Hybrydowy SUV Lexusa. Co można obecnie kupić?
Lexus od lat kojarzy się z luksusem, nowoczesną technologią i niezawodnością. Marka ta, będąca ramieniem Toyoty w segmencie premium, od dawna promuje hybrydowe technologie, które łączą wydajność z troską o środowisko. W dzisiejszych czasach, gdy ekologia staje się coraz ważniejsza, hybrydowe SUV-y Lexusa zyskują na popularności.
Jednym z głównych powodów, dla których hybrydowe SUV-y Lexusa zdobywają uznanie, jest ich wyjątkowa ekologiczność. Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym pozwala na znaczne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. W dobie globalnych zmian klimatycznych, jest to nieoceniona zaleta, która przyciąga coraz większą liczbę świadomych ekologicznie kierowców. Kolejną zaletą jest wysoka efektywność paliwowa, która przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Hybrydowe SUV-y Lexusa oferują znakomite osiągi, jednocześnie zachowując niskie zużycie paliwa. Dzięki temu właściciele tych samochodów mogą cieszyć się dynamiczną jazdą bez obaw o wysokie koszty tankowania. Warto jednak pamiętać, że każda zaawansowana technologia wiąże się z pewnymi kompromisami, które warto uwzględnić przy wyborze idealnego samochodu.
Przyjrzyjmy się bliżej ofercie tej marki, oceniając zarówno jej zalety, jak i wady. W obecnej ofercie znajdziemy cztery hybrydowe SUV-y, które poza różnymi wielkościami mają także zupełnie różne charaktery.
Hybrydowe SUV-y Lexusa. Lexus LBX
Lexus LBX to najnowsza japońska propozycja z tym typem nadwozia dostępna w sprzedaży. Płynne linie nadwozia kryją zaawansowaną technologię i wiele ciekawych rozwiązań. LBX jest dostępny z napędem na przód oraz na wszystkie koła E-FOUR. Ten kompaktowy crossover ma wymiary ułatwiające poruszanie się po mieście: 4190 mm długości, 1825 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 2580 mm. Bagażnik zmieści 332 litry bagażu w odmianie FWD oraz 255 litrów z napędem 4×4. LBX zasilany jest najnowszym układem hybrydowym 5. generacji. Całkowita moc układu to 136 KM. Osiągi są więcej niż wystarczające: 0-100 km/h w 9,6 sekundy i 170 km/h prędkości maksymalnej. W zależności od wersji napędowej (FWD lub AWD) producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4-5,0 litra na każde 100 kilometrów.
Kompaktowy crossover od Lexusa zadowoli wszystkich, którzy przywiązują dużą uwagę do personalizacji. Dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia: Lbx, Elegant, Emotion, Relax, Cool. Lexus stworzył je, nawiązując do różnych atmosfer, które mają tworzyć elementy wyposażenia w nich zawarte. We wnętrzu można znaleźć takie smaczki jak ręcznie wykonane szwy, oświetlenie ambientowe, czy miękką tapicerkę z naturalnej skóry półanilinowej lub zamsz. To japońskie auto może być też lakierowane w dwóch kolorach, przy czym dach i słupki w opcji B-Tone są zawsze czarne. Lexus LBX jest bardzo bezpiecznym samochodem dzięki udoskonalonemu systemowi bezpieczeństwa Lexus Safety System +3, który już w standardzie ma między innymi aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, czy system ochrony przeciwzderzeniowej. Cennik tego modelu rozpoczyna się od 139 900 zł.
Hybrydowy Lexus UX
Ten kompaktowy SUV japońskiej marki właśnie przeszedł facelifting, który dodał mu jeszcze więcej atrakcyjności. Zwracają uwagę jego odważnie wyeksponowana atrapa chłodnicy i liczne detale, na przykład eleganckie, charakterystyczne tylne lampy LED. Lexus UX jest nieco większy od LBX-a, a napęd w nim może być realizowany na przednie lub na wszystkie koła (E-FOUR). Jego wymiary to: 4495 mm długości, 1840 mm szerokości i 1520/1540 mm wysokości (UX 300h) lub 1545 mm (UX 300e). Rozstaw osi to 2640 mm. Bagażnik zmieści 320 litrów w odmianie FWD oraz 283 litry w samochodzie z napędem na przód.
Do wyboru są dwie wersje silnikowe: elektryczny 300e oraz hybrydowy 300h. Naszym bohaterem jest druga odmiana, napędzana przez najnowszy układ hybrydowy 5. generacji. Kierowca dysponuje w tym wypadku łączną mocą 199 KM. Osiągi to 8,1 sekundy od 0 do 100 km/h przy FWD i 7,9 sekundy przy AWD. Prędkość maksymalna to 177 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 5 do 5,7 litra na każde 100 kilometrów.
