Ford Mustang Mach-E 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Ford Mustang Mach-E 2023 to pierwszy elektryczny SUV amerykańskiego producenta, który przebojem wdarł się na rynek. Model ma 4 713 mm długości (wersja GT 4 743 mm), 1 930 mm szerokości, 1 624 mm wysokości (GT 1 613 mm), a rozstaw osi wynosi 2 987 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 402 litry, ale przy złożonej tylnej kanapie można ją zwiększyć do 1 420 litrów. Samochód można ładować prądem stałym o mocy do 150 kW oraz prądem przemiennym o mocy do 22 kW.
Ford Mustang Mach-E 2023 – silniki
Elektryczny Mustang Mach-E dostępny jest w Polsce w pięciu wersjach – dwóch z napędem na tylne koła i trzech z napędem na wszystkie koła.
Bazową wersją jest Mach-E o mocy 269 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która jest wyposażona w baterię o pojemności użytecznej 70 kWh, zapewniającą zasięg do 440 km w cyklu mieszanym według WLTP. Mustang Mach-E z napędem na tył jest także dostępny w mocniejszej wersji o większym zasięgu. Ma ona 294 KM mocy maksymalnej, a bateria o pojemności użytecznej 91 kWh zapewnia zasięg do 600 km według WLTP.
Są też trzy wersje elektrycznego Mustanga z napędem na wszystkie koła. Najsłabsza bazuje na baterii o pojemności użytkowej 70 kWh, ma 269 KM, ale już 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te wystarczają na 400 km zasięgu według WLTP.
Pozostałe dwie wersje samochodu z napędem AWD bazują już na większej baterii 91 kWh. Pierwsza oferuje 351 KM mocy maksymalnej, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 550 km zasięgu, a druga aż 487 KM, 860 Nm i 490 km zasięgu. Przyspieszenie topowej wersji Mustanga Mach-E od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,4 s.
Wszystkie wersje dostępne są oczywiście jedynie z automatyczną skrzynią biegów. Ile wynosi natomiast zużycie energii Forda Mustang Mach-E w cyklu mieszanym według WLTP? Poniżej znajdziecie dane dla wszystkich wersji:
- 70 kWh 269 KM RWD – 17.2 kWh/100 km;
- 91 kWh 294 KM RWD – 17.3 kWh/100 km;
- 70 kWh 269 KM AWD – 19.5 kWh/100 km;
- 91 kWh 351 KM AWD – 18.8 kWh/100 km;
- 91 kWh 487 KM AWD – 21.2 kWh/100 km.
Elektryczny Mustang – wersje wyposażenia
Ford w przypadku Mustanga Mach-E nie zdecydował się na klasyczne wersje wyposażenia, bowiem są one dość ściśle związane z wyżej opisanymi silnikami. W efekcie do wyboru jest standardowa wersja samochodu nazwana po prostu Mach-E, wersja Premium oraz specjalna wersja GT.
Bazowa wersja Mach-E cechuje się wieloma nowoczesnymi elementami zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Na zewnątrz znajdziemy 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory i tylne światła w technologii LED. Są też składane elektrycznie lusterka boczne lakierowane w kolorze czarnym z projekcją logo Mustang. Do tego dodano przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu.
Wewnątrz pojazdu dominują nowoczesne technologie, takie jak system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A z 15.5-calowym ekranem dotykowym. Użytkownik może korzystać z bezprzewodowej obsługi Apple CarPlay i Android Auto oraz z 10.2-calowego wyświetlacza na tablicy zegarów. Do dyspozycji jest także system kamer o kącie widzenia 360 stopni, podgrzewane przednie fotele oraz kierownica, a także podgrzewana przednia szyba Quickclear. Klimatyzacja automatyczna jest dwustrefowa, a system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości ułatwia prowadzenie pojazdu. Istnieje również szereg systemów wspomagających kierowcę. To m.in. Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring, Pre-Collision Assist, Lane Keeping Alert, Blind Spot Information czy Driver Alert.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Cena baterii samochodu elektrycznego. Ile konkretnie wynosi? Przykłady
Mustang Mach-E Premium
Wersja wyposażenia Premium w porównaniu do wersji Mach-E oferuje już sporo więcej. Z zewnątrz wyróżniają się 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, zaciski hamulców lakierowane na czerwono, projekcyjne reflektory LED z Glare-Free Auto High Beam oraz elementy takie jak osłony nadkoli, listwy wzdłuż progów, dolna część zderzaków oraz wykończenie przedniego grilla lakierowane w kolorze czarnym. Ciekawym dodatkiem jest możliwość elektrycznego i bezdotykowego zamykania oraz otwierania drzwi bagażnika, ale jest to standard wyłącznie dla wersji z napędem na cztery koła (AWD).
