citroen e-c4

Citroen e-C4 2024. Warianty, wyposażenie, konfiguracje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Ile kosztuje i co oferuje Citroen e-C4 w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie francuskiego SUV-a na prąd i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje. Omawiamy wersje wyposażenia, dostępne układy napędowe, wyposażenie opcjonalne oraz oczywiście ceny.

Citroen C4 2024 od lat stanowił pewną ciekawą, odrobinę kontrowersyjną alternatywę w segmencie C i o ile druga generacja wydawała się nieco zbyt zachowawcza, wraz z trzecią wróciła odrobina francuskiego, stylistycznego wariactwa. Sprawdźmy co ma do zaoferowania elektryczna odmiana e-C4.

Dane techniczne

Citroen e-C4 to oczywiście elektryczna odmiana spalinowej wersji C4 i pod względem wizualnym praktycznie w ogóle się nie wyróżnia. Co prawda producent zastosował odrobinę akcentów w niebieskim kolorze m.in. literkę „e” przed nazwą modelu oraz pod lusterkami bocznymi, ale na dobrą sprawę będziemy musieli rzucić okiem na kolor tablicy rejestracyjnej, aby określić wersję.

Tak czy inaczej, nawet biały lub srebrny kolor tego auta jest wystarczający, aby wyróżnić się na ulicach. Dość specyficzna sylwetka, nietypowy układ świateł przednich, liczne nakładki na nadwozie z tworzywa sztucznego, podniesiona sylwetka i przede wszystkim charakterystyczny tył. Nadwozie to co prawda z definicji hatchback, ale łagodnie opadająca linia dachu, szyba tylna nachylona pod łagodnym kątem, nietypowy spojler dzielący ją na dwie części i sygnatura świateł LED. Nie da się tego auta pomylić z żadnym innym. Dane techniczne e-C4 również są w wielu aspektach identyczne, jak wersji spalinowej. Auto mierzy 4360 mm długości, 1800 mm szerokości i 1520 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

Również wnętrze jest nietypowe, z kontynuacją specyficznej stylistyki z zewnątrz. Jest sporo plastiku, połyskujących elementów, ale i szeroki ekran dotykowy wystający ponad obrys deski rozdzielczej. Przed pasażerem z kolei znajdziemy opcjonalną… szufladę z uchwytem na tablet. Nietypowe rozwiązanie, ale w odpowiednim wykorzystaniu może zapewnić pasażerom sporo rozrywki podczas podróży. W wyposażeniu brakuje kilku istotnych elementów, ale pod względem komfortu i przestrzeni e-C4 pozytywnie zaskakuje. Pojemność bagażnika to 380 litrów w standardowym układzie lub 1250 litrów po złożeniu oparć kanapy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Samochody elektryczne – ranking sprzedaży 2024. Który model jest najpopularniejszy w Polsce?

Citroen e-C4 2024 – wersje wyposażenia

Citroen e-C4 jest dostępny na naszym rynku w jednej z czterech wersji wyposażenia: You, Plus, E-Series oraz Max. Warto jednak zwrócić uwagę, że dwie pierwsze oraz topowa dostępne są ze słabszym (i starszym) napędem 136-konnym, natomiast wybierając mocniejszy napęd mamy do wyboru tylko dwie topowe odmiany.

Bazowa wersja You dostępna jest z napędem o mocy 136 KM i baterią 50 kWh. Już w tym wariancie mamy przyzwoite wyposażenie, bowiem dostaniemy w standardzie elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek, ogranicznik prędkości czy też niezwykle komfortowe zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions – PHC). Są także światła do jazdy dziennej LED, światła tylne LED 3D czy też klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym. W zasadzie dokuczliwym brakiem jest jedynie bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu za pomocą przycisku.

