volkswagen id.5

Volkswagen ID.5 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Co oferuje i ile kosztuje nowy Volkswagen ID.5 w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie nowego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Volkswagen ID.5 2024 to trzeci przedstawiciel rodziny ID. niemieckiego producenta. Model ma 4 599 mm długości, 1 852 mm szerokości, 1 616 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 770 mm. Pojemność bagażnika przy rozłożonej tylnej kanapie wynosi 549 litrów, ale po złożeniu siedzeń można ją zwiększyć do 1 561 litrów. Samochód można ładować prądem stałym (DC) o mocy do 135 kW oraz prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW.

Samochód dostępny jest w siedmiu wersjach kolorystycznych – zawsze z czarnym dachem. To Szary Moonstone, Czarny Grenadill, Srebrny Scale, Niebieski Dusk, Biały Glacier, Czerwony King’s Red oraz Niebieski Costa Azul. Wszystkie poza tym ostatnim są dostępne bez dopłaty. Tylko Szary Moonstone i Srebrny Scale dostępne są bez dopłaty. Za pozostałe trzeba zapłacić 2 860 zł albo 3 570 zł (Czerwony King’s Red). To spora zmiana względem 2023 roku, kiedy tylko czerwony wymagał dopłaty – i to znacznie mniej, niż obecnie.

Volkswagen ID.5 2024 – silniki

Volkswagen ID.5 jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach układu napędowego, a oferta przeszła niedawno sporą metamorfozę. Dostępne do kupna są bowiem wyłącznie mocne wersje silnikowe, podczas gdy niemiecki producent zdecydował się na wycofanie bazowej wcześniej wersji o mocy 174 KM.

Obecnie podstawowy Volkswagen ID.5 ma aż 286 KM mocy maksymalnej z jednego silnika elektrycznego, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 100 km/h już w 6,7 sekundy. Jego zasięg w cyklu mieszanym wynosi do 557 kilometrów, o co dba bateria litowo-jonowa o pojemności 77 kWh netto. Za przeniesienie napędu odpowiada 1-biegowa, automatyczna skrzynia biegów.

Druga dostępna w Polsce wersja to duet silników elektrycznych (po jednym na każdą oś) zapewniający 340 KM mocy maksymalnej. Ten układ napędowy jest oczywiście dostępny tylko w wersji GTX 4Motion z napędem na cztery koła. Dzięki tym parametrom samochód przyspiesza do pierwszej setki w 5,4 sekundy. Jego zasięg w cyklu mieszanym wynosi natomiast do 533 kilometrów, za co odpowiada ta sama bateria, co w wyżej opisanej wersji. Identycznie wygląda także sprawa z automatyczną skrzynią biegów.

Ile wynosi zużycie energii Volkswagena ID.5? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:

  • 77 kWh 286 KM – 15,8-16 kWh/100 km;
  • 77 kWh 340 KM – 16,4 kWh/100 km.
volkswagen id.5
Fot. Volkswagen

Volkswagen ID.5 – wersje wyposażenia

ID.5 w Polsce jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Pro Performance, Special Edition oraz GTX 4Motion.

Bazowa wersja Pro Performance oferuje przyzwoite wyposażenie, ale Volkswagen nie byłby sobą, gdyby nie poukrywał wielu elementów w opcjonalnych pakietach, o których niżej. W standardzie znajdziemy jednak tylne światła i reflektory w technologii LED (te drugie z automatyczną regulacją zasięgu), 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, aktywny tempomat z funkcją stop&go czy jednostrefową automatyczną klimatyzację. Jest też rozbudowany pakiet asystentów bezpieczeństwa, zawierający m.in. system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów Front Assist, asystenta utrzymania pasa ruchu Lane Assist, system rozpoznawania znaków drogowych Sign Asisst czy czujniki parkowania z przodu i tyłu. Jest też 12,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, ale bez nawigacji satelitarnej. Standardem dla tej wersji są 19-calowe koła (235/55 z przodu, 255/50 z tyłu). Każde auto w standardzie ma także kabel do ładowania prądem zmiennym.

Wersja Special Edition całkiem sporo różni się od poprzednika, choć jest niewiele droższa, dzięki czemu jest znacznie atrakcyjniejszym wyborem od Pro Performance. Przede wszystkim znajdziecie w niej reflektory LED Matrix z automatyczną regulacją zasięgu, tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz przyciemniane szyby. W zakresie multimediów Special Edition oferuje już ładowanie indukcyjne smartfonów oraz nawigację satelitarną. Jest też podgrzewana przednia szyba, podgrzewane przednie fotele, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika czy 30 kolorów oświetlenia ambientowego. W kwestii systemów asystenckich pojawił się m.in. proaktywny system ochrony pasażerów, system wspomagania parkowania czy kamera cofania.