Aktualizacja z 2024 roku – UX 300h
Klienci Lexusa doceniają możliwość dopasowania auta do swoich preferencji, dlatego Lexus UX dostępny jest w aż sześciu wersjach wyposażenia: Elegance, Business, F-Sport Design, Prestige, F Sport i Omotenashi. Wszystkie modele Lexusa UX są dostępne w nowym kolorze Sonic Copper, a warianty F Sport i F Sport Design zyskały możliwość dwukolorowego malowania Bi-Tone z czarnym dachem i słupkami. Lexus UX 300h ma też nowe lusterka i zmodyfikowany kolor wypełnienia grilla. Wnętrze wykończone jest z najwyższą dbałością o szczegóły, a klient może wybrać obszycie materiałem, skórą syntetyczną lub skórą naturalną.
Ten kompaktowy SUV swobodnie pomieści 4 dorosłe osoby, które będą wygodnie podróżowały nie tylko po mieście, ale też w dłuższych trasach. W środku jest cicho, a system Vehicle Posture Control ogranicza przechyły w trakcie przyspieszenia, czy hamowania, co bardzo pozytywnie wpływa na wygodę pasażerów. Japoński producent zadbał też o bezpieczeństwo, które stoi tutaj na najwyższym poziomie, bo Lexus UX 300h wyposażony jest w pakiet systemów Lexus Safety System + 3, który oferuje między innymi minimalizowanie kolizji podczas wysiadania z samochodu, ostrzeganie innych, szybko zbliżających się kierowców światłami, czy monitorowanie skupienia kierowcy. UX 300h z roku 2024 i z napędem na przednie koła dostępny jest w cenie od 179 900 zł.
Lexus NX
Lexus NX to hybrydowy SUV średniej wielkości, który poza ujmującymi liniami nadwozia ma do zaoferowania dopracowane napędy hybrydowe, zaawansowanie technologiczne i najwyższej klasy wykończenie wnętrza. Wymiary Lexusa NX to: 4660 mm długości, 1865 mm szerokości i od 1660 do 1675 mm wysokości w zależności od rozmiaru kół i wersji. Rozstaw osi to 2690 mm, a bagażnik ma pojemność 545 litrów niezależnie od wersji napędowej. NX z roku modelowego 2025 dostępny jest z dwoma rodzajami układu hybrydowego: z tradycyjną hybrydą (350h) oraz z hybrydą plug-in (450h+).
Tradycyjna hybryda z napędem na przód lub na cztery koła (E-FOUR), natomiast hybryda z wtyczką tylko napędem 4×4. Lexus NX 350h ma łączną moc 243 KM, a Lexus NX 450h+ 309 KM. Prędkość maksymalna w obu przypadkach to 200 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest najlepsze w mocniejszym wydaniu Lexusa NX i zajmuje 6,3 sekundy. Lexus NX 350h jest zdolny rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy (AWD) lub 8,7 sekundy (FWD). Średnie zużycie paliwa dla wersji NX 350h wynosi 5,7-5,9 litra na każde 100 kilometrów. Hybryda plug-in, czyli Lexus NX 450h+ według producenta zużywa 1,0-1,1 litra na każde 100 kilometrów, należy jednak pamiętać, że to zużycie dotyczy pierwszych 100 kilometrów z naładowaną do pełna baterią. Na samym prądzie ta odmiana silnikowa przejedzie od 68 do nawet 98 kilometrów.
Spore możliwości personalizacji NX-a
Klient może wybierać wśród sześciu wersji wyposażenia: Elegance, Business, Prestige, F Sport, Overtrail oraz Omotenashi. Wybór jest niezwykle duży, począwszy od koloru lakieru, rodzaju foteli, przez sposób wykończenia wnętrza misternymi detalami aż pod podniesione zawieszenie i uterenowione opony. Lexus NX jest bardzo uniwersalnym samochodem. Jest pojemny, praktyczny i wygodny, a zarazem dynamiczny i ma doskonałą prezencję. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej oferuje ekonomię i duży zasięg.
W przypadku NX 450h+ można jeździć też wyłącznie na energii elektrycznej, a baterię ładować w domu z własnego wall-boxa. NX prowadzi się lekko, ale stabilnie. Doskonale trzyma się drogi i daje dużo przyjemności z jazdy. Multimedia są na bardzo wysokim poziomie, a ich obsługa nie sprawia żadnych problemów. Lexus tradycyjnie zadbał o bezpieczeństwo, umieszczając na pokładzie Lexus Safety System +3, który obejmuje wszechstronny zestaw rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, w tym technologię wykrywania pieszych i rowerzystów. Cena Lexusa NX z roku modelowego 2025 startuje od 229 700 zł.
