W Polsce mało kto zwraca uwagę na ten model. Na świecie to totalny bestseller
Honda CR-V wśród najpopularniejszych SUV-ów na świecie
Honda CR-V to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na globalnym rynku motoryzacyjnym. Mimo że w Polsce model ten nie cieszy się znaczącą popularnością, w skali światowej zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby rejestracji w 2023 roku. Bezpośrednim konkurentem Hondy CR-V jest Toyota RAV4, która plasuje się na drugiej pozycji we wspomnianym rankingu najpopularniejszych samochodów.
Zarówno Honda CR-V, jak i Toyota RAV4 od lat oferowane są na polskim rynku. O ile jednak model Toyoty niezmiennie cieszy się znaczącym popytem (tak jak na całym świecie), popularność Hondy CR-V nie jest powodem do dumy japońskiej marki. Globalne wyniki sprzedaży dowodzą jednak, że CR-V ma wszelkie atuty, by skutecznie rywalizować z odnoszącym sukcesy RAV4.
Najbardziej wiarygodny coroczny ranking sprzedaży pokazuje, iż Honda CR-V zajęła trzecie miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów na świecie, z imponującą liczbą 846 100 sprzedanych egzemplarzy. Oznacza to 18-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i awans z czwartej na trzecią pozycję w zestawieniu.
Czynniki wpływające na brak popularności Hondy CR-V w Polsce
Mimo globalnego sukcesu, Honda CR-V wciąż znacznie ustępuje Toyocie RAV4 pod względem łącznej liczby sprzedanych egzemplarzy. Jednym z głównych czynników ograniczających popularność modelu Hondy na polskim rynku jest jego wyższa cena w porównaniu z głównym konkurentem.
Obecnie Honda CR-V dostępna jest w Polsce z napędem hybrydowym i hybrydowym plug-in. Podstawowa wersja e:HEV Elegance o mocy 184 KM kosztuje od 207 900 zł. To znacznie więcej niż cena wyjściowa Toyoty RAV4, która startuje od 175 200 zł, oferując dodatkowo większą moc – 218 KM.
Topowy wariant Hondy CR-V, e:HEV Advanced 4×4, charakteryzuje się bogatszym wyposażeniem i napędem na wszystkie koła, dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na tylnej osi. Ta wersja kosztuje od 238 900 zł, podczas gdy RAV4 z napędem na wszystkie koła o mocy 222 KM w topowej wersji GR Sport kosztuje od 218 700 zł.
Co więcej, oba modele dostępne są także jako hybrydy plug-in i tam także Honda wypada gorzej od konkurenta. Oferuje bowiem także 184 KM (to ewolucja e:HEV – większa bateria i możliwość ładowania) z ceną od 250 000 zł, podczas gdy RAV4 PHEV ma 306 KM, a jej ceny startują od 238 200 zł.
Tegoroczne wyniki sprzedaży nie mogą więc dziwić. Podczas gdy w pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku Toyota RAV4 sprzedała się w 6 187 egzemplarzach i jest czwartym najpopularniejszym modelem w Polsce, CR-V w tym czasie sprzedała się zaledwie w 525 egzemplarzach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota RAV4 czy Nissan X-Trail. Którego hybrydowego SUV-a wybrać?
Jeśli nie przeszkadza wam cena, Honda CR-V ma wiele zalet
W zamian za wyższą cenę, nabywcy Hondy CR-V otrzymują SUV-a segmentu D o długości 4,71 metra i pojemności bagażnika wynoszącej około 600 litrów. Mocne strony tego modelu to przede wszystkim wysoka jakość mechaniczna, potwierdzona niezawodnością układu hybrydowego, a także dobrze wykonane wnętrze z materiałów wysokiej jakości, choć bez szczególnie wyróżniającego się designu.
Podstawowa wersja Hondy CR-V dysponuje mocą 184 KM, identyczną jak Honda Civic, ponieważ oba modele korzystają z tego samego układu napędowego. Taka moc zapewnia dobre osiągi, czego dowodem jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund i prędkość maksymalna 194 km/h.
Najbardziej imponującą cechą tego napędu jest jednak jego efektywność. Świadczy o tym homologowane zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100 km. Osiągnięcie takiego wyniku w praktyce wymaga jedynie minimalnego wysiłku w zakresie ekonomicznej jazdy.
Jeśli już będziecie zdecydowani na CR-V, naszym zdaniem najbardziej godnym polecenia wariantem modelu CR-V jest właśnie najtańsza wersja, która w standardzie oferuje m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing 360, panoramiczny szklany dach, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podgrzewaną kierownicę, reflektory LED, elektryczną klapę bagażnika oraz 9- i 10,2-calowe ekrany zestawu wskaźników i systemu multimedialnego, dostępne również w pozostałych wersjach.