Wnętrze wersji Premium zachwyca ekskluzywnymi dodatkami. Jest tu system nagłośnienia B&O z dziewięcioma głośnikami i subwooferem B&O – dostępny standardowo dla wersji AWD. Tapicerka perforowana wykonana jest ze skóry ekologicznej Sensico z czerwonymi przeszyciami. Przednie fotele są regulowane elektrycznie w ośmiu kierunkach i posiadają funkcję pamięci. Kierownica oraz deska rozdzielcza z wstawkami imitującymi karbon zostały ozdobione czerwonymi przeszyciami. Podsufitka w ciemnej tonacji dodaje wnętrzu elegancji, podobnie jak nastrojowe oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru, aluminiowe nakładki na pedały czy autoalarm z rozbudowanym modułem CSM.
Mustang Mach-E GT
Wersja wyposażenia GT posiada natomiast układ hamulcowy Brembo z lakierowanymi zaciskami, aktywne zawieszenie MagneRide oraz 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Wyjątkowy charakter nadają mu również elementy z pakietu stylizacyjnego GT, takie jak specyficzne zderzaki i przedni grill. Dla dodatkowej wygody i luksusu drzwi bagażnika są zamykane i otwierane elektrycznie oraz bezdotykowo. Dach panoramiczny, przednia szyba z filtrem przeciwsłonecznym IR, stylizowane nakładki na progi przednich drzwi oraz emblemat GT na drzwiach bagażnika podkreślają sportowy charakter tego modelu.
Jeśli chodzi o wnętrze GT, również tutaj odnajdziemy liczne unikatowe elementy. System nagłośnienia B&O z dziewięcioma głośnikami i subwooferem B&O gwarantuje doskonałą jakość dźwięku. Fotele kubełkowe od Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami zapewniają doskonałe wsparcie podczas dynamicznej jazdy. Tapicerka Miko Suede w połączeniu ze skórą ekologiczną Sensico dodaje wnętrzu elegancji, a emblemat GT na podłokietniku oraz deska rozdzielcza z unikalnymi wstawkami podkreślają sportowy charakter wnętrza. Dodatkowy tryb jazdy torowej – Untamed Plus pozwala na pełne wykorzystanie możliwości tego modelu na torze wyścigowym.
Opcje dodatkowe
Ford Mustang Mach-E jest dostępny w Polsce w ośmiu kolorach:
- Absolute Black – bez dopłaty;
- Space White, Vapor Blue – 3 400 zł;
- Carbonized Gray – 4 200 zł;
- Grabber Blue – 4 200 zł;
- Lucid Red, Cyber Orange, Star White – 5 000 zł.
Ford większość elementów wyposażenia umieścił w trzech wersjach samochodu. Niektóre można jednak dokupić dodatkowo.
Pakiet Technology Plus jest dostępny w dwóch możliwościach – dla wersji Premium RWD (6 400 zł) oraz dla wersji Mach-E (10 300 zł). W tej pierwszej zawiera on system nagłośnienia B&O z 9 głośnikami i subwooferem B&O, a także drzwi bagażnika otwierane/zamykane elektrycznie i bezdotykowo. Dla wersji Mach-E są to (standardowo dostępne w Premium RWD) tapicerka ze skóry perforowanej Sensico oraz elektryczna regulacja położenia przednich foteli w 8 kierunkach z funkcją pamięci.
Dach panoramiczny, który jest standardem w wersji GT, w pozostałych jest dostępny za dopłatą 4 900 zł.
Marka oferuje także akcesoria do samochodu. Najważniejszy jest Ford Connected Wallbox dla 3-fazowych systemów zasilania elektrycznego za 3 063 zł. Dołączany hak holowniczy kosztuje 2 891 zł, osłona portu ładowania 42 zł, a mata gumowa z logo Mustanga do bagażnika 652 zł.
Ford Mustang Mach-E 2023 – cennik
Cennik nowego Forda Mustanga Mach-E rozpoczyna się od 269 550 zł. W tej cenie otrzymacie wersję wyposażenia Mach-E o mocy 269 KM i standardowej pojemności baterii. To zresztą jedyna dostępna konfiguracja dla podstawowej wersji wyposażenia. Cennik topowej wersji GT startuje natomiast już od 390 850 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- 70 kWh 269 KM RWD – Mach-E od 269 550 zł;
- 91 kWh 294 KM RWD – Premium od 313 850 zł;
- 70 kWh 269 KM AWD – Premium od 307 850 zł;
- 91 kWh 351 KM AWD – Premium od 345 850 zł;
- 91 kWh 487 KM AWD – GT od 390 850 zł.
Skomentuj