Ile kosztuje najtańsze hybrydowe Mitsubishi ASX? Cena w październiku 2024
Mitsubishi wprowadziło niedawno na rynek kolejną hybrydową wersję swojego popularnego modelu – ASX. Ten kompaktowy crossover z układem hybrydowym może zainteresować klientów poszukujących ekonomicznego, ale jednocześnie dynamicznego samochodu.
Cena hybrydowego Mitsubishi ASX
Obecnie cena wyjściowa hybrydowego Mitsubishi ASX 1.3 M Hybrid 6MT 140 KM w Polsce wynosi 106 990 zł w wersji Invite. W tej wersji samochód ma 140 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 260 Nm. Silnik jest umieszczony z przodu, a napęd przekazywany jest na przednią oś. Ta wersja wyposażona jest w układ miękkiej hybrydy MHEV, który wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania i pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Mitsubishi oferuje trzy poziomy wyposażenia dla wersji hybrydowej – Invite, Intense oraz Instyle. Wersja Invite to podstawa, ale już w niej znajdziemy sporo ciekawego wyposażenia, w tym 10,4-calowy wyświetlacz centralny, reflektory LED czy system audio o dużej mocy.
Wymiary Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX ma całkowitą długość 4 227 mm. Z tym rozmiarem wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów, będąc ciekawą alternatywą dla popularnych, tradycyjnych kompaktów. ASX wyróżnia się również nowoczesnym, dynamicznym designem typowym dla najnowszych modeli Mitsubishi.
Hybrydowe ASX ma 1 797 mm szerokości (bez lusterek). Wysokość to 1 567 mm, a rozstaw osi – 2 639 mm. To wszystko przekłada się na przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych.
Wnętrze
Wnętrze hybrydowego Mitsubishi ASX jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji. W standardzie znajdziemy tapicerkę tekstylną w kolorze czarnym i szarym. Deska rozdzielcza jest prosta i elegancka, a dominuje na niej 10,4-calowy wyświetlacz centralny.
System multimedialny oferuje interfejs Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala na łatwe połączenie ze smartfonem. Warto zaznaczyć, że Mitsubishi oferuje szereg systemów bezpieczeństwa, w tym FCM (system ograniczający skutki kolizji czołowych) czy LKA (asystent utrzymywania pasa ruchu).
ASX oferuje przestrzeń dla pięciu osób, ale wygodnie będzie raczej czterem. Przestrzeń na nogi z przodu wynosi 1 063 mm, a z tyłu 821 mm. Szerokość na wysokości ramion to odpowiednio 1 400 mm z przodu i 1 346 mm z tyłu.
Bagażnik hybrydowego ASX
Bagażnik hybrydowego ASX ma pojemność 484 litrów. To dobry wynik w segmencie kompaktowych SUV-ów. Tylna kanapa jest dzielona i przesuwana, co pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej w razie potrzeby.
Co ciekawe, ASX posiada także schowek pod podłogą bagażnika, co zwiększa jego funkcjonalność i pozwala na lepszą organizację przewożonych przedmiotów.
Mitsubishi ASX 1.3 M Hybrid – czy warto?
Hybrydowe Mitsubishi ASX to ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów z napędem hybrydowym. Jego główne zalety to atrakcyjny design, rozsądna cena, dobre osiągi, nowoczesne technologie oraz niskie zużycie paliwa. Przydatne systemy bezpieczeństwa czy możliwość personalizacji to również mocne strony ASX, co z pewnością docenią miłośnicy nowych technologii.
ASX prezentuje się nowocześnie i dynamicznie, a jako że jest to jedna z tańszych wersji hybrydowych w tym segmencie, to może przyciągnąć nowych klientów do marki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy to dobry wynik w tej klasie i potrafi dać odrobinę sportowych emocji podczas jazdy.
Wśród potencjalnych minusów można wymienić brak mocniejszych wersji silnikowych czy automatycznej skrzyni biegów w tej konfiguracji. Niektórzy użytkownicy mogą również oczekiwać bardziej zaawansowanego systemu hybrydowego.
Mitsubishi ASX 1.3 M Hybrid może być ciekawą propozycją dla osób poszukujących ekonomicznego, ale jednocześnie przestronnego i dobrze wyposażonego samochodu. Może to być dobra opcja dla mieszkańców miast i tych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji, a jednocześnie nie chcą rezygnować z komfortu i nowoczesnych technologii.