Ile kosztuje najtańsza hybrydowa Toyota Yaris Cross? Cena październik 2024
Toyota miała dobrze opanowany rynek pojazdów hybrydowych. Jednak ogromny wzrost popularności SUV-ów zmusił japońską markę do wprowadzenia całej gamy crossoverów inspirowanych modelami, które sprzedaje od dziesięcioleci. Yaris Cross nie jest więc eksperymentem. Pomysł polega na zaoferowaniu hybrydowego pojazdu o segment poniżej C-HR. W ten sposób Toyota może bronić się przed innymi pojazdami, które zalały rynek, takimi jak hybrydowy Renault Captur, Ford Puma czy Hyundai Bayon.
Cena Toyoty Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross jest dostępna w aż sześciu różnych wersjach wyposażenia. Najtańszy Yaris Cross to wersja wyposażenia Active w cenie od 104 300 zł. Oferuje ona przyzwoite wyposażenie w standardzie – co prawda tylko 16″ felgi stalowe, ale jest automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny czy 9″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay.
Jeśli możecie wydać nieco więcej, wersja Comfort (od 110 200 zł) oferuje już 16″ felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, światła przeciwmgielne LED czy stację do bezprzewodowego ładowania telefonu. Wersja Style (od 122 000 zł) oferuje natomiast 17″ felgi aluminiowe, podgrzewane przednie fotele czy większy, 10,5″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.
Executive jest ostatnią standardową wersją modelu. W cenie od 128 900 zł ma 18″ felgi, podgrzewaną kierownicę, 12,3″ cyfrową tablicę zegarów i wskaźników czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Ostatnie dwie wersje to wersje specjalne. GR Sport (w cenie od 137 700 zł) zawiera oczywiście ogrom sportowych elementów – m.in. tylny zderzak czy wykończenie przedniego grilla. Jest tapicerka zamszowa Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i przeszyciami w czerwonym kolorze czy trójramienna kierownica z perforacją. Premiere Edition (od 139 700 zł) to natomiast limitowana czasowo wersja z systemem kamer 360 stopni, zaawansowanym asystentem parkowania czy wyświetlaczem head-up na przedniej szybie.
Jakie hybrydy w ofercie Yarisa Cross?
Toyota Yaris Cross wykorzystuje dwa układy napędowe, które są bezpośrednio powiązane z wersjami wyposażenia. Słabsza hybryda 116 KM jest dostępna tylko w trzech pierwszych wersjach wyposażenia, a mocniejsza 130 KM w czterech najmocniejszych. Tak więc, wersja wyposażenia Style jest jedyną, w której możecie sami dokonać wyboru układu napędowego.
Jest to oczywiście doskonale znany hybrydowy układ napędowy bez możliwości ładowania z gniazdka, który cieszy się bardzo dobrą opinią ze względu na niezawodność i efektywność. Część spalinowa składa się z atmosferycznego bloku o pojemności 1,5 litra, który generuje 92 KM. System jest uzupełniony przez synchroniczny silnik elektryczny, zintegrowany z przekładnią. Akumulator litowy znajduje się za siedzeniami drugiego rzędu.
Oba silniki pracują zawsze razem, dając łączną moc 116 KM albo 130 KM (wtedy silnik elektryczny jest oczywiście mocniejszy). Jeśli chodzi o zużycie paliwa, zależy ono od wybranej wersji wyposażenia, choć we wszystkich przypadkach mówimy o niskim zużyciu. Toyota deklaruje 4,4-5,0 l/100 km w słabszej wersji w cyklu mieszanym WLTP, a 4,5-5,4 l w mocniejszej wersji – i są to w tym przypadku jak najbardziej realne dane.
Warto podkreślić, że obie wersje układu napędowego są dostępne zarówno z napędem na przód, jak i na wszystkie koła.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Czy Lexus LBX to Toyota Yaris Cross w przebraniu? Porównujemy oba modele
Wymiary, dane techniczne
Toyota Yaris Cross mierzy 4,18 metra długości, 1,77 metra szerokości i 1,60 metra wysokości. Jest to mały SUV segmentu B, choć jest o 24 centymetry dłuższy niż konwencjonalny Yaris, z którego się wywodzi.
Ten większy rozmiar koncentruje się na przednim i tylnym zwisie, ponieważ mają one ten sam rozstaw osi. Oznacza to, że odległość między przednimi a tylnymi kołami jest identyczna w obu modelach. Dzięki większym wymiarom, szczególnie długości, Yaris Cross oferuje bardziej przestronny bagażnik, o prawie 50% większej pojemności niż Yaris. Pozwala również na nieco wyższą pozycję kierowcy, choć już w Yarisie siedzi się całkiem wysoko.
