7-miejscowe hybrydy

7-miejscowe hybrydy. Co można kupić w Polsce?

W dzisiejszych czasach, gdy troska o środowisko idzie w parze z potrzebą komfortowego przemieszczania się całą rodziną, 7-osobowe samochody hybrydowe stają się coraz popularniejszym wyborem wśród polskich kierowców. Te nowoczesne pojazdy łączą w sobie przestronność, funkcjonalność i ekologiczne rozwiązania, oferując doskonałą alternatywę dla benzynowych minivanów czy dużych SUV-ów. Oferta 7-miejscowych hybryd w Polsce nie jest przesadnie rozbudowana, ale na rynku znajdziecie kilka ciekawych modeli. Omawiamy wszystkie z nich.

Rosnąca popularność 7-osobowych hybryd w Polsce

Ostatnie lata przyniosły znaczący wzrost zainteresowania samochodami hybrydowymi wśród polskich konsumentów. Trend ten nie ominął również segmentu pojazdów 7-osobowych, które cieszą się coraz większym uznaniem rodzin poszukujących przestronnych, ale jednocześnie ekonomicznych i przyjaznych środowisku aut. Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym pozwala na znaczne obniżenie zużycia paliwa, co w dobie rosnących cen benzyny i oleju napędowego stanowi istotny argument dla potencjalnych nabywców.

Producenci samochodów szybko zareagowali na to rosnące zapotrzebowanie, wprowadzając na polski rynek coraz więcej modeli 7-osobowych hybryd. Obecnie klienci mają do wyboru zarówno hybrydowe minivany, jak i przestronne SUV-y, które oferują siedem miejsc siedzących. Ta różnorodność pozwala na dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb i preferencji każdej rodziny.

Warto zauważyć, że popularność 7-osobowych hybryd w Polsce wynika nie tylko z ich walorów praktycznych, ale także z rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa. Coraz więcej osób zwraca uwagę na kwestie związane z emisją CO2 i dąży do zmniejszenia swojego śladu węglowego. Hybrydy, jako pojazdy o niższej emisji spalin w porównaniu z tradycyjnymi autami spalinowymi, doskonale wpisują się w ten trend.

W niniejszym tekście omawiamy wyłącznie pełne hybrydy (HEV). To warte podkreślenia, bowiem 7-miejscowe Volvo XC90 czy Range Rover są dostępne jako tzw. miękkie hybrydy (MHEV), a np. 7-miejscowa Mazda CX-80 jest dostępna jako hybryda plug-in (PHEV). Na rynku jest obecnie osiem takich modeli.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD czy Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce. Która hybryda szeregowa jest lepsza?

Dacia Jogger – od 114 050 zł

Zacznijmy od najtańszego na tej liście i jednego z najtańszych samochodów hybrydowych, jakie w ogóle można obecnie kupić. Dacia Jogger cały czas jest dostępna w kilku konfiguracjach układu napędowego. Ich liczba spadła w ostatnim czasie do zaledwie trzech, ale każdy z innym rodzajem paliwa. Dostępna jest bowiem wersja benzynowa, benzynowa+LPG, a także omawiania hybryda. Jogger Hybrid pojawił się w ofercie stosunkowo niedawno i jest jedną z najciekawszych konfiguracji.

dacia jogger
Fot. Dacia
dacia jogger
Fot. Dacia

Biorąc pod uwagę obecne ceny na rynku samochodowym, Jogger Hybrid jest w punkcie, w którym praktycznie żaden inny producent nie zdecydował się konkurować. Pojazd rozwija łączną moc 140 KM, a skrzynia biegów to 6-biegowy automat. W razie gdybyś się zastanawiał, zużycie paliwa również nie powinno Cię martwić, ponieważ jest ono oceniane na 4,9 litra benzyny w cyklu mieszanym WLTP.

7-miejscowy hybrydowy Jogger nie jest jednak dostępny zarówno w najsłabiej wyposażonej wersji Essential, jak i najlepiej wyposażonej Extreme+. Do wyboru jest wersja Expression – od 114 050 zł, a także Extreme od 118 850 zł. W standardzie Essential znajdziecie 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, przyciemniane szyby, manualną klimatyzację czy tylne czujniki parkowania. W Extreme jest już automatyczna klimatyzacja, 16″ felgi aluminiowe czy kamera cofania.