Hybrydowy SUV Lexusa z różnymi możliwościami. Lexus RX
Lexus RX to największy SUV japońskiej marki. Oryginalna, dynamiczna i jednocześnie elegancka stylistyka zdecydowanie wyróżniają ten samochód na drodze. Jego wymiary to: 4890 mm długości, 1920 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm, a pojemność bagażnika to 612 litrów. W tym niezwykłym samochodzie klasy premium do wyboru są trzy rodzaje napędu: hybryda RX 350h, hybryda plug-in RX 450h+ oraz hybryda z turbodoładowaniem RX 500h. Ich moc to kolejno 250, 309 i 371 KM. Wszystkie mają napęd na cztery koła.
W przypadku RX 350h i 450h+ użyto bezstopniowej skrzyni e-CVT, natomiast RX 500h ma 6-stopniową skrzynię automatyczną. Osiągi wszystkich odmian są więcej niż dobre, choć oczywiście najbardziej dynamiczny jest Lexus RX 500h, którego przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Dwie pierwsze odmiany mogą rozpędzić się maksymalnie do 200 km/h. Zużycie paliwa to duży atut każdej z wersji. Lexus RX 350h zużywa średnio 6,3-6,6 litra/100 kilometrów, RX 450h+ 0,4-0,5 litra/100 kilometrów (przy naładowanej do pełna baterii), natomiast RX 500h od 8-8,3 litra/100 kilometrów, co biorąc pod uwagę jego osiągi i możliwości przewozowe, jest doskonałym wynikiem.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowy Lexus RX. Czym różnią się trzy wersje modelu? Która jest najlepsza?
Największy i najbardziej luksusowy SUV Lexusa
Tradycyjnie dla marki, Lexusa RX można dokładnie spersonalizować. Producent oferuje wiele możliwości doboru wyposażenia dodatkowego i materiałów. Do wyboru jest 12 kolorów lakieru, w tym bardzo chętnie wybierany przez klientów marki metaliczny Sonic Cooper. Precyzyjnie zmontowane, luksusowe wnętrze jest ergonomiczne, a użyte do wykończenia materiały sprawiają przyjemność nie tylko, kiedy się na nie patrzy, ale też, kiedy się ich dotyka.
Lexus RX jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Elegance, Business, Prestige, F Sport Design i Omotenashi, ale już w podstawowej znajdziemy wiele niezbędnych i komfortowych dodatków na pokładzie. Podróżowanie tym samochodem to duża przyjemność niezależnie od dystansu, jaki ma się do pokonania. We wnętrzu jest bardzo cicho niezależnie od prędkości, a czwórka dorosłych pasażerów ma luksusowe warunki do przemieszczania się. Multimedia i bezpieczeństwo w tym samochodzie to światowa czołówka. Lexus RX otwiera cennik kwotą 314 700 zł za wersję 350h Elegance.
Dla kogo jest każdy z hybrydowych SUV-ów Lexusa?
Lexus LBX jest kompaktowy, luksusowy, cichy i ekonomiczny. To doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje samochodu klasy premium do poruszania się po mieście, ale oczywiście nie tylko, bo miejski SUV Lexusa ma pięcioro drzwi i bez problemu przewiezie też w drugim rzędzie małe dzieci w fotelikach. LBX oferuje najwyższej jakości materiały, świetne wyciszenie i ponadprzeciętną w swojej klasie wygodę.
Nowy Lexus UX 300h jest dopracowanym w najdrobniejszych szczegółach kompaktowym SUV-em, którego uniwersalność jest godna odnotowania. Będą z niego zadowolone młode rodziny z dziećmi i wszyscy, którzy poszukują połączenia jakości, komfortu, dynamiki i ekonomii. Napęd hybrydowy 5. generacji oferuje tu bardzo dobre osiągi, zadowalając się jednocześnie niewielkimi ilościami paliwa.
Lexus NX to pewność prowadzenia, przyjazne multimedia, praktyczność i wygoda z najwyższej półki. Ten samochód pokochają rodziny z dziećmi, będzie też idealnym samochodem, który potrzebuje przestrzeni i bardzo dobrych warunków do podróżowania nawet na długich dystansach. Ekonomiczne napędy nie zmuszają do częstego tankowania, a proekologiczni kierowcy z pewnością zainteresują się hybrydą plug-in umożliwiającą jazdę na samym prądzie.
Lexus RX to najwyższa jakość, najlepsze materiały, rewelacyjna prezencja i luksusowe warunki do podróżowania dla pasażerów. To SUV, który z pewnością może zastąpić, a nawet przyćmić elegancką limuzynę w roli auta reprezentacyjnego, bo tak samo dobrze wygląda pod operą, czy butikowym hotelem, jak na łonie przyrody. Trzy wersje napędowe do wyboru zadowolą różnie nastawionych kierowców, technologiczne zaawansowanie i poziom bezpieczeństwa są najwyższej próby.
Skomentuj