Ten element znajduje się w opcjonalnym wyposażeniu wariantu Plus. Warto go rozważyć, bo nie dość, że otwiera drogę do kilku ciekawych pakietów wyposażenia (niedostępnych w bazowej wersji), to dodatkowo w standardzie posiada dwupoziomową podłogę bagażnika (znacznie ułatwiającą aranżację przestrzeni), reflektory Eco LED, światła przeciwmgłowe LED, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne czy też kamerę cofania z czujnikami, która jest bardzo przydatna ze względu na słabą widoczność przez dzieloną szybę tylną. Tutaj mamy również 18-calowe felgi aluminiowe, zamiast 18-calowych stalówek z kołpakami.

Co w najlepiej wyposażonych e-C4?

Jeśli zdecydujemy się na mocniejszy napęd 156-konny, wraz z nim uzyskamy dostęp do dwóch wyższych wariantów wyposażenia. Jednym z nich jest wariant E-Series, który jest dostępny tylko w modelu e-C4. Oferuje on m.in. dzieloną kanapę z otworem na narty, podłokietnikiem i uchwytami na kubki, podgrzewane fotele przednie, przyciemniane szyby z chromowaną listwą wokół czy też większy ekran główny (10-calowy) z nawigacją i możliwością podłączenia smartfona bezprzewodowo. Jest także cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 5,5 cala z podświetleniem ambientowym oraz panoramiczna kamera cofania 180 stopni z czujnikami z tyłu. Cechą szczególną jest także zestaw 18-calowych felg aluminiowych w czarnym kolorze. A co znajdziemy w topowym wariancie?

Najdroższą wersją jest wariant Max. Jak sama nazwa wskazuje, oferuje niemal wszystko, co może mieć na pokładzie e-C4. Z najciekawszych dodatków na uwagę zasługuje kierownica obszyta skórą licową ze sterowaniem różnymi funkcjami, lusterka boczne z oświetleniem powitalnym, wsteczne lusterko elektrochromatyczne, wspornik do mocowania tabletu z przodu, kamera 180 stopni z przednimi oraz tylnymi czujnikami parkowania czy też pakiet bezpieczeństwa z inteligentnym tempomatem, systemem rozpoznawania znaków etc. Jest także system kontroli martwego pola i wyświetlacz head-up.

citroen e-c4
Fot. Citroen

Elektryczny Citroen C4 2024. Opcje, dodatki, pakiety etc.

W ofercie Citroena e-C4 znajdziemy przyzwoitą paletę siedmiu kolorów. Warto jednak zwrócić uwagę, że nie wszystkie pozycje są dostępne w każdej wersji wyposażenia. Citroen e-C4 kolory lakieru to:

  • perłowe: czerwony Rouge Elixir – 3500 złotych (niedostępny dla E-Series);
  • metaliczne: biały Blanc Okénite (dopłata tylko w E-Series), srebrny Gris Acier (standard dla E-Series), szary Gris Platinum, czarny Perla Nera, niebieski Blue Exlipse (niedostępny dla E-Series) – 2700 złotych;
  • lakierowany dach: czarny Perla Nera – 1500 złotych (standard dla E-Series, niedostępny dla You).

Konfigurując konkretną wersję wyposażenia, warto sprawdzić, jakie pakiety doposażające są dostępne dla danego wariantu. Nie zawsze wszystkie pakiety dostępne są w dowolnej wersji i może okazać się, że druga wersja wyposażenia ma to, co trzeba dokupić w bazowej i/lub dostępne są dodatkowe pakiety. Przykładowo w ofercie znajdziemy m.in.:

  • Pakiet Bezpieczeństwa II (1250 złotych, niedostępny dla wersji Max). Zawiera m.in. tempomat, funkcję inteligentnego ogranicznika prędkości, zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów;
  • Pakiet Techno Drive (2500 złotych, tylko dla wersji Max). Zawiera m.in. pakiet jazdy autonomicznej, pakiet kamer 360 stopni i bezprzewodową ładowarkę dla smartfona;
  • Pakiet Lounge (5500 złotych, tylko dla wersji Max). Zawiera system audio HiFi oraz panoramiczne okno dachowe otwierane elektrycznie;
  • Pakiet Access & Nav (4000 złotych, tylko dla wersji Plus). Zawiera m.in. Visio Park 1, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu etc.

