paczek lub również do przechowywania kabli ładujących.
W przypadku potrzeby większej przestrzeni, tylne siedzenia można złożyć w proporcji 40:20:40, aby móc przewozić bardziej objętościowe przedmioty. Całkowita przestrzeń w ten sposób może zostać powiększona do 1 300 litrów.
Hyundai Kona Electric – czy warto? Opinie
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, elektryczny Hyundai Kona jest jedną z najciekawszych propozycji na obecnym rynku. Jego estetyka idzie w parze z więcej niż poprawną specyfikacją, a także dość dobrze wykończonym i wykorzystanym wnętrzem. Do tej listy zalet dołącza się również jego cena, która jest atrakcyjna biorąc pod uwagę cenniki rywali.
Poza tym, Hyundai Kona EV jest dość przyjemny w prowadzeniu. Model jest w stanie być świetnym pojazdem do miejskich podróży, ze względu na swój komfort, kompaktowe rozmiary i dobrą widoczność na zewnątrz. Nada się jednak także na dłuższe podróże, bowiem w przypadku większej baterii bez problemu przekroczycie 400 kilometrów zasięgu. Warto również podkreślić niezłą izolację akustyczną.
Elektryczna Kona umożliwia także regulację poziomu hamowania rekuperacyjnego za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Ta szczególna cecha jest wyjątkowo przydatna w mieście, gdzie można jeździć używając tylko jednego pedału. Na drogach szybkiego ruchu natomiast w ogóle wyłączyć tę funkcję, aby samochód kontynuował jazdę bez naciskania na pedał gazu, w ten sposób znacznie oszczędzając zużycie energii.