peugeot e-3008

Peugeot e-3008 2024. Wersje, silnik, zasięg, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Ile kosztuje i co oferuje Peugeot e-3008 w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie francuskiego SUV-a na prąd, który oferuje sporo mocy, a także sensowny zasięg. Omawiamy wersje wyposażenia, układ napędowy, dodatkowo płatne opcje oraz ceny.

Peugeot e-3008 2024 to kolejny SUV Peugeota na prąd. Model ma 4 542 mm długości, 1 895 mm szerokości i 1 641 mm wysokości. Samochód ma bagażnik o standardowej pojemności 520 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1 480 litrów. Standardem dla e-3008 są zdalne aktualizacje oprogramowania. Model jest oferowany także w zarówno w elektrycznej, jak i spalinowej wersji.

Peugeot e-3008 2024 – wersje wyposażenia

Elektryczny Peugeot 3008 obecnie jest dostępny w Polsce jedynie w dwóch wersjach wyposażenia – Allure oraz GT.

Wersja Allure jest dobrze wyposażona i aż dziwnie mówić o niej, że jest bazowa. W standardzie znajdziecie bowiem reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów, tylne światła LED w kształcie trzech pazurów, kamerę cofania czy czujniki parkowania z tyłu. Jest też tempomat, ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, zaawansowany system hamowania awaryjnego z kamerą video i radarem czy asystent ostrzegający o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, automatycznie korygujący tor jazdy. W standardzie znajdziecie też 19-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i rozbudowane multimedia. Centrum samochodu stanowią bowiem 10-calowe cyfrowe zegary i wskaźniki zintegrowane z 10-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego z bezprzewodowym połączeniem Android Auto i Apple CarPlay. W standardzie znajdziecie też już przewód do ładowania trybu 3 trójfazowy 22 kW oraz trójfazową ładowarkę pokładową 11 kW.

GT to oczywiście usportowiona wersja Peugeota e-3008, zawierająca jednak oczywiście także sporo ulepszeń względem Allure. W standardzie zawiera bowiem m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewaną kierownicę, bezdotykowo otwieraną i zamykaną klapę bagażnika czy ładowarkę indukcyjną do smartfonów. W zakresie designu w oczy rzucają się przede wszystkim czarny dach i tylny spojler, ale także 20″ felgi aluminiowe z aerodynamicznymi elementami. Jest też oświetlenie ambientowe (8 kolorów) i zakrzywiony ekran 21″ będący centrum wnętrza. To oczywiście połączenie cyfrowych zegarów i wskaźników z ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego. W kwestii multimediów warto zwrócić uwagę na rozbudowany Peugeot Connect z nawigacją mogącą wyznaczać trasy z przystankami na ładowanie samochodów elektrycznych.

peugeot e-3008
Fot. Peugeot

Silniki, układy napędowe

Elektryczny Peugeot 3008 jest dostępny w Polsce jedynie w jednej konfiguracji. To o tyle dziwne, że mniejszy e-2008 oferuje dwa układy napędowe. Ten w większym modelu jest jednak znacznie mocniejszy od tamtych.

Jedyna dostępna w Polsce wersja Peugeota e-3008 oferuje silnik elektryczny o mocy 157 kW/210 KM oferujący 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sparowano go z 1-biegową przekładnią redukcyjną. Samochód w tej wersji ma baterię o pojemności użytkowej 73 kWh, która oferuje zasięg do 656 km w cyklu miejskim.

Samochód można ładować maksymalnie 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) i 160 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC). Zużycie energii Peugeota e-3008 wynosi 16,7-17,4 kWh / 100 km w cyklu średnim według metodologii WLTP.

peugeot e-3008
Fot. Peugeot

Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Francuski SUV jest obecnie dostępny w sześciu kolorach. Peugeot e-3008 kolory lakieru to:

  • metaliczny Niebieski Obsession – bez dopłaty;
  • metaliczne: Czarny Perla Nera, Niebieski Ingaro, Szary Artense, Szary Titane – 2 900 zł;
  • metaliczny specjalny Biały Okenite – 3 700 zł.

Do wyboru są też cztery rodzaje tapicerki. Standardem dla Allure jest tapicerka z tkaniny tłoczonej z elementami ze skóry ekologicznej. Opcjonalnie można kupić tapicerkę z czarnej perforowanej skóry Nappa (8 100 zł, w cenie także dodatkowe możliwości foteli, w tym podgrzewanie przednich foteli kierowcy i pasażera). Dla GT standardem jest tłoczona Alcantara ze wstawkami ze skóry ekologicznej. W tej wersji opcjonalnie można mieć natomiast tapicerkę z czarnej perforowanej skóry Nappa (11 550 zł, różnica w przeszyciach, a także wyposażeniu – fotele są wentylowane i mają funkcję masażu).

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Peugeot e-2008 2024. Wersje, silniki, ceny, personalizacja. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Jakie pakiety opcjonalne?

Samochód można doposażyć także w opcjonalne pakiety z większą ilością asystentów. W tym zakresie warto wskazać na:

  • Pakiet Bezpieczeństwo dla Allure (6 350 zł). Zawiera m.in. system kamer 360 stopni, boczne czujniki parkowania, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, asystenta świateł drogowych, monitorowanie martwego pola z asystentem zmiany pasa ruchu, alarm z czujnikiem przechyłu czy podgrzewane i elektrycznie składane lusterka z pochylaniem na biegu wstecznym. Jest też podgrzewana kierownica i adaptacyjny tempomat stop&go, które są standardem w GT;
  • Pakiet Bezpieczeństwo dla GT (6 550 zł). Zawiera poza powyższym także aktywny tempomat stop&go czy asystenta utrzymania pasa ruchu i zmiany pasa ruchu. Aktywny tempomat to nic innego, niż jazda półautonomiczna w której pojazd zarządza sterowaniem kierunkiem i prędkością, a także pomaga kierowcy w wyprzedzaniu czy zmianach pasa.

Warto wskazać także na inne opcje dodatkowe w Peugeocie e-3008:

  • Pakiet Panorama (4 900 zł, dla Allure). Zawiera m.in. nawigację satelitarną z wyznaczaniem tras z miejscami ładowania samochodów elektrycznych, sterowanie za pomocą poleceń głosowych, więcej gniazd USB, zamianę z dwóch ekranów 10″ na jeden zakrzywiony 21″ czy ładowarkę indukcyjną do smartfonów;
  • Pakiet Zimowy (2 600 zł, dla obu wersji). Zawiera system kontroli trakcji z trybami piasek/bloto/śnieg, podgrzewaną przednią szybę oraz siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową;
  • Pakiet Hi-Fi (9 650 zł, dla GT). Zawiera m.in. elektrycznie sterowany i otwierany dach panoramiczny czy system premium audio Focal z 10 głośnikami;
  • Towing Pack (3 000 zł, dla obu wersji) zawierający demontowalny hak holowniczy ze stabilizacją toru jazdy przyczepy.
peugeot e-3008 wnętrze
Fot. Peugeot

Peugeot e-3008 2024 – ceny

Ceny Peugeota e-3008 w 2024 roku startują od 233 600 zł za wersję wyposażenia Allure. Elektryczny 3008 w wersji GT kosztuje natomiast co najmniej 251 650 zł.

Skomentuj

Dodaj komentarz