Kia EV3 2024. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Co można kupić?
Kia EV3 to najnowszy model koreańskiej marki, który debiutuje w 2024 roku. Dane techniczne EV3 to: 4 300 mm długości (4 310 mm w GT Line), 1 850 mm szerokości bez lusterek, 1 565 mm wysokości (1 570 mm z felgami 19″) oraz 2 680 mm rozstawu osi. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 460 litrów, ale do tego dochodzi przedni tzw. frunk o pojemności dodatkowych 25 litrów.
Gwarancja na samochód wynosi 7 lat/150 tys. kilometrów, a Kia obiecuje, że na koniec okresu gwarancyjnego minimalna pojemność baterii wyniesie 70%. Ciekawa sprawa dotyczy maksymalnej masy przyczepy – o ile ze słabszą baterią to jedynie 300 kg, to z większą baterią samochód może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1000 kg.
Kia EV3 2024 – wersje wyposażenia
Kia EV3 jest dostępna w Polsce w czterech wersjach wyposażenia – Air, Earth, Business Line oraz GT Line.
Bazowa wersja Air oferuje naprawdę sensowne wyposażenie w standardzie. To m.in. 17″ felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp do samochodu, aktywny tempomat, kamerę cofania czy dwustrefową klimatyzację automatyczną. Standardem jest potrójny wyświaetlacz składający się z 12,3″ cyfrowych zegarów i wskaźników, 12,3″ ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego i 5,3″ ekranu do zarządzania klimatyzacją. Jest też dość bogaty pakiet asystentów bezpieczeństwa zawierający m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach.
Wersja wyposażenia Earth zawiera dodatkowo w standardzie m.in. podgrzewaną kierownicę czy przednie fotele. Są też przyciemniane tylne szyby, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, indukcyjna ładowarka do telefonu z funkcją chłodzenia czy możliwość otworzenie i uruchomienia samochodu bez fizycznego kluczyka (Digital Key). Pakiet systemów bezpieczeństwa ulepszono natomiast m.in. o system monitorowania martwego pola czy funkcję blokady otwarcia tylnych drzwi w sytuacji gdy system wykryje ryzyko kolizji z innym pojazdem.
Co w najbogatszych wersjach?
Business Line w standardzie ma już 19″ felgi aluminiowe, które wyglądają bardziej efektownie, ale jednocześnie zmniejszają zasięg pojazdu. Wyposażenie także zostało nieco ulepszone – jest wyświetlacz head-up 12,3″, przesuwany panel podłokietnika czy wegańska tapicerka skórzana. Największe zmiany zaszły w systemach asystenckich. W standardzie ta wersja oferuje bowiem m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania
ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji czy system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy.
GT Line to rzecz jasna nieco usportowiona wersja Kii EV3. W standardzie znajdziecie bowiem czarną podsufitkę, metalowe nakładki na pedały, dedykowaną 3-ramienną kierownicę o sportowym wzorze czy sporo elementów wykończenia GT Line. Jest też system audio Harman Kardon z 8 głośnikami, w tym jednym centralnym i subwooferem oraz pompa ciepła. Pakiet asystentów uzupełniono tutaj m.in. o system kamer 360 stopni, system zdalnego parkowania czy system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą.
Silniki, układy napędowe
Elektryczna Kia EV3 jest dostępna w Polsce z dwoma wariantami układów napędowymi. Oferta jest więc bardzo czytelna.
Oba napędy nowej elektrycznej Kii bazują na przednionapędowym silniku elektrycznym o mocy 204 KM i 283 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To rzecz jasna silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, który sparowany jest ze skrzynią redukcyjną o stałym przełożeniu – CVT.
Różnica tkwi w pojemności baterii. Bazowa wersja ma baterię litowo-jonową o pojemności 58,3 kWh, która pozwala na osiągnięcie do 436 km w cyklu mieszanym według metodologii WLTP. Średni zużycie energii w tym przypadku oscyluje między 14,9 a 15,8 kWh/100 km.
Kia EV3 z większą baterią ma 81,4 kWh pojemności użytkowej akumulatora, co oczywiście pozwala na znacznie większy zasięg. Wynosi on do 605 km w cyklu mieszanym WLTP, a średnie zużycie energii wynosi 14,9-16,2 kWh. Różna jest także maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) – w przypadku mniejszej baterii to 100,5 kW, a w przypadku mocniejszej 127,5 kW. Taka sama jest natomiast maksymalna moc ładowarki pokładowej (AC) – 10,5 kW.
Samochód jest dostępny z felgami 17″ oraz 19″. Rzecz jasna większe zasięgi osiąga z tymi pierwszymi, a różnica jest dość znacząca, o czym warto pamiętać przy zakupie.
Nowa KIA EV3. Dodatkowo płatne opcje, dostępne kolory
Nowy model Kii jest dostępny w Polsce w dziewięciu kolorach. Kia EV3 kolory lakieru to:
- metalizowany Terra Cotta – bez dopłaty;
- pastelowy Clear White – 2 000 zł;
- pastelowy Frost Blue – 2 500 zł;
- metalizowane: Ivory Silver, Aventurine Green, Snow White, Shale Grey, Aurora Black – 2 500 zł;
- matowy Ivory Silver – 7 500 zł.
Samochód nie jest obecnie dostępny w wersjach dwukolorowych.
Kia rzecz jasna oferuje pakiety, dzięki którym można ulepszyć trzy pierwsze wersje wyposażenia. Dla najwyższej wersji GT Line stworzono natomiast Pakiet Komfortowy (5 500 zł), który zawiera m.in. wentylowane fotele przednie z 3-stopniową regulacją, podgrzewane skrajne tylne siedzenia z 3-stopniową regulacją czy fotel kierowcy i pasażera z przodu z funkcją relaksu.
Z dodatkowo płatnych opcji warto zwrócić uwagę na:
- pompa ciepła – 4 000 zł (standard w GT Line);
- elektrycznie sterowane okno dachowe – 3 500 zł (tylko Business Line i GT Line);
- zabezpieczenia przed nieautoryzowanym uruchomieniem albo zawansowany immobilizer – 2 000 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: KIA EV9 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić w Polsce?
Elektryczna Kia EV3 – ceny
Cennik Kii EV3 rozpoczyna się od 166 900 zł. W tej wersji otrzymacie samochód z mniejszą baterią w bazowej wersji wyposażenia. Poniżej znajdziecie pełen cennik elektrycznego modelu Kii:
- 58.3 kWh 204 KM – Air od 166 900 zł, Earth od 179 400 zł, Business Line od 191 400 zł;
- 81.4 kWh 204 KM – Air od 184 900 zł, Earth od 197 400 zł, Business Line od 209 400 zł, GT Line od 222 400 zł.