Hybrydowy Lexus RX. Czym różnią się trzy wersje modelu? Która jest najlepsza?
Lexus RX. Jakie hybrydy są dostępne w ofercie?
Nowy, hybrydowy Lexus RX jest dostępny w Polsce wyłącznie w wersjach hybrydowych. Do wyboru są dwie tradycyjne hybrydy (HEV) oraz jedna hybryda plug-in (PHEV).
Dwie samoładujące się hybrydy oznaczono jako 350h (słabsza) oraz 500h (mocniejsza). Różni je jednak naprawdę wiele. Ta pierwsza generuje moc maksymalną na poziomie 250 KM, a układ napędowy poza silnikiem elektrycznym z tyłu pojazdu tworzy 2.5-litrowy silnik benzynowy. Samochód w tej wersji jest dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła E-Four i automatem e-CVT.
Mocniejsza pełna hybryda w Lexusie RX generuje już maksymalnie 371 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Także jest wyposażony w napęd na cztery koła, ale już bardziej zaawansowany – Direct4 z tylną osią skrętną. Samochód napędzają dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś), ale nie to jest w nim najciekawsze. Silnik benzynowy, który wraz z nimi tworzy układ napędowy to bowiem 2.4 Turbo. To pierwsza turbodoładowana jednostka w historii tego modelu. Dla wielu jeszcze ciekawszy może być fakt, że w tej wersji samochód nie ma e-CVT, a 6-biegowy automat.
Do wyboru jest także hybryda plug-in, która w kwestii mocy stoi pomiędzy dwoma wyżej opisanymi. Lexus RX 450h+ generuje bowiem maksymalnie 309 KM i podobnie jak 350h, jest oparta o 2.5-litrowego benzyniaka i tylny silnik elektryczny. Co istotne, to pierwszy PHEV w historii RX-a. Jak plug-in, to oczywiście znacznie większa bateria – w tym modelu ma ona 18,1 kWh. W 450h akumulator jest zresztą litowo-jonowy, podczas gdy w pozostałych wersjach niklowo-wodorkowy. Inne podobieństwa do 350h? Samochód także dostępny jest wyłącznie z e-CVT i napędem E-Four.
W związku ze swoją specyfiką, RX 450h+ oferuje najmniejszą pojemność zbiornika paliwa, która i tak jest znacząca. To bowiem 55 litrów, podczas gdy pełne hybrydy oferują aż 65 litrów.
Hybrydowy Lexus RX. Jakie różnice w wyglądzie?
Jakie są różnice w wyglądzie w poszczególnych wersjach Lexusa RX? Japoński producent rzecz jasna nie zaprzestał bowiem jedynie na różnicach w wersjach silnikowych. Dla wielu klientów niezwykle istotny jest także design samochodu, a ten różni się pomiędzy wersjami 350h i 450h+, a wersją 500h. O ile dwie pierwsze wersje są dostępne w wersjach Elegance, Business, Prestige, F Sport Design i Omotenashi, najmocniejszy Lexus RX jako jedyny jest dostępny w pakietach F Sport Edition i F Sport. Co to oznacza?
Nie ma się co oszukiwać. W wersji F Sport samochód wygląda po prostu najbardziej agresywnie. Masywne, zwracające na siebie uwagę przednie i tylne zderzaki to standard, podobnie jak powiększone wloty powietrza czy progi w kolorze nadwozia. F Sport oferuje także dedykowane sobie 21-calowe, czarne felgi, które dodają mu charakteru. Czarne w Lexusie RX 500h są także relingi dachowe, podczas gdy w innych wersjach są one srebrne.
Jakie różnice w wyposażeniu?
Idąc śladem wyglądu zewnętrznego, Lexus zróżnicował także wyposażenie dostępne dla wersji 350h i 450h+, a 500h. Warto jednak od razu wskazać, że nawet w bazowej wersji 350h, samochód jest niezwykle bogato wyposażony. Lexus RX w standardzie zapewnia bowiem m.in.:
- aktywny tempomat w pełnym zakresie prędkości,
- rozpoznawanie znaków drogowych,
- skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę,
- podgrzewane przednie fotele,
- kamerę cofania,
- automatyczną, 3-strefową klimatyzację,
- 14-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego Lexus Link Pro,
- bezprzewodową obsługę Android Auto/Apple CarPlay,
- system ochrony zderzeniowej z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów,
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu.
W każdej kolejnej wersji wyposażenia, standard idzie oczywiście w górę. W wersji Business standardem staje się podgrzewana kierownica czy ambientowe oświetlenie, a wersja Prestige zawiera już m.in. wentylowane przednie fotele, fotel kierowcy z pamięcią ustawień czy rozbudowaną o m.in. system monitorowania martwego pola gamę asystentów kierowcy.
Znacznie wyróżniają się natomiast wersje F Sport Edition, F Sport (dostępne jedynie w 500h) oraz Omotenashi (dostępna jedynie w 350h i 450h+). Mają adaptacyjne zawieszenie, 10-calowy wyświetlacz head-up czy pokrywę bagażnika sterowaną ruchem nogi. F Sport i Omotenashi w standardzie oferują też kamerę 360 stopni, wentylowane tylne fotele czy system audio klasy premium Mark Levinson. Omotenashi oferuje też tapicerkę ze skóry półanilinowej, podczas gdy obie omawiane wersje F Sport dedykowaną dla nich tapicerkę ze skóry naturalnej.
Hybrydowy Lexus RX – ceny
Ceny w pełni hybrydowego Lexusa RX startują od 352 900 zł za wersję 350h w wersji wyposażenia Prestige. Warto jednak wskazać, że wersja wyposażenia Omotenashi jest już o 70 tysięcy złotych droższa – jej ceny startują bowiem od 427 900 zł.
Druga pełna hybryda w Lexusie RX – 500h – kosztuje od 470 900 zł za wersję F Sport Edition. Cennik F Sport dla tej wersji startuje natomiast od 490 900 zł.
Jedyna hybryda plug-in w ofercie Lexusa RX – 450h+ – kosztuje od 412 900 zł w wersji wyposażenia Prestige. Cennik Omotenashi startuje jednak już od 487 900 zł, co jest porównywalną ceną do 500h w wersji F Sport. Pełną ofertę modelu znajdziecie na stronie lexus-polska.pl.
Lexus RX – który kupić? Porównanie wersji
Którego Lexusa RX wybrać? Lexus wprowadzając nowego Lexusa RX na rynek stworzył naprawdę kompleksową i przygotowaną dla różnorodnych klientów ofertę. Wersja 350h oferuje bowiem wszystko, co najlepsze może mieć Lexus w ofercie. Jest pełna hybryda, doskonałe wyposażenie w standardzie, a także najniższa cena.
500h to wersja dla tych, którzy chcą mieć więcej mocy i wyróżniać się na drodze. Dodatkowo jako jedyna oferuje silnik z turbodoładowaniem oraz klasyczny, biegowy automat, co dla wielu może być argumentem nie do przebicia. Najwyraźniej takich osób jest całkiem sporo, bowiem według danych Lexus Polska to właśnie tę wersję wybiera niemal jedna trzecia klientów.
Hybryda plug-in 450h+ to natomiast propozycja dla tych, którzy chcą jak najczęściej jeździć bez emisji i mogą ładować samochód w domu. Spora bateria 18,1 kWh w wielu przypadkach pozwala bowiem na poruszanie się tą wersją niczym samochodem w pełni elektrycznym. W innym przypadku samochód pod względem wydajności i ekonomiczności nie różni się bowiem znacząco od 350h, a jest od niego sporo droższy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus RZ 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Skomentuj