nissan leaf

Nissan Leaf 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Nissan Leaf to jeden z pierwszych elektrycznych modeli, który odniósł sukces - co oferuje i ile kosztuje w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie koreańskiego modelu i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje. Poniżej znajdziecie dane na temat dostępnych układów napędowych, wersji wyposażenia, możliwości personalizacji i oczywiście cen.

Nissan Leaf 2024 to jeden z pierwszych samochodów elektrycznych, który odniósł sukces. Model ma 4 490 mm długości, 1 812 mm szerokości, 1 530 mm wysokości (1 540 mm w N-Connecta), a rozstaw osi wynosi 2 700 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 394 litry, które można zwiększyć do 1 176 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Japoński producent zapewnia 5 lat lub 100 tys. km gwarancji na samochód. Jest też 8 lat lub 160 tys. km gwarancji na akumulator. Nissan sprzedaje obecnie w Polsce modele z roku produkcyjnego 2023, więc oferta jest tak naprawdę dość ograniczona.

Nissan Leaf 2024 – wersje wyposażenia

Leaf jest obecnie dostępny w Polsce jedynie w dwóch wersjach wyposażenia – Acenta oraz N-Connecta.

Bazowa wersja Acenta w standardzie oferuje światła do jazdy dziennej LED, tylne swiatła LED, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane (ale nie składane) i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kamerę cofania czy podgrzewaną kierownicę, przednie fotele i dwa skrajne miejsca z tyłu. Jest też oczywiście system e-Pedal z hamowaniem rekuperacyjnym. W zakresie multimediów bazowy Leaf zawiera 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 7″ wyświetlacz TFT zintegrowany z zestawem analogowych wskaźników i system audio z 6 głośnikami. Jest też możliwość połączenia (przewodowego) Android Auto oraz Apple CarPlay. Warto wskazać na całkiem bogatą listę systemów asystenckich. To m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, monitorowanie martwego pola z systemem ostrzegania, inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości czy inteligentny asystent utrzymania pasa ruchu z funkcją jazdy w korku. Standardem w tej wersji są 16-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz materiałowa tapicerka (czarna albo szara).

N-Connecta w standardzie nadal ma materiałową tapicerkę, ale już większe koła – z 17″ felgami. Ta wersja zawiera też przyciemniane tylny szyby, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne czy antena „płetwa rekina”. W zakresie multimediów nawigację online, a w zakresie systemów bezpieczeństwa m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, system kamer 360 stopni czy system wykrywania poruszających się obiektów. Największą zmianą jest jednak pompa ciepła w standardzie w tej wersji Leafa.

nissan leaf
Fot. Nissan

Silniki, układy napędowe

Jak wspomnieliśmy wyżej, aktualna oferta Nissana Leafa w Polsce jest bardzo ograniczona. Najbardziej dobitnie pokazuje to kwestia układów napędowych. Obecnie samochód można kupić jedynie z silnikiem o mocy 150 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i baterią o pojemności użytecznej 39 kWh.

Samochód jest wyposażony w jednofazową ładowarkę pokładową AC o mocy 6,6 kW, a maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 50 kW. Leaf jest oczywiście dostępny z napędem na przód oraz automatyczną, bezstopniową skrzynia biegów.

Zasięg WLTP w cyklu mieszanym wynosi 270 km, a średnie zużycie energii elektrycznej to 17,1 kWh/100 km.

nissan leaf
Fot. Nissan

Nowy Leaf. Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Możliwości dodatkowych opcji w Leafie są mocno ograniczone. Do wyboru są tak naprawdę tylko dwa pakiety opcjonalne – i to tylko dla lepiej wyposażonej wersji N-Connecta:

  • Pakiet LED (3 000 zł). Zawiera światła przednie Full LED, światła do jazdy dziennej LED oraz przednie reflektory przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów;
  • Pakiet ProPilot (2 000 zł). Zawiera inteligentny asystent utrzymania pasa ruchu, elektryczny hamulec postojowy oraz pilota jazdy w korkach.

Teoretycznie Leaf jest dostępny w Polsce w jedenastu konfiguracjach kolorystycznych, ale w praktyce jest ich mniej. Centrala japońskiej marki informuje bowiem, że dostępność wersji kolorystycznych jest ograniczona, a szczegóły przedstawią autoryzowani dealerzy. Nissan Leaf kolory lakieru to:

  • niemetalizowany czerwony – bez dopłaty;
  • niemetalizowany biały – 1 200 zł;
  • metalizowane: szary, czarny – 2 400 zł;
  • biały perłowy – 2 850 zł;
  • niebieski uniwersalny premium – 2 850 zł.

Do tego dochodzą nadwozia dwukolorowe. Samochód jest w nich dostępny z czarnym dachem w kolorach: biały perłowy, czerwony, srebrny, szary ceramiczny oraz niebieski. Cena każdorazowo wynosi 4 850 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tesla Cybertruck. Wszystkie informacje o projekcie w latach 2019-2024. To niezwykła telenowela

nissan leaf wnętrze
Fot. Nissan

Nissan Leaf 2024 – ceny

Ceny Nissana Leafa w Polsce rozpoczynają się już od 132 100 zł. To promocyjna oferta modelu, o 25 tysięcy złotych niższa niż cena podstawowa. Nissan więc oferuje bardzo niewielki wybór, jeśli chodzi o konfigurację samochodu, ale zachęca do zakupu niskimi cenami. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • Acenta (ew. wybranie białego koloru lakieru – gratis) – od 132 100 zł;
  • N-Connecta (Pakiet LED + ew. wybranie białego koloru lakieru – gratis) – od 139 900 zł.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *