volkswagen xpeng chiny

Volkswagen i Audi inwestują w Chinach. To sposób na ratowanie obecności w tym kraju

Grupa Volkswagen rozszerza swoją działalność w Chinach. Podczas gdy VW inwestuje w markę Xpeng, Audi zgodziło się na głębszą długoterminową współpracę z SAIC.

Volkswagen chce wzmocnić swoją obecność w Chinach

Grupa Volkswagen pochwaliła się podpisaniem dwóch ważnych umów, które mają wzmocnić obecność koncernu na chińskim rynku i rozszerzyć portfolio produktów skierowanych na tamtejszy rynek. Umowy zawarto w ramach strategii „w Chinach, dla Chin”.

VW zawarł umowę z chińskim producentem samochodów Xpeng, w którego zainwestował 700 mln USD, zabezpieczając tym samym 4,99% udziałów w spółce. Podczas gdy transakcja wciąż czeka na ostateczne szlify i zatwierdzenie przez władze, jeśli zostanie zatwierdzona, zapewni niemieckiej marce miejsce w zarządzie Xpeng.

Ten producent samochodów jest jednym z mniejszych graczy na chińskim rynku. Ostatnio przyciągnął jednak uwagę swoimi innowacjami technologicznymi, w tym wyrafinowanym asystentem jazdy XNGP. Ponadto marka rozpoczęła wejście na rynek europejski. Planuje konkurować tutaj z Teslą Model Y swoim elektrycznym crossoverem G6, ale w bardziej przystępnych cenach.

Volkswagen ma nadzieję, że partnerstwo z Xpeng pomoże marce VW lepiej konkurować z Teslą i BYD na ogromnym chińskim rynku. Jako pierwszy wspólny projekt planuje się średniej wielkości samochód elektryczny zaprojektowany specjalnie na rynek chiński. Pojawi on się na rynku w 2026 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Wallbox. Jak działa domowa stacja ładowania samochodów zelektryfikowanych? Rodzaje, technologia, moc ładowania

Audi chce gonić konkurencję

Marka Audi pochwaliła się natomiast pogłębieniem długoterminowej współpracy z chińską firmą SAIC, co powinno odwrócić trend spadkowej sprzedaży. W końcu marka z czterema pierścieniami na chińskim rynku wyprzedzili jej tradycyjni niemieccy rywale premium – Mercedes i BMW.

Oczekuje się, że w ramach partnerstwa firmy opracują nową generację „inteligentnych pojazdów połączonych” (ICV) klasy premium. Rezultatem powinna być elektryczna platforma premium, opracowana specjalnie dla Chin. Będzie ona stworzona dla segmentu, w którym marka Audi nie jest jeszcze obecna na chińskim rynku.

Nie ma jeszcze dalszych szczegółów na temat tej współpracy. Zgodnie ze spekulacjami wskazanymi przez sdziennikarzy Carscoops, marka Audi miała wykazać zainteresowanie platformą od IM Motors, należącą do SAIC. Tymczasem platforma ta, współpracująca z architekturą 800V, jest podstawą elektrycznego sedana L7 i SUV-a LS7.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *