audi q4 e-tron

Audi Q4 e-tron 2024. Wersje, silniki, opcje, ceny. Wszystko co powinniście wiedzieć

Audi Q4 e-tron był dla marki przepustką do bardziej przystępnego i chętniej wybieranego segmentu kompaktowych SUV-ów z napędem elektrycznym. Oczywiście dla wymagających jest obfite wyposażenie opcjonalne, ale próg cenowy został zawieszony stosunkowo nisko. Poznajmy bliżej Audi Q4 e-tron - jego wyposażenie, silniki, dodatkowe opcje i ceny.

Wiele osób może przyznać, że Audi Q4 e-tron to nieco atrakcyjniejsza wizualnie alternatywa dla Volkswagena ID.4 i ID.5. Docenią oni odważniejszą stylistykę, poczucie obcowania z marką premium, szerszą paletę dodatkowego wyposażenia i możliwości personalizacji. Choć cena jest odrobinę wyższa, a wymiary nieco mniejsze (choć wciąż w granicach kilku centymetrów), Audi Q4 e-tron może stanowić ciekawszą propozycję dla tych, którzy już mają auto marki Audi np. A6, ale potrzebują czegoś mniejszego, bardziej zwrotnego i z napędem elektrycznym do miasta. Decyzja wydaje się więc oczywista.

Audi Q4 e-tron
fot. Audi

Nadwozie Audi Q4 e-tron może się podobać i z pewnością nie można go nazywać elektrycznym Q5. O ile Q5 jest mocno stonowana i stylistycznie odrobinę przestarzała, tak Q4 e-tron prezentuje się świeżo i bardzo dynamicznie. Smukłe klosze lamp przednich, które ładnie korespondują z dużą atrapą grilla idealnie to pokazują. Do tego listwa świetlna LED z tyłu, muskularne przetłoczenia na nadkolach, szerokie listwy progowe dodające agresywności i świetna linia dachu, nawet w standardowej odmianie. A mamy przecież jeszcze wersję Sportback, która wygląda jak podniesione czterodrzwiowe coupe. Ciekawa mieszanka różnych styli. Wymiary auta w standardowej wersji to 4588 mm długości, 1865 mm szerokości i 1614 mm wysokości. Rozstaw osi to 2764 mm.

Środek również nie jest oszczędny pod względem stylistycznym i posiada mnóstwo ciekawych elementów, zaczynając od specyficznej kierownicy, przez nietypowo ułożone kratki nawiewów, po wysepkę z selektorem skrzyni biegów. Jest sporo elementów z połyskującego czarnego plastiku, ale poza tym wszystko prezentuje się solidnie i typowo dla Audi – z wysmakowaniem i możliwością szerokiej personalizacji. Warto docenić miejsca z tyłu, bowiem nawet pasażer w środku nie będzie miał problemów z odpowiednią pozycją dzięki niskiemu tunelowi środkowemu. Pojemność bagażnika Q4 e-tron w standardowej wersji nadwozia mieści się w zakresie od 520 do 1490 litrów, natomiast wersja Sportback oferuje od 535 do 1460 litrów. Różnice są zatem niewielkie i wybór zależy głównie od preferencji wizualnych i od tego, czy z tyłu będą podróżowały wysokie osoby.

Audi Q4 e-tron 2024 – wersje wyposażenia

Jak przystało na Audi i w zasadzie większość producentów klasy premium, zaczynamy konfigurację od „czystej kartki” i kilkoma kliknięciami dorzucamy do cennika kilka pakietów, dodatków i elementów wyposażenia. Co prawda w konfiguratorze znajdziemy specjalną wersję z dofinansowaniem „Mój elektryk”, ale szczegóły i wersje mogą się różnić w zależności od dealera Audi.

Zaczynamy zatem od wersji Base, w której znajdziemy już dość ciekawe i przydatne dodatki, za które u niektórych producentów trzeba dopłacać. Mamy zatem elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, składane oparcia kanapy (w stosunku 60:40), elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika czy też komfortowy podłokietnik z przodu. W standardzie dostajemy także system Audi connect Navigation & Infotainment, wirtualne zegary Audi virtual cockpit oraz standardowy system audio. Są co prawda czujniki parkowania z tyłu, ale za kamerę i więcej elementów wspomagania parkowania trzeba zapłacić. Dostajemy za to podgrzewane fotele przednie, automatyczną klimatyzację jednostrefową wraz z funkcją postojową (schłodzenie wnętrza latem lub ogrzanie wnętrza zimą przed wyjazdem).

Audi Q4 e-tron
fot. Audi

Elektryczne Audi Q4 e-tron. Opcje, pakiety, dodatki etc.

Już w bazowym wyposażeniu mamy najważniejsze elementy i w zasadzie moglibyśmy wyjechać takim autem z salonu bez większych braków, ale sens marek premium tkwi w wyposażeniu dodatkowym, które jest obfite, ale i bardzo kosztowne. O cenach napiszemy niżej, wraz z możliwą konfiguracją „pod korek” oraz jej ceną względem bazowego wariantu, ale teraz skupimy się na dodatkach i cenach. Warto również zaznaczyć, że wraz z różnymi opcjami i pakietami może być konieczne wybranie kilku kolejnych – niektóre opcje są bowiem „nierozerwalnie” złączone z innymi.