7-osobowe hybrydy. Toyota Highlander – od 261 400 zł

Wszyscy znamy Toyotę RAV4, jeden z najlepiej sprzedających się modeli Toyoty w ostatnich latach. O krok wyżej znajduje się Highlander, duży SUV, który wyróżnia się tym, że jest jedynym pojazdem 7-miejscowym japońskiego producenta w Polsce.

toyota highlander
Fot. Toyota
toyota highlander
Fot. Toyota

Mechanika Highlandera opiera się na tej samej filozofii, którą znamy już z innych pojazdów japońskiej marki. Jest to konwencjonalny pojazd hybrydowy o łącznej mocy 248 KM, który wykorzystuje 2,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy. Wszystkie konfiguracje Highlandera mają napęd na 4 koła i przekładnię e-CVT. Dzięki tej kombinacji SUV wykazuje bardzo niskie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 6,6-7,1 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.

Pod względem wyposażenia i cen, to już zupełnie inna półka niż Dacia Jogger. Cena modelu startuje od 261 400 zł, ale już w standardzie (wersja Comfort) otrzymujemy 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę, inteligentną klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy rozbudowany system asystentów kierowcy. Multimediami steruje się natomiast za pomocą 12,3″ ekranu dotykowego. Jeśli potrzebujecie więcej, dostępne są także wyższe wersje wyposażenia – Prestige oraz Executive. Model ma dość wysoką cenę wyjściową, ale jego niskie zużycie paliwa oraz jakość i niezawodność są niekwestionowane.

Kia Sorento – od 223 400 zł

Kia Sorento HEV to kolejny 7-osobowy SUV z napędem hybrydowym, który łączy w sobie przestronność, funkcjonalność i zaawansowaną technologię. Ten koreański model wyróżnia się na tle konkurencji swoim nowym, wyrazistym designem, charakteryzującym się dynamiczną linią nadwozia, efektownym grillem „tygrysiego nosa” i smukłymi reflektorami LED.

kia sorento
Fot. Kia
kia sorento
Fot. Kia

Pod maską Kii Sorento HEV pracuje zaawansowany układ hybrydowy, składający się z benzynowego silnika 1.6 T-GDI o mocy 160 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 60 KM. Łączna moc układu wynosi 215 KM, co zapewnia przyzwoite osiągi przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Średnie spalanie w cyklu mieszanym WLTP wynosi bowiem 6,2-7,2 l na 100 km, co można uznać za niezły wynik.

Cennik hybrydowego Sorento startuje od 223 400 zł za wersję z napędem na dwa koła i od 232 400 zł z napędem na wszystkie koła. Napęd zawsze przekazywany jest przez 6-stopniowy automat. Bazowa wersja L wyposażona jest m.in. w 19-calowe felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele czy przednie i tylne czujniki parkowania. Model jest także dostępny w lepiej wyposażonych wersjach XL oraz Prestige Line.

7-miejscowe hybrydy. Hyundai Santa Fe – od 263 900 zł

Jest Kia Sorento, to musi być Hyundai Santa Fe, który także został stosunkowo niedawno pokazany w nowym wcieleniu. Model dzieli platformę z Sorento, więc nie będzie zaskoczeniem, że pod maską znajdziecie także ten sam układ napędowy. To również 1,6-litrowy silnik benzynowy turbo, który jest wspierany przez silnik elektryczny, a moc maksymalna całego układu wynosi 215 KM. Zużycie paliwa jest również przyzwoite ponieważ wynosi 6,9-7,3 litra w cyklu mieszanym WLTP.

hyundai santa fe
Fot. Hyundai
hyundai santa fe
Fot. Hyundai

W przeciwieństwie do siostrzanego Sorento, 7-osobowy Santa Fe jest dostępny wyłącznie w jednej hybrydowej konfiguracji. To wersja wyposażenia Platinum (druga najwyższa) z napędem na wszystkie koła. W standardzie oferuje m.in. podgrzewane przednie i tylne fotele, system kamer 360 stopni, system premium audio Bose, 20-calowe felgi aluminiowe, 12,3″ ekran systemu inforozrywki czy 12,3″ cyfrowe zegary. Cena tej wersji startuje od 263 900 zł.

