Kia EV6 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Kia EV6 2024 to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce. Model ma 4 680 mm długości (4 695 mm w GT-Line i GT), 1 880 mm szerokości (1 890 mm w GT-Line i GT), 1 550 mm wysokości (1 545 mm w GT), a rozstaw osi wynosi 2 900 mm. Pojemność bagażnika przy rozłożonej tylnej kanapie wynosi 520 litrów w standardowej wersji, a 480 litrów w GT.
Samochód można ładować prądem stałym (DC) o mocy aż do 240 kW oraz prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW. Kia ma bowiem wbudowany system „multi charging” obsługujący napięcie 400 i 800V. Akumulator objęty jest 7-letnią gwarancją z limitem 150 tysięcy kilometrów. Producent gwarantuje co najmniej 70% pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.
Kia EV6 2024 – silniki
Kia EV6 jest dostępny w Polsce w czterech wersjach układu napędowego. Marka daje możliwości napędu zarówno na przód, jak i na wszystkie koła. Z napędem FWD klienci mają do wyboru dwa warianty – o mocy 170 KM i 350 Nm z baterią litowo-jonową o pojemności użytkowej 58 kWh albo o mocy 229 KM i 350 Nm z baterią litowo-jonową o pojemności 77,4 kWh.
EV6 w Polsce jest także dostępna w dwóch wersjach z napędem na wszystkie koła. Pierwsza możliwość daje klientom do dyspozycji 325 KM mocy maksymalnej, 605 Nm i baterię o pojemności 77.4 kWh. Szczytem oferty jest jednak specjalna EV6 GT, która wyróżnia się designem, wymiarami, ale także osiągami. Oferuje bowiem aż 585 KM mocy maksymalnej i 740 Nm także z baterią 77 kWh.
Bateria 58 kWh w EV6 o mocy 170 KM pozwala na pokonanie do 394 km w trybie mieszanym, podczas gdy bateria 77.4 kWh w EV6 Plus 229 KM oferuje największy zasięg spośród wszystkich wersji – do 528 km. GT-Line 325 KM zapewnia do 506 km w trybie mieszanym, a EV6 GT do 484 KM. Zasięg oczywiście zależy także od rozmiaru opon – w wersjach Plus i GT-Line do wyboru są 19″ i 20″.
W każdej konfiguracji moc jest przekazywana przez skrzynię redukcyjną o stałym przełożeniu. Średnie zużycie energii w cyklu mieszanym według WLTP wynosi 16.6 kWh/100 km dla EV6, 16.5-17.2 kWh/100 KM dla EV6 Plus, 17.2-18 kWh/100 km dla GT-Line i 20.6 kWh/100 km dla EV6 GT.
Kia EV6 – wersje wyposażenia
EV6 w Polsce jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia,. To EV6, EV6 Plus, EV6 GT-Line i EV6 GT.
Bazowa wersja EV6 oferuje już naprawdę bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy bowiem kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i tyłu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację czy aktywny tempomat z funkcją uczenia maszynowego. Wśród asystentów kierowcy są zresztą także asystent jazdy po autostradzie, system autonomicznego hamowania czy rozpoznawanie znaków drogowych. W kwestii multimediów już w standardzie znajdziemy zestaw dwóch 12.3-calowych ekranów cyfrowych – dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego oraz zegarów i wskaźników. Standardem są też już 19-calowe felgi aluminiowe oraz 7-letni plan darmowych usług cyfrowych Kia Live. Warto wskazać jednak, że Kia daje tylko rok darmowych aktualizacji OTA.
W wersji EV6 Plus znajdziemy dodatkowo m.in. podgrzewaną kierownicę oraz przednie fotele, ładowarkę indukcyjną do smartfonów, przyciemniane szyby z tyłu czy szyby przednie ze specjalną funkcją ograniczającą nagrzewanie się wnętrza. Jest też zwiększony pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa o monitorowania martwego pola, automatyczną zmianę kierunku jazdy czy monitorowanie ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania. W tej wersji samochód bazowo wyposażono w 20-calowe felgi aluminiowe (wersja 58 kWh nadal 19″). Od tej wersji jest dostępna już także technologia V2D. Pozwala ona na zasilanie z samochodu innych pojazdów albo urządzeń (np. czajnika).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus RZ 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Bardziej sportowy design w wersjach oznaczonych GT
Najlepiej wyposażona w standardzie EV6, a więc wersja GT-Line, jest już świetnie wyposażona. Ma bowiem inteligentne reflektory adaptacyjne, przednie i tylne kierunkowskazy LED typu sekwencyjnego czy podgrzewaną tylną kanapę i wentylowane przednie fotele. W kwestii multimediów nowością jest wyświetlacz head-up, a także zestaw audio premium Meridian z 14 głośnikami. Wersja ta posiada oczywiście usportowiony design poprzez m.in. sportową stylistykę zderzaków, inne wymiary czy listwy progowe lakierowane częściowo w kolorze nadwozia.
