renault rafale

199 KM i 4,7 l/100 km. To SUV wielkości BMW X4, ale znacznie tańszy

Francuski producent samochodów wprowadza na rynek nowego SUV-a o nadwoziu typu coupe, który ma ambicję podbić segment D. Model wyróżnia się dynamicznym designem, przestronnym wnętrzem oraz oszczędnym napędem hybrydowym. Choć plasuje się na wyższej półce cenowej, stanowi atrakcyjną alternatywę dla droższych propozycji konkurencji, oferując bogate wyposażenie i dobre osiągi.

SUV coupe, który ma wielkie ambicje

Renault Rafale to nowy SUV Coupe, który pojawił się na rynku europejskim, rzucając wyzwanie takim modelom jak BMW X4. Francuski producent postanowił sięgnąć po segment D, oferując atrakcyjną alternatywę dla klientów poszukujących przestronnego i stylowego samochodu.

Rafale wyróżnia się dynamiczną sylwetką, charakterystyczną dla modeli coupe. Mierząc 4,71 metra długości, 18 centymetrów prześwitu oraz oferując bagażnik o pojemności 528 litrów, Rafale jest w stanie sprostać wymaganiom czteroosobowej rodziny. Jego design przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle konkurencji.

Sercem Renault Rafale jest układ hybrydowy E-Tech, znany z modelu Austral. Bazuje on na 1,5-litrowym, turbodoładowanym silniku benzynowym o trzech cylindrach, współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 34 i 68 KM. Układ czerpie energię z akumulatora o pojemności 2 kWh.

Dzięki zastosowaniu relatywnie dużego akumulatora jak na hybrydę klasyczną (HEV), Rafale może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,7 litra. Jednocześnie, 199-konny układ zapewnia dobre osiągi – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy. W przyszłości pojawi się także wersja plug-in hybrid (PHEV), oferująca ponad 50 kilometrów zasięgu w trybie czysto elektrycznym.

renault rafale
Fot. Renault
renault rafale wnętrze
Fot. Renault

Wersja techno – najlepszy wybór z gamy Rafale?

Podstawowa wersja Renault Rafale nosi nazwę techno i według nas stanowi najrozsądniejszy wybór. Powyżej znajduje się odmiana esprit Alpine o sportowym charakterze, jednak jest ona znacznie droższa. Już bazowa specyfikacja oferuje kompletne wyposażenie, nie pozostawiając uczucia niedosytu. A to przecież powszechne, jeśli chodzi o podstawowe wersje wyposażenia.

Znajdziecie w niej choćby: podgrzewaną kierownicę, przednią szybę i fotele, 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, ładowarkę indukcyjną, wysokiej jakości wnętrze, tapicerkę materiałowo-skórzaną (skóra ekologiczna) czy 20-calowe felgi.

Aby jeszcze bardziej podkreślić ekskluzywny charakter Rafale, Renault oferuje szereg opcjonalnych dodatków. Wśród nich znajduje się panoramiczny szklany dach, system audio Harman-Kardon czy zaawansowany układ 4Control z tylnymi kołami skrętnymi, poprawiający zwrotność auta.

Cena Renault Rafale w Polsce startuje od 192 900 zł. Choć nie jest to niska kwota, warto zauważyć, że Rafale jest aż o 70 tys. złotych tańszy od BMW X4, prekursora segmentu SUV-ów Coupe. Francuski model oferuje więc atrakcyjną propozycję w swojej klasie.