Najtańsza marka NIO trafi do Europy. Kiedy Firefly w Polsce?
Trwa intensywna rywalizacja handlowa między Europą a Chinami, szczególnie widoczna w sektorze samochodów elektrycznych. Mimo że kilka chińskich marek już sprzedaje swoje produkty w Europie, ich obecność pozostaje stosunkowo niewielka. Wśród nich tylko MG zdołała dotychczas zaoferować naprawdę konkurencyjne ceny.
Właśnie dlatego NIO planuje wprowadzenie marki Firefly, która ma koncentrować się wyłącznie na przystępnej cenowo elektromobilności. Strategia ta nie jest przypadkowa – firma już od początku roku sygnalizowała zamiar poszerzenia swojego portfolio produktowego. Podczas ostatniej konferencji prasowej poświęconej wynikom finansowym, oficjalnie potwierdzono, że zarówno marka, jak i pierwszy model będą nosić nazwę Firefly.
Strategia rozwoju submarek NIO nabiera kształtów
Pomysł nazwania marki tak samo jak pierwszego modelu nie jest nowością w branży motoryzacyjnej. Podobną strategię stosowały wcześniej takie marki jak MINI czy Smart. NIO planuje stworzyć strukturę, w której główna marka będzie wspierana przez dwie submarki, z których każda będzie kierowana do innego segmentu rynku.
Niedawno firma zaprezentowała już markę Onvo, która ma konkurować z takimi producentami jak Peugeot, Volkswagen czy Tesla. Pierwszy model tej marki, Onvo L60, jest już w sprzedaży i oczekuje się, że trafi do Europy w przyszłym roku, z uwzględnieniem obowiązujących ceł. Teraz przyszedł czas na markę ekonomiczną.
Oficjalna prezentacja marki Firefly, wraz z logo i pełną identyfikacją wizualną, odbędzie się 21 grudnia podczas dorocznej gali NIO Day. Podczas tego wydarzenia zostaną ujawnione nie tylko szczegóły dotyczące pozycjonowania marki, ale również pierwsze informacje o debiutanckim modelu i jego specyfikacji technicznej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Elektryczna Alfa Romeo Junior 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Firefly ma być mocnym graczem w segmencie najtańszych samochodów
Mimo że prototyp pierwszego modelu Firefly był już widziany podczas testów drogowych, od dłuższego czasu producent zachowuje całkowite milczenie w kwestii jego specyfikacji technicznej i planowanej ceny. Jest to tym bardziej intrygujące, że w branży pojawiły się nieoficjalne informacje o możliwości wprowadzenia napędów hybrydowych typu EREV (Electric Range Extended Vehicle) na rynek europejski.
Zgodnie z oficjalnym harmonogramem, pierwsze dostawy samochodów marki Firefly rozpoczną się w Chinach na początku 2025 roku. Europa ma otrzymać pierwsze egzemplarze pod koniec tego samego roku, choć realizacja tych planów będzie ściśle zależeć od rozwoju stosunków handlowych między Chinami a Unią Europejską.
Marka Firefly ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo samochody elektryczne w Europie. W przeciwieństwie do głównej marki NIO, która pozycjonuje się w segmencie premium, oraz submarki Onvo celującej w segment średni, Firefly ma oferować pojazdy w najbardziej konkurencyjnym przedziale cenowym, zachowując jednocześnie wysoki poziom technologiczny charakterystyczny dla chińskiego producenta.