Peugeot e-2008 2024. Wersje, silniki, ceny, personalizacja. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Peugeot e-2008 w 2024 roku to elektryczny odpowiednik spalinowego Peugeota 2008, który od lat jest popularnym wyborem w segmencie małych SUV-ów. Elektryczny Peugeot 2008 ma 4 304 mm długości, 1 550 mm szerokości, 1 550 mm wysokości (1 523 mm w GT), a rozstaw osi wynosi 2 605 mm. Pojemność bagażnika wynosi 434 litry, ale po złożeniu tylnych siedzeń można ją zwiększyć nawet do 1 467 litrów. Zbiornik paliwa ma natomiast 44 litry, także w wersji hybrydowej.
Peugeot e-2008 2024 – wersje wyposażenia
Nowy Peugeot e-2008 jest dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia. To Active, Allure i GT.
Podstawowa wersja Active jest przyzwoicie wyposażona. Standardem są reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne czy automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa). W e-2008 Active znajdziecie też wspomaganie parkowania tyłem (wizualne i dźwiękowe), system audio z 6 głośnikami czy 10-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Jednocześnie w najuboższej wersji są także 16-calowe felgi stalowe z kołpakami oraz 3,5-calowy wyświetlacz analogowy TFT. W kwestii systemów bezpieczeństwa każdy samochód zawiera tempomat, ogranicznik prędkości, automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji, ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. W standardzie znajdziecie też już pompę ciepła, kabel do ładowania trybu 3 trójfazowy 22 kW oraz jednofazową ładowarkę pokładową 7,4 kW.
Peugeot 2008 Allure może się pochwalić już znacznie lepszym wyposażeniem. Standardem są bowiem 17-calowe felgi aluminiowe oraz 10-calowy ekran cyfrowych zegarów i wskaźników. Poza tym w standardzie znajdziecie też przyciemniane tylne szyby, podgrzewaną tylną szybę, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne czy podwyższoną konsolę centralną z podłokietnikiem i elektrycznym hamulcem postojowym. Wersja ta zawiera również podłogę bagażnika regulowaną w dwóch pozycjach, bezkluczykowy dostęp oraz czarne relingi dachowe.
Wersja GT jest nie tylko usportowionym Peugeotem 2008 na prąd, ale zawiera także ulepszenia wyposażenia. W standardzie znajdziecie w niej bowiem reflektory Full LED i uruchamianie czy bezprzewodowe ładowanie smartfona. Jest też kamera cofania HD, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, 8-kolorowe oświetlenie ambientowe czy kierownica obszyta skórą. W kwestii designu uwagę zwraca czarny dach, aluminiowe nakładki na pedały czy aluminiowe listwy na progach.
Jednostki napędowe
Peugeot oferuje w Polsce dwie możliwości skonfigurowania elektrycznego 2008.
Słabsza wersja Peugeota e-2008 oferuje silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM oferujący 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on sparowany z 1-biegową przekładnią redukcyjną. Samochód w tej wersji ma baterię o pojemności użytkowej 46,3 kWh (pojemność nominalna 50 kWh), która oferuje zasięg do 482 km w cyklu miejskim.
Mocniejszy silnik elektryczny e-2008 ma 115 kW/156 KM mocy maksymalnej i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sama technologia obu układów napędowych też się różni – słabszy to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, a mocniejszy to hybrydowy synchroniczny. W parze z większą mocą idzie także większa bateria – w tej wersji ma ona 48,1 kWh pojemności użytkowej (pojemność nominalna 54 kWh). Jednostka również jest sparowana z 1-biegowym automatem, a jej zasięg wynosi do 568 km w cyklu miejskim.
Samochód w obu wersjach można ładować maksymalnie 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) i 100 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).
Ile wynosi natomiast zużycie energii Peugeota e-2008? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według WLTP:
- 100 kW/136 KM 46,3 kWh – 15,7 kWh/100 km;
- 115 kW/156 KM 48,1 kWh – 15,3 kWh/100 km.