Wnętrze podobne do Yarisa
Wnętrze Toyoty Yaris Cross jest bardzo podobne do Yarisa, z którego się wywodzi. Mają tę samą deskę rozdzielczą o prostym i oszczędnym designie. Jak to zwykle bywa w przypadku Toyoty, nie są tak efektowne jak niektóre modele konkurencji.
Zestaw wskaźników łączy 7-calowy wyświetlacz cyfrowy z analogowymi wskaźnikami po bokach. Wyświetlane informacje są kompletne, choć nie wyróżniają się bardzo atrakcyjną grafiką. Jeśli chodzi o system multimedialny, standardem jest wersja z najnowocześniejszym systemem Toyota Smart Connect i 9-calowym ekranem dotykowym, kompatybilnym z Android Auto i Apple CarPlay, co jest dużą zaletą. Obsługa tego systemu jest intuicyjna i uległa poprawie w porównaniu z przeszłością.
Przestrzeń dla przednich pasażerów jest odpowiednia, biorąc pod uwagę rozmiar pojazdu. Widoczność we wszystkich kierunkach jest dobra, z wyjątkiem tylnej, która jest nieco ograniczona. Wewnątrz, przestrzeń wzdłużna na nogi jest wystarczająca, aby dwoje dorosłych podróżowało wygodnie. Wysokość wnętrza jest również hojna. Jednak pojazd ten nie posiada nawiewów powietrza ani gniazd zasilania dla pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. Ogólne wykończenie pojazdu jest poprawne, ale nie znajdziemy tu żadnego luksusu. Dominują tworzywa sztuczne, choć niekoniecznie w negatywnym sensie.
Ile pomieści bagażnik hybrydowej Toyoty Yaris Cross?
Bagażnik jest jednym z mocnych punktów Yarisa Cross. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się małym samochodem, prawda jest taka, że ma bagażnik o pojemności 397 litrów. Ta liczba oznacza znaczny wzrost w porównaniu z 270 litrami oferowanymi przez konwencjonalnego Yarisa.
Ciekawostką jest to, że bagażnik jest podzielony na dwie wysokości. W dolnej części znajdują się wyjmowane panele o różnej szerokości, które pozostawiają przestrzeń poniżej, pozwalając lepiej wykorzystać dostępną objętość. Panele te można wyjąć po złożeniu tylnych siedzeń, uzyskując w ten sposób płaską powierzchnię ładunkową do transportu dużych przedmiotów.
Warto zauważyć, że w wersjach z napędem na cztery koła (AWD-i) bagażnik traci 77 litrów pojemności, ponieważ nie może mieć podwójnego dna. Powierzchnia jest podniesiona, więc dostępna objętość jest mniej użyteczna. Ze złożonymi siedzeniami, Yaris Cross ma do 1097 litrów pojemności (1039 w wersji AWD).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Najtańsze nowe hybrydowe SUV-y w Polsce. TOP 10
Toyota Yaris Cross Hybrid – opinie. Czy warto się zainteresować?
Yaris Cross jest skierowany do tej samej publiczności, którą wcześniej zachwycił Yaris. Wysokość jest kwestią estetyki i wygody wsiadania i wysiadania z pojazdu. W jeździe miejskiej Yaris Cross radzi sobie zwinnie i płynnie dzięki wspomaganiu elektrycznemu. Komfort można by nieco poprawić ze względu na twardość zawieszenia przy nierównościach przy umiarkowanej prędkości. To ostatnie zdarza się również w droższych pojazdach, takich jak C-HR.
Do regularnego użytku na autostradzie Yaris Cross nie jest najlepszą opcją. System hybrydowy nie jest wykorzystywany w ten sam sposób, a zużycie paliwa jest wyższe. Ponadto, przekładnia e-CVT zwiększa hałas docierający do wnętrza. Nie ma się jednak co temu dziwić. To samochód stworzony do jazdy po mieście, a jeśli trzeba wyjechać w nim w dalszą trasę, to też można, tylko będzie nieco mniej komfortowy i oszczędny. Po prostu.
Cena pojazdu jest w średniej swojego segmentu, choć warto zauważyć jedną rzecz. Yaris Cross jest jednym z najtańszych hybrydowych SUV-ów w Polsce. Oferuje więc niezawodną, ekonomiczną technologię w cenie samochodów spalinowych innych marek. Najbardziej polecamy wersję Style, w której możecie wybrać układ napędowy, a wyposażenie jest naprawdę kompletne. Oczywiście z napędem FWD, bo napęd na wszystkie koła w tym samochodzie… no, przyda się niewielu jego klientom.