Dodatkowe pakiety dla najwyższej wersji

Wyposażenie dodatkowe wbrew pozorom jest dość obfite i wybierając odmianę Max, wcale nie dostajemy maksymalnie doposażonej wersji. Wręcz przeciwnie – mamy całkiem sporo możliwości podniesienia ostatecznej ceny i doposażenia kompaktowego Citroena w bardzo wiele dodatków, które znacząco podniosą komfort codziennej eksploatacji. I tak do wariantu Max dokupimy np.:

  • Podgrzewaną przednią szybę i fotele przednie – 2500 złotych;
  • Pakiet Lounge (system HiFi i okno dachowe) – 5500 złotych;
  • Pakiet Techno Drive (pakiet jazdy autonomicznej, kamery 360 stopni, ładowarka indukcyjna etc.) – 2500 złotych;
  • Pakiet Techno (ładowarka indukcyjna, kamery 360 stopni) – 1500 złotych;
  • Tapicerka Alcantara Grey Wind / Tkanina, efekt czarnej skóry (zawiera podgrzewane fotele etc.) – 1000 złotych;
  • Tapicerka skóra Siena Noir / Tkanina, efekt czarnej skóry (zawiera m.in. podgrzewane fotele z funkcją masażu odc. Lędźwiowego etc.) – 3000 złotych.

Trochę szkoda, że felgi są sztywno przypisane do wersji wyposażenia i nie ma możliwości zmiany z poziomu konfiguratora. Jedyną opcją dodatkową, dostępną dla każdego modelu jest ładowarka pokładowa 11 kW za 2000 złotych, którą warto zaznaczyć bez znaczenia na wybraną odmianę.

citroen e-c4
Fot. Citroen

Silniki i wersje napędowe

Citroen e-C4 2024 oferuje do wyboru dwie wersje napędowe – o mocy 136 i 156 KM. Różnią się one nieco zastosowanymi bateriami, choć jest to zaledwie 4 kWh różnicy – 50 i 54 kWh. Warto jednak zaznaczyć, że słabszy napęd jest w tym modelu od samego początku i nie jest tak dopracowany, jak nowsze i mocniejsza odmiana.

Zacznijmy jednak od słabszego wariantu, który oferuje 136 KM oraz 260 Nm. Moment obrotowy i moc trafiają naturalnie na przednie koła, co przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 150 km/h. Pamiętajmy jednak, że auto ma mocno komfortowy charakter, więc dynamiczna jazda w zakrętach nie jest żywiołem tego modelu. Zasięg na w pełni naładowanej baterii 50 kWh to deklarowane 350 kilometrów.

Mocniejsza odmiana ma w sobie nieco więcej wigoru, bowiem 156 KM i moment obrotowy 260 Nm pozwala rozpędzić kompaktowego Citroena e-C4 od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy. Poprawa na papierze niewielka, ale przy prędkościach miejskich do 50-60 km/h różnica jest o wiele bardziej odczuwalna. Prędkość maksymalna to również ograniczone elektronicznie 150 km/h, a deklarowany zasięg – również 350 kilometrów. Warto jednak zaznaczyć, że nieco lepsza elastyczność przekłada się na łatwiejsze zarządzanie energią, a to z kolei może przyczynić się do większego zasięgu realnego.

citroen e-c4 wnętrze
Fot. Citroen

Citroen e-C4 2024 – ceny i konfiguracje

Najtańszego Citroena e-C4 kupimy już za 182 600 złotych i będzie to słabsza odmiana 136-konna z wyposażeniem You. Za mocniejszą wersję 156-konną zapłacimy co najmniej 205 000 złotych. Co ważne, bez znaczenia, czy będzie to wariant E-Series czy Max – obie mają taką samą cenę. Poniżej znajdziecie pełen cennik wersji dostępnych w Polsce:

  • EV 136 KM (50 kWh) – You od 182 600 zł, Plus od 188 250 zł, Max od 200 200 złotych;
  • EV 156 KM (54 kWh) – E-Series i Max od 205 000 złotych.

Skomentuj

Dodaj komentarz