Jakie opcje dodatkowe?
Elektryczny SUV Peugeota jest obecnie dostępny w sześciu kolorach. Peugeot e-2008 kolory lakieru:
- metaliczny Szary Selenium – bez dopłaty;
- metaliczne: Biały Okenite, Czarny Perla Nera, Szary Artense – 2 700 zł;
- specjalne: Czerwony Elixir, Niebieski Vertigo – 3 500 zł.
Do wyboru są też trzy rodzaje felg – 16″ stalowe z kołpakami (standard dla Active), 17″ aluminowe (standard dla Allure i GT) oraz 18″ aluminiowe (opcja dla GT – 1 400 zł). Standardem dla Peugeota 2008 jest zestaw naprawczy, w żadnej wersji nie można nawet dokupić zapasowego koła dojazdowego.
Peugeot nie jest jednym z tych producentów, który dużo możliwości swoich samochodów ukrywa w dodatkowych opcjach. Najczęściej są to bowiem pakiety z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa albo wspomagającymi jazdę. Najciekawsze z nich to:
- Pakiet Drive Assist (dla Allure – wersja z manualną skrzynią biegów, 1 000 zł), zawierający adaptacyjny tempomat oraz system automatycznego hamowania w dzień i w nocy (kamera i radar);
- Pakiet Drive Assist Plus (dla Allure i GT – wersja z automatem, 1 000 zł), zawierający adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, system utrzymania środka pasa ruchu oraz wspomniany wyżej system automatycznego hamowania;
- Pakiet Alcantara Executive (dla GT, 5 000 zł) – tapicerka z trzech materiałów, podgrzewany fotel kierowcy z elektryczną regulacją i funkcją masażu, podgrzewany fotel pasażera z przodu. Co ciekawe, to jedyna możliwość kupna podgrzewanych siedzeń dla GT – nie można ich kupić osobno.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używany Fiat 500e I generacji. Opinie, wady, zalety. Z ziemi amerykańskiej do Europy
Co jeszcze?
Jest też kilka powiązanych ze sobą pakietów dot. multimediów. Najciekawsze z nich to:
- Pakiet Navigation (dla GT, 2 000 zł). Zawiera m.in. nawigację satelitarną, sterowanie za pomocą poleceń głosowych, usługi TomTom czy dodatkowe gniazda USB;
- Pakiet Vision (1 500 zł dla Allure, 750 zł dla GT – część tego pakietu jest w standardzie GT). Zawiera kamerę 360 stopni czy lusterka ze wskaźnikami monitorowania martwego pola;
- Pakiet Navigation & Visiopark 1 (dla Allure, 3 000 zł) zawierający m.in. kamerę cofania, nawigację satelitarną, usługi TomTom czy system e-call/b-call;
- Pakiet Navigation & Pakiet Vision (dla Allure, 3 500 zł) zawierający poza powyższym kamerę 360 stopni i system monitorowania martwego pola.
Jeśli chodzi o pojedyncze dodatkowe opcje, warto wskazać na:
- otwierany dach z mechanicznie sterowaną osłoną wewnętrzną (dla Allure i GT) – 4 500 zł;
- podgrzewane przednie siedzenia (dla Active i Allure) – 700 zł;
- ładowarka indukcyjna do smartfona (dla Allure) – 400 zł.
Peugeot e-2008 2024 – ceny
Ceny elektrycznego Peugeota 2008 w 2024 roku startują od 186 750 zł. Samochód w obu wersjach układu napędowego jest dostępny we wszystkich trzech wariantach wyposażenia. Poniżej znajdziecie pełen cennik Peugeota e-2008:
- 100 kW/136 KM 46,3 kWh – Active od 186 750 zł, Allure od 193 850 zł, GT od 203 100 zł;
- 115 kW/156 KM 48,1 kWh – Active od 191 550 zł, Allure od 198 650 zł, GT od 207 900 zł.
Leave a Comment