ford mustang mach-e

Ford Mustang Mach-E 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Co oferuje i ile kosztuje nowy Ford Mustang Mach-E w 2025 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie nowego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Ford Mustang Mach-E 2025 to pierwszy elektryczny SUV amerykańskiego producenta, który przebojem wdarł się na rynek, choć potem jego sprzedaż znacząco zwolniła. Model ma 4 713 mm długości (wersja GT 4 743 mm), 1 930 mm szerokości, 1 624 mm wysokości (GT 1 613 mm), a rozstaw osi wynosi 2 987 mm.

Pojemność bagażnika Mustanga-Mach-E w standardowej konfiguracji wynosi 402 litry, ale przy złożonej tylnej kanapie można ją zwiększyć do 1 420 litrów. Do tego dochodzi jednak przedni bagażnik (tzw. frunk) o pojemności 100 litrów. Samochód można ładować prądem stałym o mocy do 150 kW oraz prądem przemiennym o mocy do 22 kW.

Obecnie Ford oferuje w cenie aż 8 lat ochrony Ford Protect. Obejmuje ona ochronę pogwarancyjną do 8 lat/160 tys. km, a także bezpłątne przeglądy serwisowe co dwa lata do 8. roku eksploatacji. W cenie samochodu znajduje się także wallbox 22 kW.

Ford Mustang Mach-E 2025 – silniki

Elektryczny Mustang Mach-E dostępny jest w Polsce w pięciu wersjach – dwóch z napędem na tylne koła i trzech z napędem na wszystkie koła.

Bazową wersją jest Mach-E o mocy 268 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która jest wyposażona w baterię o pojemności użytecznej 72,6 kWh, zapewniającą zasięg do 470 km w cyklu mieszanym według WLTP. Mustang Mach-E z napędem na tył jest także dostępny w mocniejszej wersji o większym zasięgu. Ma ona 294 KM mocy maksymalnej, a bateria o pojemności użytecznej 91 kWh zapewnia zasięg do 600 km według WLTP.

Są też trzy wersje elektrycznego Mustanga z napędem na wszystkie koła. Najsłabsza bazuje na baterii o pojemności użytkowej 72,6 kWh, ale ma już 329 KM i 675 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te wystarczają na 435 km zasięgu według WLTP.

Pozostałe dwie wersje samochodu z napędem AWD bazują już na większej baterii 91 kWh. Pierwsza oferuje 370 KM mocy maksymalnej, 675 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 550 km zasięgu, a druga aż 487 KM, 950 Nm i 515 km zasięgu. Przyspieszenie topowej wersji Mustanga Mach-E od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,1 s.

Wszystkie wersje dostępne są oczywiście jedynie z automatyczną skrzynią biegów. Ile wynosi natomiast zużycie energii Forda Mustanga Mach-E w cyklu mieszanym według WLTP? Poniżej znajdziecie dane dla wszystkich wersji:

  • 72,6 kWh 268 KM RWD – 17,9 kWh/100 km;
  • 91 kWh 294 KM RWD – 17,3 kWh/100 km;
  • 72,6 kWh 329 KM AWD – 19,1 kWh/100 km;
  • 91 kWh 370 KM AWD – 18.8 kWh/100 km;
  • 91 kWh 487 KM AWD – 21 kWh/100 km.
ford mustang mach-e
Fot. Ford

Elektryczny Mustang – wersje wyposażenia

Ford w przypadku Mustanga Mach-E nie zdecydował się na klasyczne wersje wyposażenia, bowiem są one dość ściśle związane z wyżej opisanymi silnikami. W efekcie do wyboru jest standardowa wersja samochodu nazwana po prostu Mach-E, wersja Premium oraz specjalna wersja GT.

Bazowa wersja Mach-E cechuje się wieloma nowoczesnymi elementami zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Na zewnątrz znajdziemy 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory i tylne światła w technologii LED. Są też składane elektrycznie lusterka boczne lakierowane w kolorze czarnym z projekcją logo Mustang. Do tego dodano przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu.