ID.5 GTX 4Motion definiuje przede wszystkim większa moc oraz napęd na wszystkie koła, co mocno wpływa na cenę. W kwestii wyposażenia jest podobnie do Special Edition, choć… wycięto niektóre elementy wyposażenia. W tej wersji nie znajdziecie bowiem proaktywnego systemu ochrony pasażerów, kamery cofania, bezdotykowego otwierania/zamykania klapy bagażnika czy systemu wspomagania parkowania. Jest za to dodatkowa osłona silnika i samouszczelniające się opony na 20-calowych felgach – 235/50 z przodu i 255/45 z tyłu. Oczywiście do tego dochodzą specjalne wzory felg i tapicerki.

volkswagen id.5
Fot. Volkswagen

Co za dodatkową opłatą?

Elektryczny Volkswagen ID.5 w 2024 roku oferuje naprawdę sporo w opcjonalnych pakietach. Poniżej wskazujemy najważniejsze z pakietów doposażających:

  • Pakiet Assistance (6 280 zł, dla wszystkich wersji) – zawiera m.in. bezkluczykowy dostęp, alarm antywłamaniowy, podświetlone klamki w drzwiach, kamerę cofania czy proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash;
  • Pakiet Assistance Plus (w zależności od wersji od 7 730 zł do 14 510 zł – część elementów pakietu znajduje się w standardowym wyposażeniu wersji Special Edition i GTX 4Motion) – poza wyżej wskazanymi funkcjonalnościami także m.in. kamera 360 stopni, bezdotykowe otwieranie/zamykanie pokrywy bagażnika czy asystent zmiany pasa ruchu;
  • Pakiet Infotainment Plus (w zależności od wersji od 7 580 zł do 12 880 zł – część elementów pakietu znajduje się w standardowym wyposażeniu wersji Special Edition i GTX 4Motion) – m.in. wyświetlacz przezierny czy system audio Harman Kardon 400 W z 6 głośnikami i subwooferem;
  • Pakiet Sport (1 690 zł) – zawieszenie sportowe i progresywny układ kierowniczy;
  • Pakiet Sport Plus (5 560 zł) – adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z wyborem profilu jazdy i progresywny układ kierowniczy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus RZ 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Jakie inne opcje dodatkowo płatne?

Poza tym Volkswagen oferuje ogrom pakietów stylizacyjnych, dzięki którym można dostosować samochód do własnych upodobań. Ich ceny rozpoczynają się od 5 110 zł, a kończą na 16 980 zł. Najdroższe z nich zawierają podgrzewane fotele z elektryczną regulacją i funkcją pamięci, specjalne tapicerki siedzeń czy funkcje masażu.

Z pozostałych opcji warto wskazać na kilka dodatkowo płatnych opcji:

  • pompa ciepła – 4 810 zł;
  • elektrycznie odblokowywany składany hak holowniczy – 4 540 zł;
  • kabel do ładowania z gniazda 230 V – 840 zł.

Dostępne są także pakiety przeglądów na 3 i 4 lata w trzech wersjach rozbudowania. Podstawowy zawiera pakiet przeglądów (3-letni 959 zł, 4-letni 2 269 zł), środkowy dodatkowo ochronę pogwarancyjną (3-letni 2 079 zł, 4-letni 4 010 zł), a najdroższy dodatkowo mobilność zastępczą (3-letni 8 301 zł, 4-letni 13 704 zł).

Standardem dla wersji Pro Performance i Special Edition są 19-calowe koła, a dla GTX 4Motion 20-calowe, ale samochód można mieć także z 21-calowymi kołami, których ceny oscylują od 2 370 zł do 7 500 zł.

volkswagen id.5 wnętrze
Fot. Volkswagen

Volkswagen ID.5 2024 – ceny

Cennik nowego Volkswagena ID.5 rozpoczyna się od 236 190 zł za wersję Pro Performance. Poniżej znajdziecie pełen polski cennik ID.5:

  • 77 kWh 286 KM – Pro Performance od 236 190 zł, Special Edition od 240 790 zł;
  • 77 kWh 340 KM – GTX 4Motion od 279 790 zł.

Skomentuj

Dodaj komentarz