Renault Espace – od 192 900 zł

Renault Espace zawsze było punktem odniesienia, jeśli chodzi o duże pojazdy do przewozu dużej liczby pasażerów. Nowy Espace przeniósł się do nadwozia SUV, ale nadal zachowuje duszę swoich poprzedników. Jest to bardzo przestronny, wygodny samochód o bardzo interesującej charakterystyce dzięki w pełni hybrydowemu silnikowi E-Tech.

renault espace
Fot. Renault
renault espace
Fot. Renault

Wykorzystując konwencjonalny układ hybrydowy, Renault Espace E-Tech rozwija łączną moc 200 KM. Wykorzystuje on turbodoładowany silnik 1.2 połączony z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Takie połączenie silnika elektrycznego i benzynowego sprawia, że pojazd jest niezwykle cichy, a jednocześnie osiąga niskie zużycie paliwa na poziomie 4,9 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. To znakomite wyniki, biorąc pod uwagę, że samochód waży 1619 kilogramów.

Nowy 7-miejscowy Espace jest dostępny w cenie od 192 900 zł w wersji wyposażenia Techno. Bazowy Scenic ma w standardzie m.in. aktywny regulator prędkości, czujniki parkowania z przodu i tyłu, kamerę cofania, ładowarkę indukcyjną czy 19-calowe felgi aluminiowe. Jeśli potrzebujecie więcej, Renault oferuje wersje wyposażenia esprit Alpine i iconic.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota RAV4 czy Nissan X-Trail. Którego hybrydowego SUV-a wybrać?

7-miejscowy Nissan X-Trail – od 221 250 zł

Nissan X-Trail e-Power to 7-osobowy SUV, który wprowadza innowacyjne rozwiązania w dziedzinie napędów hybrydowych. Model ten wyróżnia się charakterystycznym, muskularnymi stylistyką, łączącą w sobie elegancję z nutą sportowego charakteru. Przestronne wnętrze X-Traila zostało zaprojektowane z myślą o komforcie całej rodziny, oferując przemyślane rozwiązania ergonomiczne.

nissan x-trail
Fot. Nissan
nissan x-trail
Fot. Nissan

Sercem hybrydowego Nissana X-Trail jest unikalny system napędowy e-Power, który różni się od konwencjonalnych hybryd. W tym rozwiązaniu silnik benzynowy 1.5 VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania nie napędza bezpośrednio kół, lecz służy wyłącznie jako generator prądu dla silnika elektrycznego. To właśnie silnik elektryczny o mocy 213 KM odpowiada za napędzanie kół, zapewniając płynne i dynamiczne przyspieszenie charakterystyczne dla aut elektrycznych. Taka konfiguracja pozwala na osiągnięcie niskiego zużycia paliwa, wynoszącego około 6,0 l/100 km w cyklu mieszanym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i komfortu jazdy.

Nie bez powodu napisaliśmy o 213 KM. 7-miejscowy X-Trail jest dostępny w Polsce jedynie w wersji z napędem na 4 koła e-4orce o mocy 213 KM w wersji wyposażenia Tekna. Jego cena w tej konfiguracji startuje od 221 250 zł. W tej cenie w standardzie otrzymacie m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, wyświetlacz przezierny, system audio Bose z 10 głośnikami czy 12,3″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz 12,3″ zestaw zegarów i wskaźników.