Wewnątrz pojazdu dominują nowoczesne technologie, takie jak system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A z 15.5-calowym ekranem dotykowym. Użytkownik może korzystać z bezprzewodowej obsługi Apple CarPlay i Android Auto oraz z 10.2-calowego wyświetlacza na tablicy zegarów. Do dyspozycji jest także system kamer o kącie widzenia 360 stopni, podgrzewane przednie fotele oraz kierownica, a także podgrzewana przednia szyba Quickclear. Klimatyzacja automatyczna jest dwustrefowa, a system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości ułatwia prowadzenie pojazdu. Istnieje również szereg systemów wspomagających kierowcę. To m.in. Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring, Pre-Collision Assist, Lane Keeping Alert, Blind Spot Information czy Driver Alert.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Cena baterii samochodu elektrycznego. Ile konkretnie wynosi? Przykłady

Mustang Mach-E Premium

Wersja wyposażenia Premium w porównaniu do wersji Mach-E oferuje już sporo więcej. Z zewnątrz wyróżniają się 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, zaciski hamulców lakierowane na czerwono, projekcyjne reflektory LED z Glare-Free Auto High Beam oraz elementy takie jak osłony nadkoli, listwy wzdłuż progów, dolna część zderzaków oraz wykończenie przedniego grilla lakierowane w kolorze czarnym. Ciekawym dodatkiem jest możliwość elektrycznego i bezdotykowego zamykania oraz otwierania drzwi bagażnika, ale jest to standard wyłącznie dla wersji z napędem na cztery koła (AWD).

Wnętrze wersji Premium zachwyca ekskluzywnymi dodatkami. Jest tu system nagłośnienia B&O z dziewięcioma głośnikami i subwooferem B&O – dostępny standardowo dla wersji AWD. Tapicerka perforowana wykonana jest ze skóry ekologicznej Sensico z czerwonymi przeszyciami. Przednie fotele są regulowane elektrycznie w ośmiu kierunkach i posiadają funkcję pamięci. Kierownica oraz deska rozdzielcza z wstawkami imitującymi karbon zostały ozdobione czerwonymi przeszyciami. Podsufitka w ciemnej tonacji dodaje wnętrzu elegancji, podobnie jak nastrojowe oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru, aluminiowe nakładki na pedały czy autoalarm z rozbudowanym modułem CSM.

Mustang Mach-E GT

Wersja wyposażenia GT posiada natomiast układ hamulcowy Brembo z lakierowanymi zaciskami, aktywne zawieszenie MagneRide oraz 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Wyjątkowy charakter nadają mu również elementy z pakietu stylizacyjnego GT, takie jak specyficzne zderzaki i przedni grill. Dla dodatkowej wygody i luksusu drzwi bagażnika są zamykane i otwierane elektrycznie oraz bezdotykowo. Dach panoramiczny, przednia szyba z filtrem przeciwsłonecznym IR, stylizowane nakładki na progi przednich drzwi oraz emblemat GT na drzwiach bagażnika podkreślają sportowy charakter tego modelu.

Jeśli chodzi o wnętrze GT, również tutaj odnajdziemy liczne unikatowe elementy. System nagłośnienia B&O z dziewięcioma głośnikami i subwooferem B&O gwarantuje doskonałą jakość dźwięku. Fotele kubełkowe od Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami zapewniają doskonałe wsparcie podczas dynamicznej jazdy. Tapicerka Miko Suede w połączeniu ze skórą ekologiczną Sensico dodaje wnętrzu elegancji, a emblemat GT na podłokietniku oraz deska rozdzielcza z unikalnymi wstawkami podkreślają sportowy charakter wnętrza. Dodatkowy tryb jazdy torowej – Untamed Plus pozwala na pełne wykorzystanie możliwości tego modelu na torze wyścigowym.

