Fiat 600e 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Fiat 600e 2024 to produkowany w Polsce samochód, który na rynku pojawił się stosunkowo niedawno. Ma on 4 171 mm długości 1 523 mm wysokości oraz 1 781 mm szerokości. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 360 litrów, które można zwiększyć maksymalnie do 1 231 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Przednie zawieszenie to MacPherson, a tylne belka skrętna z drążkiem Panharda. Samochód nie może ciągnąć żadnych przyczep.
Fiat 600e 2024 – wersje wyposażenia
Fiat 600e jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia – Red oraz La Prima.
Red to seria specjalna stworzona we współpracy z organizacją charytatywną o tej nazwie, założoną przez Bono i Bobby’ego Shrivera. Kupując samochód z tej serii, cześć zysków jest przekazywana w formie darowizny na The Global Fund. Bazowy 600e jest całkiem nieźle wyposażony. Znajdziecie w nim bowiem reflektory przednie i lampy przeciwmgielne LED, automatyczną klimatyzację czy 16-calowe felgi stalowe z dwukolorowym wzorem. Multimedia stanowi 10,25″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, a także 7-calowy wyświetlacz TFT w panelu zegarów i wskaźników. Warto jeszcze zwrócić uwagę na czujniki parkowania z tyłu, selektor trybu jazdy (eco/normal/spor) oraz aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.
Wersja La Prima zawiera sporo ulepszeń w porównaniu do bazowej. Przede wszystkim znajdziecie w niej 18-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, które na żywo robią spore wrażenie. Do tego producent zawarł w tej wersji czujniki parkowania 360 stopni, kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów czy nawigację. Jest też system audio z 6 głośnikami (w Red 4). W środku standardem jest jasna tapicerka ze skóry ekologicznej, fotel kierowcy ma elektryczną regulację w 6 płaszczyznach i funkcję masażu, a oba przednie fotele są podgrzewane. W kwestii systemów asystenckich samochód wyposażono m.in. w autonomiczną jazdę na poziomie 2 z funkcją stop&go i utrzymaniem pasa ruchu.
Silniki, układy napędowe
Elektryczny Fiat 600 jest dostępny w Polsce tylko z jednym silnikiem elektrycznym – oczywiście z napędem na przednie koła.
Ma on 156 KM mocy maksymalnej i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund.
Samochód wyposażono w akumulator trakcyjny o pojemności użytkowej 51 kWh, który pozwala przejechać do 409 km w cyklu mieszanym i do 604 km w cyklu miejskim. Średnie zużycie energii Fiata 600e wynosi 15,1-15,2 kWh/100 km.
Elektryczną 600-tkę można ładować prądem przemiennym (AC) do 11 kW oraz prądem stałym (DC) do 100 kW. Producent podaje, że naładowanie samochodu 0-100% z domowego gniazdka zajmuje nieco ponad 16h, ze stacji ładowania 11 kW 5 godzin i 45 minut, a szybkie ładowanie 100 kW pozwala naładować samochód od 20 do 80% w 27 minut.
600e jest oczywiście dostępny tylko z 1-biegowym automatem (przekładnia redukcyjna).
Nowy Fiat 600e. Dodatkowo płatne opcje, dostępne kolory
Elektryczny model Fiata jest dostępny w Polsce w siedmiu kolorach. Fiat 600e kolory lakieru to:
- pastelowy czerwony – bez dopłaty dla Red, niedostępny dla La Prima;
- pastelowe: biały, czarny – 2 500 zł dla Red, niedostępne dla La Prima;
- metalizowany pomarańczowy – bez dopłaty dla La Prima, niedostępny dla Red;
- metalizowane: beżowy, turkusowy, niebieski – 3 000 zł dla La Prima, niedostępne dla Red.
Samochód nie jest obecnie dostępny w wersjach dwukolorowych.
Fiat nie oferuje wielu możliwości personalizacji. Dość powiedzieć, że ten model nie ma żadnych pakietów opcjonalnych. Tak naprawdę jedyną dodatkowo płatną opcją jest kabel ładujący Mode 2 do ładowania w domu, za który trzeba dodatkowo zapłacić 2 000 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Fiat 500e 2024. Nadwozia, wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Elektryczny Fiat 600 – ceny
600e to naprawdę ciekawie wyglądający i dobrze skonfigurowany samochód, co jednak odbija się na cenie. Podstawowa wersja Red kosztuje bowiem od 165 tys. złotych, a za wersję La Prima trzeba zapłacić co najmniej 190 tys. złotych. Marnym pocieszeniem jest fakt, że wskazana wyżej liczba opcji jest niewielka, więc do ceny bazowej możecie dopłacić co najwyżej 5 tys. złotych (lakier + kabel).