Oto wybrane dodatki i pakiety:

  • Pakiet S line Edition (specjalny lakier nadwozia, elementy stylistyki S line, obręcze kół 21 cali etc.) – 41 000 złotych
  • Pakiet promocyjny Technology (reflektory Matrix LED, audio Audi sound system, Pakiet Assistance plus etc.) – 8 660 złotych
  • Pakiet promocyjny Comfort (elektrycznie regulowane fotele, podświetlane lusterka, pakiet klimatyzacji etc.) – 12 620 złotych
  • Pakiet S line (same dodatki stylistyczne) – 7 220 złotych
  • Pakiet Advanced (same dodatki stylistyczne) – 2 990 złotych
  • Opcjonalny lakier – od 4 230 do 4 980 złotych
  • Opcjonalne obręcze aluminiowe od 19 do 21 cali – od 1000 do 9 660 złotych
  • Panoramiczny szklany dach – 6 520 złotych
  • Wnętrze z opcjonalnymi siedzeniami (np. obszytymi kombinacją skóra/skóra ekologiczna) – 11 550 złotych
  • Wnętrze S line z siedzeniami sportowymi – 7 190 złotych
  • Szwy ozdobne w kolorze czerwonym z oferty Audi Sport – 2 210 złotych
  • Aplikacje dekoracyjne z aluminium – 1 120 złotych
  • Pakiet oświetlenia Ambiente plus – 500 złotych
  • Pakiet Seats & Mirrors Plus (elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, funkcja pamięci etc.) – 4 380 złotych
  • Oparcie kanapy dzielone (40:20:40) i składane – 1250 złotych
  • Pakiet MMI pro (wyświetlacz head-up, nawigacja plus, Audi Smartphone Interface etc.) – 5 300 złotych
  • System audio SONOS Premium – 2 040 złotych
  • Ogrzewana przednia szyba z izolacją termiczną – 1 750 złotych
  • Pompa ciepła – 4 930 złotych
  • Pakiet Dynamic plus (zmienne tryby jazdy, progresywny układ kierowniczy etc.) – 6 870 złotych
  • Hak holowniczy – 4 730 złotych
Audi Q4 e-tron
fot. Audi

Audi Q4 e-tron. Silniki i wersje napędowe

Zanim przejdziemy do ostatecznych cen i potencjalnych wariantów, sprawdźmy co może napędzać elektryczne Audi Q4 e-tron. O ile na początku w ofercie było kilka wariantów napędowych i bateryjnych, tak teraz znajdziemy w konfiguratorze tylko wersję 45 i 55 e-tron, przy czym wersja 45 e-tron może być dostępna z napędem na tylną oś lub quattro, natomiast topowa dostępna jest tylko z napędem na obie osie. Pojemność akumulatora we wszystkich wariantach to 77 kWh netto z maksymalną mocą ładowania od 135 do 175 kW.

Podstawowy wariant 45 e-tron oferuje 286 KM oraz 545 Nm momentu obrotowego. To bardzo przyzwoite wartości, które przekładają się na świetne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,7 sekundy, co jest już rewirem samochodów sportowych. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Warto zaznaczyć, że jest to wariant z największym deklarowanym zasięgiem na poziomie do 545 kilometrów (realnie ok. 456 kilometrów).

Alternatywą jest wariant 45 e-tron quattro, który oferuje taką samą moc 286 KM i moment obrotowy 545 Nm (dla osi tylnej). W tym modelu jednak do gry wchodzi dodatkowy silnik elektryczny umieszczony z przodu, dzięki czemu sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,6 sekundy. Niewielka różnica, ale jeśli komuś zależy na lepszej trakcji na mokrej i śliskiej nawierzchni, zapewne poświęci temu mniejszy zasięg deklarowany – do 526 kilometrów (realnie ok. 450 kilometrów).

Na szczycie oferty mamy wersję 55 e-tron quattro o mocy 340 KM. Silnik umieszczony z tyłu generuje 286 KM i 545 Nm jak w słabszych wariantach, podczas gdy silnik przedni oferuje 109 KM i 134 Nm. Takie połączenie przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 180 km/h. W tym wariancie maksymalna prędkość ładowania została podniesiona do 175 kW a zasięg deklarowany to 523 kilometry (realnie ok. 450 kilometrów).

Ceny i przykładowe konfiguracje

Cena Audi Q4 e-tron zaczyna się od 248 800 złotych za wariant Base z silnikiem 45 e-tron o mocy 286 KM. Za tą samą wersję z napędem quattro zapłacimy już 261 400 złotych, natomiast model z napędem 55 e-tron quattro o mocy 340 KM kosztuje 283 800 złotych. Pamiętajmy również, że jest jeszcze wersja nadwoziowa Sportback, która kosztuje od 260 100 złotych do 295 100 złotych.

Przykładowo model ze standardowym nadwoziem w topowej wersji napędowej 55 e-tron quattro o mocy 340 KM z pakietem S line Edition, Technology, Comfort, szklanym dachem panoramicznym i kilkoma (ale nie wszystkimi) dodatkami to koszt 377 430 złotych. Koszt samego wyposażenia opcjonalnego to 93 630 złotych. Obstawiam, że możliwe jest dobicie z dodatkami do poziomu 100 000 złotych. Owszem, drogo, ale na tym polega segment premium – ogromne możliwości personalizacji za odpowiednią kwotę.

Skomentuj

Dodaj komentarz