Od 2024 roku standardem dla wszystkich wersji jest też Ford Blue Cruise, a więc system autonomicznej jazdy pozwalający zdjąć ręce z kierownicy na wybranych odcinkach autostrad.

ford mustang mach-e
Fot. Ford

Opcje dodatkowe

Elektryczny SUV Forda jest dostępny w Polsce w ośmiu kolorach. Ford Mustang Mach-E kolory lakieru to:

  • metalizowany specjalny Lucid Red – bez dopłaty (niedostępny z pakietem GT Rally oraz Bronze);
  • specjalny Absolute Black – 3 500 zł;
  • metalizowany Eruption Green – 3 500 zł;
  • metalizowany Vapor Blue – 3 500 zł (niedostępny z pakietem GT Rally oraz Bronze);
  • metalizowany specjalny Star White – 4 200 zł;
  • metalizowany Glacier Grey – 4 200 zł (niedostępny z pakietem Bronze);
  • metalizowany Grabber Blue – 5 000 zł (niedostępny z pakietem Bronze);
  • specjalny Grabber Yellow – 5 000 zł (dostępny tylko dla wersji GT, bez dopłaty z pakietem GT Rally, niedostępny z pakietem Bronze).

Ford większość elementów wyposażenia umieścił w trzech wersjach samochodu. Niektóre można jednak dokupić dodatkowo.

Pakiet Technology Plus jest dostępny w dwóch możliwościach – dla wersji Premium RWD (6 400 zł) oraz dla wersji Mach-E (10 300 zł). W tej pierwszej zawiera on system nagłośnienia B&O z 9 głośnikami i subwooferem B&O, a także drzwi bagażnika otwierane/zamykane elektrycznie i bezdotykowo.  Dla wersji Mach-E są to (standardowo dostępne w Premium RWD) tapicerka ze skóry perforowanej Sensico oraz elektryczna regulacja położenia przednich foteli w 8 kierunkach z funkcją pamięci.

Zdecydowanie ważniejsze są jednak dwa pakiety stylistyczne dla wersji GT:

  • Pakiet GT Rally – 13 100 zł. Zawiera przedni zderzak, tylny spojler czy kierownicę w rajdowej stylistyce, pasy na masce oraz częściowo tylnej klapie. To też podwyższone o 20 mm względem GT zawieszenie, dodatkowa osłona podwozia i silnika elektrycznego, fotele kubełkowe Ford Performance czy tryb jazdy Rally Sport. Wersja ta w zamyśle pozwala zjechać samochodowi na szutrowe drogi oraz prezentuje się znacząco inaczej od pozostałych elektrycznych Mustantów;
  • Pakiet Bronze – 4 000 zł. Zawiera unikalny przedni grill z logo Mustanga, emblemat GT oraz modelowy w dolnej części przednich drzwi z wykończeniem w kolorze Sinister Bronze czy 20-calowe felgi aluminiowe.

Dach panoramiczny jest opcją dla wszystkich wersji za dopłatą 4 900 zł. Co ciekawe, wcześniej był standardem dla wersji GT.

Marka oferuje także akcesoria do samochodu. Dołączany hak holowniczy kosztuje 3 014 zł, osłona portu ładowania 115 zł, a uchwyt na dwa rowery Atera (mocowany do haka holowniczego) 2 534 zł.

ford mustang mach-e wnętrze
Fot. Ford

Ford Mustang Mach-E 2025 – cennik

Cennik nowego Forda Mustanga Mach-E rozpoczyna się od 209 250 zł. W tej cenie otrzymacie wersję wyposażenia Mach-E o mocy 269 KM i standardowej pojemności baterii. To zresztą jedyna dostępna konfiguracja dla podstawowej wersji wyposażenia. Cennik topowej wersji GT startuje natomiast już od 308 000 zł. Samochód znacząco potaniał w ostatnim czasie. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • 72,6 kWh 269 KM RWD – Mach-E od 209 250 zł;
  • 91 kWh 294 KM RWD – Premium od 229 500 zł;
  • 72,6 kWh 329 KM AWD – Premium od 218 500 zł;
  • 91 kWh 370 KM AWD – Premium od 248 000 zł;
  • 91 kWh 487 KM AWD – GT od 308 000 zł.

Wszystkie wersje samochodu poza GT kwalifikują się dofinansowania w ramach programu NaszEauto, w ramach którego można obniżyć koszt samochodu o 40 tysięcy złotych.

Skomentuj

Dodaj komentarz