GT to natomiast specjalna, sportowa wersja samochodu elektrycznego. Ma sportowe fotele kubełkowe, aluminiowe nakładki na pedały, powiększone tarcze hamulcowe, wiele elementów stylistycznych i przeszycia tapicerki w kolorze neonowo-zielonym. Tarcze hamulcowe także przygotowano w tym kolorze. Jest też elektronicznie sterowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i dyfuzor tylnego zderzaka. Standardem są 21-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4S.
Co za dodatkową opłatą?
Samochód dostępny jest aż w dziewięciu wersjach kolorystycznych. Kia EV6 kolory lakieru:
- perłowe: Aurora Black, Snow White – 3 000 zł (dla GT-Line bez dopłaty);
- metaliczne: Gravity Blue, Steel Gray, Runway Red, Glacier, Yacht Blue – 3 000 zł (dla GT-Line bez dopłaty);
- specjalny metaliczny Moon Scape Matte – 7 000 zł (dostępny tylko dla GT-Line i GT). W tym miejscu warto też dodać, że nie wszystkie kolory dla wersji EV6 i EV6 Plus są dostępne dla GT-Line i GT.
Elektryczna Kia EV6 2024 większość wyposażenia zawiera w poszczególnych pakietach, ale jest też kilka rzeczy dostępnych jedynie opcjonalnie. Przede wszystkim to pompa ciepła (4 500 zł) dostępna dla EV6 Plus i GT-Line, a także zestaw audio Meridian dostępny za 4 000 zł dla EV6 Plus. Elektrycznie sterowany szklany dach jest dostępny dla EV6 Plus, GT-Line i GT w cenie 6 000 zł.
Jeśli chodzi o pakiety doposażające, wyglądają one następująco:
- Pakiet Outdoor (5 200 zł, tylko EV6) – m.in. podgrzewana kierownica i fotele, technologia V2D, monitorowania martwego pola czy monitorowanie ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania;
- Pakiet Komfort (5 000 zł, tylko EV6 Plus) – m.in. podgrzewana tylna kanapa, wentylowane przednie fotele, elektryczna pokrywa bagażnika;
- Pakiet Widoczność (7 000 zł, tylko EV6 Plus) – inteligentne reflektory adaptacyjne, sekwencyjne kierunkowskazy LED, wyświetlacz head-up;
- Pakiet Technologiczny (4 500 zł, EV6 Plus i GT-Line) – m.in. system zdalnego parkowania z funkcjami parkowania prostopadłego i wjazdu/wyjazdu z miejsca parkingowego, asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer
bocznych na wyświetlaczu centralnym czy kamera 360 stopni; - Pakiet Technologiczny Plus (2 000 zł, EV6 Plus i GT-line) – asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, funkcja unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi, system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów.
Poza tym Kia oferuje dla wszystkich wersji także dwa systemy zabezpieczenia – oba w cenie 2 000 zł. Pierwszy to Omega Car Guard 24 chroniący samochód przed nieautoryzowanym przechwyceniem sygnału z kluczyka, a drugi to EMG QX-IMMO – zaawansowany immobilizer polskiej produkcji. W obu przypadkach cena obejmuje także montaż.
Kia EV6 2024 – cennik
Cennik nowej Kii EV6 rozpoczyna się od 209 900 zł za standardową wersję z mniejszą baterią. Ceny egzemplarzy z większą baterią startują od 241 900 zł, a EV6 GT od 399 900 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik:
- 170 KM 58 kWh RWD. EV6 od 209 900 zł, EV6 Plus od 225 900 zł, EV6 GT-Line od 250 900 zł;
- 229 KM 77,4 kWh RWD. EV6 od 241 900 zł, EV6 Plus od 259 900 zł, EV6 GT-Line od 282 900 zł;
- 325 KM 77,4 kWh AWD. EV6 od 264 900 zł, EV6 Plus od 282 900 zł, EV6 GT-Line od 305 900 zł;
- 585 KM 77,4 kWh AWD. EV6 GT od 399 900 zł.
Skomentuj