Toyota RAV4 PHEV 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Co oferuje i ile kosztuje Toyota RAV4 PHEV w 2023 roku w Polsce? Hybryda plug-in jest kolejną dostępną w Polsce wersją popularnego SUV-a – po klasycznym benzyniaku i tradycyjnej hybrydzie (HEV). Samochód ma 4 600 mm długości, 1 855 mm szerokości, 1 685-1 690 mm wysokości oraz 2 690 mm rozstawu osi. Pojemność bagażnika do wysokości rolety wynosi standardowo 520 litrów, a pojemność zbiornika paliwa wynosi 55 litrów.
RAV4 PHEV – układy napędowe
Toyota RAV4 z wtyczką w Polsce dostępna jest w jednej wersji hybrydowej plug-in. Samochód bazuje w niej na 2.5-litrowym silniku z elektronicznym wtryskiem wielopunktowym, którego moc maksymalna wynosi 185 KM i 227 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Łączna moc hybrydowego układu napędowego 2.5 Plug-in Hybrid w Toyocie RAV4 wynosi natomiast 306 KM, a średnie zużycie paliwa 1.0 l / 100 km. Samochód można kupić wyłącznie z napędem na wszystkie koła AWD-i oraz automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów e-CVT.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 6 sekund, a masa holowanej przyczepy z hamulcami to natomiast 1 500 kg (1 415 kg dla wersji GR Sport).
Toyota RAV4 2023 PHEV – wersje wyposażenia
Toyota RAV4 plug-in hybrid w Polsce dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia – Dynamic, Selection, Style i GR Sport. Jest więc z czego wybierać, a dodatkowo od pierwszej wersji samochód jest naprawdę przyzwoicie wyposażony.
Bazowa wersja Dynamic zawiera bowiem już 10,5-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Apple CarPlay (bezprzewodową) oraz Android Auto (przewodową) czy 18-calowe felgi aluminiowe. Są też podgrzewane przednie fotele oraz skrajne siedzenia na tylnej kanapie i system bezkluczykowego dostępu do samochodu. Już w pierwszej wersji RAV4 PHEV znajdziemy także światłą główne w technologii projektorowej oraz światłą przeciwmgielne w technologii LED. Toyota w standardzie daje razem z samochodem przewód do ładowania przeznaczony do standardowego gniazdka elektrycznego 230V.
W wersji wyposażenia Selection znajdziemy już tapicerkę ze skóry syntetycznej, system kamer 360 stopni oraz podgrzewane: kierownicę, przednią szybę oraz dysze spryskiwaczy przedniej szyby. Standardem w tej wersji jest dach oraz lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni. Wśród asystentów bezpieczeństwa znajdują się już natomiast m.in. system monitorowania martwego pola w lusterkach czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.
Wersja Style w standardzie zawiera już otwierany panoramiczny dach, a także tapicerkę ze skóry naturalnej. Bez dodatkowych opłat dostępne w niej są także wentylowane przednie fotele, pamięć ustawień fotela kierowcy czy elektryczna regulacja położenia fotela pasażera. To najlepiej wyposażona hybryda plug-in RAV4 w standardzie, co potwierdza także wyświetlacz head-up na przedniej szybie.
Toyota w Polsce sprzedaje także specjalną wersję RAV4 PHEV – GR Sport. Czym się wyróżnia? Znaki rozpoznawcze to specjalne, 19-calowe felgi aluminiowe, specjalna tapicerka z zamszu syntetycznego i skóry syntetycznej czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Są też oczywiście specjalne emblematy czy inne elementy stylistyczne GR Sport.
Jakie opcje dodatkowe?
Toyota RAV4 PHEV jest dostępna w Polsce w siedmiu kolorach. To Pure White, Misty Silver, Elite Blue, Royal Grey, Attitude Black, Imperial Red oraz Platinum White Pearl. Wszystkie poza Pure White i Royal Grey są dostępne także z czarnym dachem. Jedynym lakierem dostępnym bez dopłaty jest Pure White. Za lakiery metalizowane trzeba dopłacić 2 900 zł, a za lakiery specjalne i perłowe (Imperial Red i Platinum White Pearl) 4 400 zł.
Dwukolorowe nadwozia w RAV4 PHEV są niemalże standardem. Niemal, bowiem są one opcjonalne w bazowej wersji Dynamic. Wszystkie dwukolorowe nadwozia są natomiast dostępne bez dopłat dla wersji Selection, Style i GR Sport – z jednym wyjątkiem. Konfiguracja Imperial Red/Attitude Black jest bez dopłaty dostępna tylko dla GR Sport, w innym przypadku trzeba za nią zapłacić.
[irp posts=”108019″ ]
W związku z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym, Toyota w przypadku RAV4 z wtyczką praktycznie nie stosuje pakietów doposażających. Na stronie producenta jako jedyne opcje dodatkowe znajdziecie bowiem tylko akcesoria. Najciekawszą opcją jest wallbox o mocy 22 kW za 4 000 zł. Kompletny zestaw kół zimowych kosztuje natomiast 9 500 zł (18″) albo 11 200 zł (19″). Obecnie Toyota prowadzi promocję, w ramach której znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA dla wszystkich wersji dostępne jest za darmo zamiast katalogowej kwoty 1 000 zł.
Toyota RAV4 2023 PHEV – ceny w Polsce
Cennik Toyoty RAV4 PHEV w Polsce rozpoczyna się od 256 900 zł. To wysoka kwota, ale jednocześnie w bazowej wersji samochód jest już naprawdę dobrze wyposażony. Przypomnijmy, że w Polsce dostępna jest tylko wersja z napędem na wszystkie koła AWD-i i automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Ceny poszczególnych wersji przedstawiają się następująco:
- Dynamic od 256 900 zł;
- Selection od 276 900 zł;
- Style od 284 000 zł;
- GR Sport od 297 900 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Najpopularniejsze hybrydy plug-in w Polsce 2023. Ranking sprzedaży
Skomentuj