Peugeot 5008 – od 180 600 zł

Peugeot 5008 z nowym układem hybrydowym 136 KM e-DCS6 to najnowsza propozycja francuskiego producenta w segmencie 7-osobowych SUV-ów. I choć układ napędowy jest nowy, to mówimy cały czas o „starym” 5008. Na nową generację modelu z charakterystycznym designem, który dostają kolejne samochody marki z lwem w logo, trzeba jeszcze chwilę poczekać.

peugeot 5008
Fot. Peugeot
peugeot 5008
Fot. Peugeot

Sercem nowego Peugeota 5008 jest dość nietypowy układ hybrydowy. Z tego powodu poświęciliśmy mu osobny artykuł, gdzie wyjaśniamy także, dlaczego traktujemy ten samochód jako pełnoprawną hybrydę, a nie samochód typu MHEV. Zajrzyjcie tutaj: System Hybrid 48V w nowych Peugeotach. Jak działa i co warto o nim wiedzieć?. Akurat w tak dużym modelu ten układ napędowy nie wydaje się być idealnym rozwiązaniem, ale chociaż odwdzięcza się niskim spalaniem – zaledwie 5,7-5,9 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Hybrydowy 5008 z 7 miejscami jest dostępny od 180 600 zł za wersję Active Pack. W standardzie zawiera ona m.in. tempomat i ogranicznik prędkości, tylne czujniki cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną czy Peugeot i-Cockpit z 8″ ekranem dotykowym oraz 12,3″ wirtualnymi zegarami. Do wyboru są także lepiej wyposażone wersje – Allure Pack oraz GT.

Lexus LM – od 599 900 zł

Lexus LM to zdecydowanie najbardziej luksusowa propozycja w segmencie 7-osobowych samochodów hybrydowych. Model ten łączy w sobie przestronność typową dla minivana z luksusem charakterystycznym dla marki Lexus. Hybrydowy układ napędowy zapewnia ekonomiczną jazdę przy zachowaniu wysokich osiągów. W Polsce samochód jest dostępny w wersji 350h. Układ napędowy jest oparty na 2,5-litrowym rzędowym benzyniaku, a jego łączna moc wynosi 250 KM.

lexus lm
Fot. Lexus
lexus lm
Fot. Lexus

LM oferuje wyjątkowy poziom komfortu i wyposażenia, stawiając na pierwszym miejscu luksus i wygodę pasażerów. To idealna propozycja dla osób poszukujących przestronnego, luksusowego pojazdu do podróży biznesowych lub rodzinnych. Wersja 7-miejscowa (jest też 4-miejscowa) ma regulowane dwa fotele VIP w drugim rzędzie z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W trzecim rzędzie są trzy miejsca, a fotele można złożyć i powiększyć przestrzeń bagażową. Z tyłu pojazdu jest automatyczna klimatyzacja czy elektrycznie sterowane rolety boczne.

W LM-ie zastosowano 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, do którego mogą podłączyć urządzenie przez złącze HDMI. Z przodu znajduje się bezprzewodowa ładowarka do telefonów. Szyby boczne oraz tylna są przyciemniane, a auto ma też panoramiczny dach. 7-osobowy LM kosztuje od 599 900 zł.

Hybrydowe samochody 7-osobowe to przyszłość transportu dużych rodzin

7-osobowe samochody hybrydowe stanowią przyszłość rodzinnej mobilności, łącząc w sobie przestronność, funkcjonalność i ekologiczne rozwiązania. Rosnąca popularność tych pojazdów w Polsce świadczy o zmieniających się preferencjach konsumentów, którzy coraz częściej poszukują aut nie tylko wygodnych i praktycznych, ale także przyjaznych środowisku.

Szeroki wybór modeli dostępnych na polskim rynku, od praktycznych SUV-ów po luksusowego minivana, pozwala na znalezienie pojazdu idealnie dopasowanego do potrzeb każdej rodziny. Niższe zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2 w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami spalinowymi stanowią dodatkowy atut, który może przekonać nawet najbardziej sceptycznych kierowców.

Choć ceny 7-osobowych hybryd są wyższe od ich odpowiedników z napędem konwencjonalnym, różnica ta jest często rekompensowana przez niższe koszty eksploatacji i potencjalne korzyści finansowe związane z posiadaniem pojazdu przyjaznego środowisku. Biorąc pod uwagę stale rozwijającą się technologię hybrydową i rosnącą świadomość ekologiczną społeczeństwa, można oczekiwać, że popularność tych pojazdów będzie nadal rosła, kształtując przyszłość rodzinnego transportu w Polsce i na świecie.