fiat 500e

Fiat 500e 2024. Nadwozia, wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Fiat 500e to elektryczna wersja kultowego miejskiego hatchbacka. Ile kosztuje i co oferuje w Polsce w 2024 roku? Przyjrzeliśmy się ofercie i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje.

Fiat 500e 2024 to samochód, którego celem były zastąpienie kultowej, spalinowej 500-tki. Już wiadomo, że będzie mu o to ciężko, a sam Fiat po kilku latach doszedł do wniosku, że zaoferuje także spalinową wersję tego samochodu. Ma on 3 632 mm długości 1 527 mm wysokości oraz 1 683 mm szerokości. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 185 litrów, którą można zwiększyć maksymalnie do 550 litrów.

Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia: standardowym hatchbacku, cabrio oraz wersji 3+1, a więc tej z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie samochodu.

Fiat 500e 2024 – wersje wyposażenia

Fiat 500e jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia – standardowej nazwanej po prostu 500e oraz specjalnej La Prima. Obie są dostępne dla wszystkich rodzajów nadwozia.

Wbrew pozorom, bazowa wersja elektrycznego Fiata 500 jest całkiem przyzwoicie wyposażona. Zawiera bowiem m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, bezkluczykowy dostęp, 10,25″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją, system audio z 6 głośnikami oraz 7″ elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego. Całkiem rozbudowana jest także gama asystentów bezpieczeństwa. Obejmuje ona m.in. autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system kontroli pasa ruchu, tempomat i inteligentny ogranicznik prędkości, system wykrywania zmęczenia kierowcy czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Standardem są 15-calowe stalowe felgi.

La Prima to specjalna seria stworzona we współpracy z firmą JBL, której system audio jest głównym, ale nie jedynym ulepszeniem w stosunku do bazowej wersji. Są też podgrzewane przednie fotele, kamera cofania, czujniki parkowania 360 stopni czy reflektory Full LED. W kwestii rozbudowanych systemów bezpieczeństwa uwagę zwraca inteligentny tempomat adaptacyjne, aktywny system utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola czy aktywny system utrzymania pasa ruchu. Standardem jest panoramiczny szklany dach z roletą przeciwsłoneczną oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfona. Standardem dla tej wersji są już 17″ felgi aluminiowe.

fiat 500e
Fot. Fiat

Silniki, układy napędowe

Elektryczny Fiat 500 jest dostępny w Polsce z dwoma silnikami elektrycznymi. W obu przypadkach są to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.

Podstawowy silnik 500e ma 95 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on dostępny w pakiecie z niewielką, litowo-jonową baterią o pojemności użytkowej 21,3 kWh. Zasięg według metodologii WLTP w cyklu mieszanym wynosi 190 km, a w cyklu miejskim 257 km. Co istotne silnik ten jest dostępny jedynie w hatchbacku. Dla porządku dodajmy jeszcze, że prędkość maksymalna wynosi 135 km/h, a samochód można ładować prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 50 kW.

We wszystkich wersjach nadwozia jest natomiast dostępny mocniejszy silnik. Ma on 118 KM mocy maksymalnej, 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest sparowany z litowo-jonową baterią o pojemności użytkowej 37,3 kWh. W zależności od nadwozia, zasięg w cyklu mieszanym wynosi od 299 do 322 km, a w cyklu miejskim od 427 do 460 km. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, a samochód można ładować odpowiednio do 11 kW (AC) i do 80 kW (DC).

Obie wersje są oczywiście dostępny tylko z 1-biegowym automatem (przekładnia redukcyjna).

Ile wynosi średnie zużycie energii Fiata 500e w cyklu mieszanym WLTP? Poniżej znajdziecie dane dla wszystkich nadwozi i silników:

  • hatchback 95 KM – 13 kWh/100 km;
  • hatchback 118 KM – 13,9-14,4 kWh/100 km;
  • 3+1 118 KM – 14,3-14,7 kWh/100 km;
  • cabrio 118 KM – 14,6-14,9 kWh/100 km.
fiat 500e
Fot. Fiat

Nowy Fiat 500e. Dodatkowo płatne opcje, dostępne kolory

Mały elektryczny Fiat jest dostępny w Polsce w sześciu kolorach. Fiat 500e kolory lakieru to:

  • pastelowy żółty Acid – bez dopłaty;
  • pastelowe: czerwony Red, czarny Onyx, biały Ice – 2 000 zł;
  • metalizowane: złoty Rose, niebieski Celestial – 2 800 zł.

Samochód nie jest obecnie dostępny w wersjach dwukolorowych.

Fiat nie oferuje wielu możliwości personalizacji. Dosłownie istnieją dwa pakiety opcjonalne w 500e:

  • Pakiety Styl (5 000 zł, dla bazowej wersji 500e). Zawiera reflektory Full LED, felgi aluminiowe 16″, nakładki na progi drzwi oraz listwy chromowane nad linią szyb bocznych;
  • Pakiet Komfort (5 000 zł, dla bazowej wersji 500e). Zawiera m.in. podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania 360 stopni, system kontroli martwego pola, kamerę cofania, przedni podłokietnik, fotel kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach czy boczne lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane.

Z dodatkowo płatnych opcji warto zwrócić uwagę na kabel ładując Mode 2 do ładowania w domu. Jest on opcjonalny i kosztuje 2 000 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używany Fiat 500e I generacji. Opinie, wady, zalety. Z ziemi amerykańskiej do Europy

fiat 500e wnętrze
Fot. Fiat

Elektryczny Fiat 500 – ceny

500e został stworzony jako samochód elektryczny, który ma się charakteryzować niską ceną. Elektryczna 500-tka jest dostępna w Polsce od 130 900 zł – sami oceńcie, czy to atrakcyjna cena. Poniżej znajdziecie natomiast pełen cennik modelu 500e:

  • hatchback 95 KM – 500e od 130 900 zł;
  • hatchback 118 KM – 500e od 150 900 zł, La Prima od 170 900 zł;
  • 3+1 118 KM – 500e od 157 900 zł, La Prima od 177 900 zł;
  • cabrio 118 KM – 500e od 163 900 zł, La Prima od 181 900 zł.