MG na pierwszy rzut oka może nie wyglądać i nie brzmieć jak typowa chińska marka i w dodatku gdzieś tam się kojarzyć w waszej świadomości. Wszystko dlatego, że historycznie marka była brytyjska, jednak jak wiele mniejszych podmiotów przezywała trudne okresy i była wykupowana przez większe koncerny. Ostatecznie trafiła w chińskie ręce, a obecnie jest jedną z z dywizji SAIC motor, który produkuje samochody pod własną marką, a także większe maszyny, które są znane jako Maxusy.
Hybrydowe MG ZS – wymiary
Decydując się na MG dostaniemy samochód o długości 4 430 mm, szerokości 1 818 mm oraz wysokości 1 635 mm. Rozstaw osi wynosi 2 610 mm, natomiast prześwit – 161mm. Dostajemy więc auto w dość standardowych wymiarach jak na tę klasę.
W ZS-ie znajdziemy także bagażnik o pojemności 443 litrów, którą możemy zwiększyć do 1 457 litrów po złożeniu tylnej kanapy, więc podobnie jesteśmy w standardowych wartościach dla tej klasy i przewożenie większych przedmiotów nie powinno stanowić problemu.

fot. MG
Układ napędowy
Decydując się na wariant hybrydowy macie tylko jedną opcję do wyboru – układ z silnikiem 1.5 o mocy 102 koni mechanicznych wspierany przez silnik elektryczny, który jest w stanie wygenerować dodatkowych 136 KM. Łączna moc układu napędowego wynosi 197 KM, a samochód dysponuje łącznym momentem obrotowym na poziomie 465 Nm.
Te parametry mają wystarczać do osiągnięcia pierwszych 100 km/h w 8,7 s oraz osiągnięcia prędkości maksymalnej 168 km/h. Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 1,83 kWh i jest tak zwaną „pełną hybrydą”, więc można tutaj poczuć wpływ silnika elektrycznego. Według danych producenta średnie spalanie wynosi 5,1 l/100 km według metodologii WLTP.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota C-HR czy nowy MG ZS. Pierwsze porównanie hybrydowych SUV-ów

fot. MG
MG ZS – wyposażenie
Na polskim rynku hybrydowy MG ZS dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia – Standard, Excite i Exclusive. Warto jednak zaznaczyć, że już bazowy wariant jest całkiem dobrze wyposażony, ponieważ otrzymujemy wraz z nim adaptacyjny tempomat, czujniki martwego pola, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, tylne światła LED, automatyczną klimatyzację, ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,25 cala oraz ekran kierowcy o przekątnej 12,3 cala, a także dwa porty USB z przodu oraz połączenie z Android Auto oraz Apple CarPlay.
W wersji Exicte dodatkowo dochodzą do tego reflektory przednie w technologi LED, skórzana kierownica, bezkluczykowy dostęp, system audio z 6 głośnikami, a także port USB w drugim rzędzie siedzeń oraz większy ekran w konsoli środkowej o przekątnej 12,3 cala. W najbogatszej wersji wyposażenia Exclusive pojawiają się także kamera 360 stopni, tapicerka z imitacji skóry, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewanie foteli przednich, podgrzewana kierownica, przyciemniane tylne szyby oraz 18-calowe felgi aluminiowe.

fot. MG
Dostępne kolory
Producent oferuje MG ZS w siedmiu kolorach. Bazowy biały jest dostępny bez dopłaty, natomiast wszystkie pozostałe wiążą się z dopłatą 2 250 zł. MG ZS kolory lakieru to:
- Podstawowy biały „Dover White” – bez dopłaty;
- metalizowane czarny „Pebble Black”, srebrny „Cosmic Silver”, zielony „Emerald Green”, szary „Hampstead Grey” oraz niebieski „Como Blue” – 2 250 zł;
- trójwarstwowy czerwony „Diamond Red” – 2 250 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: BYD Tang 2025. Wersje, silniki ceny. Co można kupić?

fot. MG
Hybrydowe MG ZS – cena
W polskich salonach w 2025 roku hybrydowe MG ZS dostępne jest od 98 900 za wersję Standard. Wariant Excite wiąże się z wydatkiem co najmniej 107 800, natomiast wersja to wydatek minimum 116 700.
Hyrbydowe MG ZS x konkurencja
MG w kategorii crossoverów segmentu B rywalizuje między innymi z Toyota Yaris Cross Hybrid, której ceny rozpoczynają się od 106 300 zł, Dacia Duster Hybrid, która wiąże się z wydatkiem minimum 107 100 zł oraz Opelem Mokką Hybrid – od 107 900 zł. MG więc jest niezwykle korzystną cenową opcją, zwłaszcza że już w standardowym wyposażeniu jest lepiej wyposażone niż rywale. Mniej wymagającym pozwoli więc to zaoszczędzić pieniądze podczas zakupu, a Ci, którzy potrzebują samochodu z lepszym wyposażeniem mogą dostać samochód, w którym niczego nie brakuje w cenie, w której u zachodnich producentów dostajemy bazowy samochód.