błękitne Porsche Macan

Ile trzeba zapłacić za najtańsze elektryczne Porsche Macan?

Elektryczny Porsche Macan to aktualnie jedna z najciekawszych opcji wśród luksusowych, elektrycznych SUV-ów średniej wielkości. Ile pieniędzy trzeba na niego wydać w listopadzie 2024 roku?

Porsche znane jest ze swojego zaangażowania w technologiczne innowacje i sportowy charakter każdego swojego samochodu. Naturalne było, że samochód, któremu marka tak dużo zawdzięcza, w końcu otrzyma czysto elektryczny napęd. Macan to średniej wielkości SUV, który może podbić serca klientów poszukujących prestiżowego, nowoczesnego i ekologicznego auta.

Oba nowe modele oferują wszystkie atuty drugiej generacji Porsche Macan, w tym progresywną, ponadczasową stylistykę i zoptymalizowaną pod kątem zasięgu aerodynamikę (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,25). Architektura 800 V platformy Premium Platform Electric (PPE) umożliwia ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 270 kW. Na odpowiedniej stacji szybkiego ładowania poziom energii w wysokonapięciowym akumulatorze można uzupełnić od 10 do 80% w ciągu około 21 min.

Osiągi i wydajność

błękitny Porsche Macan stoi na drodze
fot. Porsche

Porsche Macan w wersji podstawowej oferuje napęd na tylną oś. W tej wersji samochód ma 340 KM (250 kW) mocy, a podczas korzystania z Launch Control moc rośnie do 360 KM (265 kW). Maksymalny moment obrotowy z Launch Control wynosi 563 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tu 5,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Inżynierowie skupili się tutaj na zapewnieniu maksymalnej wydajności i zasięgu. Samochód ma dopracowaną aerodynamikę, dzięki której współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,25. Bazowy Porsche Macan korzysta z wysokonapięciowego akumulatora o pojemności 100 kWh brutto.  Architektura 800 V platformy Premium Platform Electric (PPE) umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 270 kW prądem stałym albo 11 kW prądem zmiennym.

Wymiary Porsche Macan

błękitny Porsche Macan stoi przodem na drodze wśród gór
fot. Porsche

Porsche Macan ma całkowitą długość 4 784 mm, szerokość 1 938 mm (2 152 mm z lusterkami), wysokość 1 623 mm, a rozstaw osi 2 893 mm. Standardowe zawieszenie stalowe oferuje prześwit 185 mm. Waga elektrycznego SUV-a od Porsche wynosi 2220 kg, a maksymalna ładowność 590 kg. 

Z tymi rozmiarami wpisuje się w segment średnich SUV-ów. Macan wyróżnia się także sportowym, spójnym z innymi najnowszymi modelami marki designem. Mimo niezbyt dużych rozmiarów projektanci zapewnili przestronne wnętrze zarówno dla pierwszego, jak i drugiego rzędu. 

Wnętrze

wnętrze Porsche Macan 4
fot. Porsche

Wnętrze wewnętrzne Porsche Macan zaprojektowane jest zgodnie z ostatnimi standardami marki. W podstawie otrzymujemy czarne wnętrze z czarnymi pasami i czarną, materiałową podsufitką, a także komfortowe fotele z 8-kierunkowym sterowaniem i podgrzewaniem. Deska rozdzielcza jest wyposażona w cyfrowe zegary i nowoczesny system wyświetlaczy. W startowej wersji znajdziemy też 2-strefową klimatyzację, filtr cząstek stałych z węglem aktywnym i system alarmowy z nadzorem wnętrza.

System informacyjno-rozrywkowy połączy się bezprzewodowo za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Jest cyfrowe radio oraz systemem nagłośnieniowym Sound Package Plus. Bez dopłaty Porsche oferuje także bezprzewodowe ładowanie smartfona z mocą do 15W.

Bagażnik 

bagażnik Porsche Macan 4
fot. Porsche

Główny bagażnik Macan ma regularny kształt i dobrą pojemność 540 litrów, którą można powiększyć do 1 348 litrów po złożeniu siedzeń. To więcej niż w wielu konkurencyjnych modelach elektrycznych SUV-ów.

Porsche Macan posiada także niewielki przedni bagażnik o pojemności 84 litrów, który jest idealny do przechowywania kabli lub innych przedmiotów o mniejszych rozmiarach, jeśli kable nie są wam potrzebne w codziennym użytkowaniu.

Porsche Macan Electric – czy warto?

Elektryczny Porsche MAcan jedzie nocą po pustej drodze
fot. Porsche

Elektryczny Porsche Macan to jeden z najnowocześniejszych tego typu samochodów na rynku. Jego główne zalety to prestiż marki i doskonała jakość wykonania. Porsche jest też znane ze sportowych własności jezdnych nawet w podstawowych wersjach swoich pojazdów. Ten niemiecki SUV klasy premium ma też bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 5,7 sekundy) i niezły zasięg w cyklu mieszanym, który wynosi nawet 641 km w trybie mieszanym. Jeśli dodamy do tego możliwość ładowania z maksymalną mocą do 270 kW, która pozwala na naładowanie akumulatora od 10 do 80% w zaledwie 21 minut, to zyskujemy bardzo interesujący samochód elektryczny. Pojemność bagażnika jest na tyle duża, że Macan może swobodnie służyć jako auto rodzinne. 

Macan prezentuje się nowocześnie i sportowo, jak przystało na auto marki Porsche. W standardowym wyposażeniu dostaniemy też między innymi 20-calowymi felgi, LED-owe reflektory i światła tylne. Otrzymujemy też zaawansowane technologie i najnowsze systemy bezpieczeństwa, takie jak: rozpoznawanie znaków drogowych, Park Assist (przód i tył) w tym kamera cofania, asystent utrzymania pasa ruchu z funkcją awaryjnego zatrzymania, asystent zmiany pasa ruchu, inteligentny tempomat, czy asystent skrzyżowania.

Porsche Macan to ciekawa propozycja dla osób poszukujących prestiżowego, SUV-a o charakterze sportowym, który sprawdzi się jako komfortowy samochód do codziennego użytkowania. Cena samochodu w podstawowej wersji bez żadnych dodatków to 370 000 zł.