Ten hybrydowy SUV zyskuje coraz większą popularność. Po liftingu jest dostępny w nowej wersji
Ford Kuga to jeden z najbardziej lubianych hybrydowych SUV-ów, który teraz zyskał jeszcze więcej technologii i nową wersję, która pozwala zjechać z utwardzonych dróg. Kuga jest w Europie jednym z najlepiej sprzedających się hybrydowych pojazdów plug-in na rynku.
Lifting Forda Kugi
W nowej odsÅ‚onie Forda Kuga zachowano wersjÄ™ benzynowÄ…, a dodatkowo w ofercie sÄ… dwa rodzaje hybrydy – peÅ‚na (FHEV) oraz plug-in (PHEV). JednoczeÅ›nie wprowadzono specyficzne elementy dla wersji ST-Line i ST-Line X, takie jak unikalny design deski rozdzielczej i elementy zderzaków w kolorze nadwozia (z chromowanymi detalami w wersji ST-Line X).
Największą nowością w odświeżonym Fordzie Kuga są wersje Active, wyróżniające się specyficznymi emblematami i podwyższeniem nadwozia o dodatkowe 10 mm z przodu i 5 mm z tyłu. Oprócz tego, warianty Active posiadają unikalne wzory 18- i 19-calowych obręczy ze stopów lekkich. W przypadku wyboru wersji Active X, dodatkowo otrzymujemy obudowy lusterek i dach wykończone na czarno, co nadaje pojazdowi bardziej muskularny wygląd. Wersja ta oferuje również tryb Trail Drive, zmieniający ustawienia kontroli trakcji i reakcję na pedał gazu, ułatwiając jazdę po błotnistych lub piaszczystych powierzchniach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota RAV4 czy Ford Kuga. Którą hybrydę wybrać?
Zaawansowane wnętrze z systemem SYNC 4
We wnętrzu nowego Forda Kuga najważniejszą nowością jest zastosowanie systemu komunikacji SYNC 4, który zastępuje poprzedni SYNC 3. Jest on bardziej zaawansowany i szybszy, z nawigacją połączoną z chmurą. System SYNC 4 oferuje również sterowanie głosowe, obsługę Apple Carplay i Android Auto oraz aktualizacje oprogramowania Over the Air za pośrednictwem systemu 5G FordPass.
W wersjach X dostępne są także fotele z 18-stopniową regulacją, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Na centralnym ekranie o przekątnej 13,2 cala kontrolowanych jest więcej funkcji niż kiedykolwiek wcześniej, w tym klimatyzacja, która nie ma już fizycznych przycisków. Funkcje te są zawsze dostępne na ekranie, umieszczone w dolnej części dla jak najłatwiejszego dostępu.
Moc do 243 KM z układu PHEV
Najmocniejszą pozycją w ofercie Forda Kuga jest wersja hybrydowa plug-in (PHEV), wyposażona w 2,5-litrowy silnik benzynowy z cyklem Atkinsona, połączony z układem elektrycznym. Razem generują moc 243 KM, zapewniając zasięg w trybie elektrycznym od 60 do 69 kilometrów i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, dzięki dodatkowemu wsparciu układu hybrydowego.
Ten sam silnik 2.5 można znaleźć również w wersji hybrydowej z automatycznym ładowaniem (FHEV). Jest ona dostępna zarówno z napędem na przednie koła (180 KM), jak i na wszystkie koła (183 KM). Alternatywnie, dla osób poszukujących konwencjonalnego silnika benzynowego, dostępny jest 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM, z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 6,3-7,2 l/100 km według cyklu WLTP.
W Polsce szczególnie popularna jest peÅ‚na hybryda – model jest w 2024 roku na 13. miejscu w rankingu sprzedaży tego ukÅ‚adu napÄ™dowego. Sprzedaż tej wersji samochodu wzrosÅ‚a zresztÄ… wzglÄ™dem 2023 roku aż trzykrotnie. Cennik nowej wersji Forda Kugi startuje od 162 010 zÅ‚. Wersje hybrydowe sÄ… jednak sporo droższe – peÅ‚na hybryda kosztuje od 189 090 zÅ‚, a hybryda plug-in od 206 690 zÅ‚.