
Toyota RAV4 PHEV 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Co oferuje i ile kosztuje Toyota RAV4 PHEV w 2025 roku w Polsce? Hybryda plug-in jest jedną z dwóch dostępnych w Polsce wersji popularnego SUV-a – obok tradycyjnej hybrydy (HEV). Samochód ma 4 600 mm długości, 1 855 mm szerokości, 1 685-1 690 mm wysokości oraz 2 690 mm rozstawu osi.
Pojemność bagażnika do wysokości rolety wynosi standardowo 520 litrów, a pojemność zbiornika paliwa wynosi 55 litrów.
RAV4 PHEV – układy napędowe
Toyota RAV4 z wtyczką w Polsce dostępna jest w jednej wersji hybrydowej plug-in. Samochód bazuje w niej na 2.5-litrowym silniku z elektronicznym wtryskiem wielopunktowym, którego moc maksymalna wynosi 185 KM i 227 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Łączna moc hybrydowego układu napędowego 2.5 Plug-in Hybrid w Toyocie RAV4 wynosi natomiast 306 KM, a średnie zużycie paliwa 1.0 l / 100 km w cyklu mieszanym WLTP. Przypominamy, że to pomiar na dystansie 100 kilometrów, a RAV4 plug-in może pokonać wyłącznie na silniku elektrycznym do 75 kilometrów.
Samochód można kupić wyłącznie z napędem na wszystkie koła AWD-i oraz automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów e-CVT.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 6 sekund, a masa holowanej przyczepy z hamulcami to natomiast 1 500 kg (1 415 kg dla wersji GR Sport).
RAV4 2025 PHEV – wersje wyposażenia
Toyota RAV4 plug-in hybrid w Polsce dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia – Dynamic, Selection, Style i GR Sport. Jest więc z czego wybierać, a dodatkowo od pierwszej wersji samochód jest naprawdę przyzwoicie wyposażony.
Bazowa wersja Dynamic zawiera bowiem już 10,5-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Apple CarPlay (bezprzewodową) oraz Android Auto (przewodową) czy 18-calowe felgi aluminiowe. Są też podgrzewane przednie fotele oraz skrajne siedzenia na tylnej kanapie i system bezkluczykowego dostępu do samochodu. Już w pierwszej wersji RAV4 PHEV znajdziemy także światłą główne w technologii projektorowej oraz światłą przeciwmgielne w technologii LED. Toyota w standardzie daje razem z samochodem przewód do ładowania przeznaczony do standardowego gniazdka elektrycznego 230V.
W wersji wyposażenia Selection znajdziemy już tapicerkę ze skóry syntetycznej, system kamer 360 stopni oraz podgrzewane: kierownicę, przednią szybę oraz dysze spryskiwaczy przedniej szyby. Standardem w tej wersji jest dach oraz lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni. Wśród asystentów bezpieczeństwa znajdują się już natomiast m.in. system monitorowania martwego pola w lusterkach czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.
Wersja Style w standardzie zawiera już otwierany panoramiczny dach, a także tapicerkę ze skóry naturalnej. Bez dodatkowych opłat dostępne w niej są także wentylowane przednie fotele, pamięć ustawień fotela kierowcy czy elektryczna regulacja położenia fotela pasażera. To najlepiej wyposażona hybryda plug-in RAV4 w standardzie, co potwierdza także wyświetlacz head-up na przedniej szybie.
Toyota w Polsce sprzedaje także specjalną wersję RAV4 PHEV – GR Sport. Czym się wyróżnia? Znaki rozpoznawcze to specjalne, 19-calowe felgi aluminiowe, specjalna tapicerka z zamszu syntetycznego i skóry syntetycznej czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Są też oczywiście specjalne emblematy czy inne elementy stylistyczne GR Sport.
Jakie opcje dodatkowe?
RAV4 PHEV jest dostępna w Polsce w siedmiu kolorach. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kolory lakieru to:
- podstawowy Pure White – bez dopłaty;
- metalizowane: Misty Silver, Elite Blue, Royal Grey, Attitude Black – 2 900 zł;
- specjalny Imperial Red – 4 400 zł;
- perłowy Platinum White – 4 400 zł.
Wszystkie poza Pure White są dostępne także z czarnym dachem. Dwukolorowe nadwozia w RAV4 PHEV są dostępne bez dodatkowej dopłaty, ale samochodu nie można mieć z czarnym dachem w bazowej wersji Dynamic.
W związku z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym, Toyota w przypadku RAV4 z wtyczką praktycznie nie stosuje pakietów doposażających. Na stronie producenta jako jedyne opcje dodatkowe znajdziecie bowiem tylko akcesoria. Najciekawszą opcją jest wallbox o mocy 7,4 kW (z kablem do ładowania) za 3 900 zł. Kompletny zestaw kół zimowych kosztuje natomiast 9 500 zł (18″) albo 11 200 zł (19″). Obecnie Toyota prowadzi promocję, w ramach której znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA dla wszystkich wersji dostępne jest za darmo zamiast katalogowej kwoty 1 000 zł.
Toyota RAV4 2025 PHEV – ceny w Polsce
Cennik Toyoty RAV4 PHEV w Polsce rozpoczyna się od 219 200 zł. To wysoka kwota, ale jednocześnie w bazowej wersji samochód jest już naprawdę dobrze wyposażony. Dodatkowo cena samochodu w ostatnim czasie znacząco spadła – jeszcze pod koniec roku kosztował on w bazowej wersji blisko 257 tysięcy złotych. Przypomnijmy, że w Polsce dostępna jest tylko wersja z napędem na wszystkie koła AWD-i i automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Ceny poszczególnych wersji przedstawiają się następująco:
- Dynamic od 219 200 zł;
- Selection od 233 800 zł;
- Style od 244 900 zł;
- GR Sport od 241 200 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż hybryd plug-in w Polsce 2025. Ranking
Skomentuj